Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raudtee erastamine lõpusirgel
Esmaspäeval ootab Eesti Erastamisagentuur kolmelt Eesti Raudtee erastamiskonkursli osalejalt ettevõtte äriplaani pakkumisi, mille põhjal jätkata läbirääkimisi investeeringute ja müügihinna suuruse üle.
Erastamisagentuur selgitab Eesti-Briti-USA konsortsiumi Baltic Rail Service, Eesti-Rootsi ühisprojekti Raudtee Erastamise Rahva Aktsiaselts ja Põhja-Ameerika tagapõhjaga Rail Estonia seast 66 protsendi Eesti Raudtee aktsiate pakkumise võitja juba detsembrikuus.
Eesti Raudtee aktsiate müügihinnaks on ajakirjanduses pakutud 0,8-2 miljardit krooni. Pakkumise praegusel etapil väldivad osalised võimaliku ostuhinna pakkumise avaldamist ja keskenduvad lubadustele suurendada raudtee läbilaskevõimet ja efektiivsust.
Erastamispakkujad üritavad rahustada tarnsiidiärimehi, kes kardavad raudtee tariifide hüppelist kasvu pärast erastamist, mis vähendaks kaubavedajate tulusid.
?Meie ei ehita oma äriplaani tariifide tõstmisele vaid pikaajalistele suhetele klientidega,? ütles reedel pressile esinenud pakkumisvõistluse arvatava liidri Baltic Rail Service osanik Edward Bukhadt. ?Raudtee äri pole esmatähtis - meie peame toetema klientide ärihuvisid.?
Burkhardti, kes on USA raudteehiiglase Wisconsin Central Transportation Corporationi suurosanikke, peetakse raudteeringkondades maailma 16 tuntuima raudteeätimehe hulka kuuluvaks.
Järgmise aasta jaanuaris saab erastamisvõitja võimaluse tutvuda Eesti Raudte üksikasjaliku kliendiinfoga, mida seni osaliste ees kommertsaladusena suletuna hoiti. Erastamistingimuste kohaselt võib pakkumise võitja soovimatute tingimuste ilmnemisel tehingust loobuda. Sellisel juhul tehakse Erastamisagentuuri poolt pakkumine aktsiate ostuks paremiuselt teiseks tulnud osalisele.
Erastamisosalised kinnitavad, et Eesti Raudtee on neile seni pakkunud otsustamiseks piisavat infot ja ei varja uuele omanikule võimalikke kahjulikke tehinguid. ?Erastamisagentuuris ja Eesti Raudtees mõistetakse, et halva tehingu allkirjastamisest pole keegi buvitatud,? ütles BRSi osanik Guido Sammelselg.