Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Info täpsus määrab tehingu edukuse
Info objekti müügi kohta liigub kulutulena. Tuttavatelt pooleldi kuulujuttudena saadud teabe tõesusesse tuleb alati skeptiliselt suhtuda, eriti kui see on pärit teise või kolmanda isiku käest. Inimestele meeldib liialdada, et lugu huvitavam tunduks. Samuti tasub ettevaatlikult suhtuda otse müüjalt saadud infosse. Võib juhtuda, et müüja ise on andnud sõpradele ning naabritele liialdatud informatsiooni näitamaks ennast ?parema ärimehena?.
Hea viis saada ülevaade turul pakutavast on kuulutuselehtede sirvimine. Pakkumiste hulk on suur tänu lihtsale ja odavale või tasuta võimalusele kuulutada. Ettevaatlik peab olema info tõlgendamisega, kuna kuulutuses edasiantava teabe hulk piirdub mõne reaga. Eriti puudutab see müüjaid, kes hinna määramise aluseks võtavad lehekuulutused. Silmas peab pidama, et enamik tehinguid ei toimu kuulutuses märgitud hindadega. Sageli jääb lõplik hind 10?15% madalamaks. Seega tuleb olla paindlik ning samas valmistuda tingimiseks.
Kuulutustelehes oma vara müüki reklaamides tuleb valmis olla paljudeks kõnedeks igal kellaajal. Seetõttu on soovitav kasutada mobiiltelefoni numbrit, kuna seda riista on lihtne välja lülitada.
Ostjate huvides on leida võimalikult palju vigu, et hinda madalamaks saada. Seda ei maksaks südamesse võtta, kuna kriitika näitab huvi objekti vastu, sest huvi puudumisel nad selleks ei vaevuks.
Ostja peaks tähelepanu pöörama sellele, et ta erinevate maakleritega ühte ja sama objekti mitu korda vaatamas ei käiks. Aja säästmiseks on kuulutuse kohta helistades mõistlik võimalikult palju infot küsida.
Hoonele sildi naelutamine on lihtsam viis tähelepanu äratamiseks. ?Müüa maja? on lihtne sõnum, mis on arusaadav kõigile. Eriti hästi töötab see siis, kui silt on paigaldatud elava liiklusega tänava äärde, kus see on möödasõitjatele nähtav. Silmas tuleb pidada, et sildi paigaldamise eest nõuab kohalik omavalitsus reklaamimaksu. Ootamatute külaskäikude vältimiseks on mõistlik sildile kirja panna telefoninumber.
Kinnisvarafirma ülesanne müügi puhul on tutvustada objekti võimalikele klientidele. Väga tähtis on eeltöö, mis säästab müüja ja maakleri aega ning närve.
Kui ostja pöördub kinnisvarafirma poole, selgitab maakler välja ostja täpsed vajadused, et tutvustada vaid neid objekte, mis vastavad ostja soovidele. Firma valiku juures on peamine selle tuntus ning kogemus.
Autor: Hindrek Leppsalu