Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rongid poole kiiremini sõitma
Erastamisagentuuri nõukogu andis eile agentuurile volituse allkirjastada 10 mln krooni maksev leping ASi Edelaraudtee müümiseks GB Railways Groupile.
GB Railways Group Plc paneb reisirongid Eestis liikuma senise 50kilomeetrise tunnikiiruse asemel 100 kilomeetrit tunnis ja varustab rongid toitlustusteenindusega, ütles gruppi kuuluva Anglia Railwaysi direktor Jim Morgan.
Kiiruse suurendamiseks investeerivad britid Morgani sõnul esmajärjekoras raudtee ülesõidukohtade ohutusse ja signalisatsioonisüsteemi.
Suurendame rongide sõidukiirusi Edelaraudteele kuuluvatel lõikudel ohutuses kaotamata järk-järgult algul 80 kilomeetrini tunnis, rääkis Morgan. Mõningate raudteelõikude tehniline seisund võimaldab tema hinnangul ka suuremat kiirust kui 100 kilomeetrit tunnis.
Raudteeasjatundjate sõnul jääb GB Railwaysi kavandatav 100kilomeetrine tunnikiirus ohutuse piiridesse. ?100 kilomeetrit tunnis pole raudteel suur kiirus võrreldes Suurbritannia reisirongide kuni kaks korda suurema kiirusega,? ütles Eesti Raudtee erastamises osaleva Baltic Rail Service üks liidreid Edward Burkhardt.
Reisimugavuse parandamiseks vahetab GB Railways esmajärjekorras välja senised istmed ning uuendab vagunikäimlate sisustuse.
Suurte sõidukiiruste ja viletsa signalisatsioonisüsteemi tõttu toimus täielikult erastatud Suurbritannia raudteel oktoobri keskel kümnete hukkunutega rongiõnnetus, millele järgnes nädalase vahega ohvriteta lõppenud reisirongi väljasõitmine rööbastelt. Äripäeval pole andmeid, et GB Railways oleks nimetatud õnnetustega seotud. Erastatud Briti raudteefirmade esindajad väidavad, et õnnetuste põhjuseks on raudtee alafinantseerimine erastamiseelsel perioodil.
Suurbritannia reisirongides saab klient osta istmelt lahkumata nii sõidupileti kui ka õlle, sest teenindajad tulevad ise reisija juurde. Samal ajal upuvad mõnede eriti intensiivse kasutusega liinide vagunid ühekordsetest nõudest ja taarast prügihunnikutesse.
GB Railways alustab pärast erastamislepingu sõlmimist Edelaraudtee praeguse juhtkonnaga läbirääkimisi koostöö jätkamiseks ning ei kavanda kolme juhatuse liikme väljavahetamist, ütles Morgan.
Tänavu pärast erastamislepingu allkirjastamist Edelaraudteed teenindatavatel raudteeliinidel muudatusi ette ei tule, sest riigiga sõlmitud reisijateveo leping kehtib aasta lõpuni, ütles Edelaraudtee juhatuse liige Kalmer Keevend.
Samuti on Keevendi sõnul paigas 2001. aasta sõiduplaan, millesse ei pruugi tulla olulisi muudatusi. Keevendi sõnul võivad küsimärgi alla sattuda Eesti Raudtee hallatavatel teedel Jõgeva, Tartu, Valga ja Orava piirkonda teenindavad rongiliinid, sest vastav riigihankekonkurss järgmiseks aastaks luhtus.
BNSi andmetel näeb GB Railwaysi äriplaan ette viie aastaga 260 miljoni krooni investeerimist. Sellest 100 miljonit läheb aktsiakapitali laiendamisse. Äriplaani kohaselt garanteerib GB Railways töökohad 366 Edelaraudtee töötajale. Enne riigi dotatsiooni kinnitamist reisijateveoks Edelaraudtee infrastruktuuri lubas GB Railways garanteerida investeeringuid vähemalt 500 miljoni ulatuses ning edu korral suurendada summat kuni 3 miljardi kroonini, teatas BNS.