Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rongid poole kiiremini sõitma

    Erastamisagentuuri nõukogu andis eile agentuurile volituse allkirjastada 10 mln krooni maksev leping ASi Edelaraudtee müümiseks GB Railways Groupile.
    GB Railways Group Plc paneb reisirongid Eestis liikuma senise 50kilomeetrise tunnikiiruse asemel 100 kilomeetrit tunnis ja varustab rongid toitlustusteenindusega, ütles gruppi kuuluva Anglia Railwaysi direktor Jim Morgan.
    Kiiruse suurendamiseks investeerivad britid Morgani sõnul esmajärjekoras raudtee ülesõidukohtade ohutusse ja signalisatsioonisüsteemi.
    Suurendame rongide sõidukiirusi Edelaraudteele kuuluvatel lõikudel ohutuses kaotamata järk-järgult algul 80 kilomeetrini tunnis, rääkis Morgan. Mõningate raudteelõikude tehniline seisund võimaldab tema hinnangul ka suuremat kiirust kui 100 kilomeetrit tunnis.
    Raudteeasjatundjate sõnul jääb GB Railwaysi kavandatav 100kilomeetrine tunnikiirus ohutuse piiridesse. ?100 kilomeetrit tunnis pole raudteel suur kiirus võrreldes Suurbritannia reisirongide kuni kaks korda suurema kiirusega,? ütles Eesti Raudtee erastamises osaleva Baltic Rail Service üks liidreid Edward Burkhardt.
    Reisimugavuse parandamiseks vahetab GB Railways esmajärjekorras välja senised istmed ning uuendab vagunikäimlate sisustuse.
    Suurte sõidukiiruste ja viletsa signalisatsioonisüsteemi tõttu toimus täielikult erastatud Suurbritannia raudteel oktoobri keskel kümnete hukkunutega rongiõnnetus, millele järgnes nädalase vahega ohvriteta lõppenud reisirongi väljasõitmine rööbastelt. Äripäeval pole andmeid, et GB Railways oleks nimetatud õnnetustega seotud. Erastatud Briti raudteefirmade esindajad väidavad, et õnnetuste põhjuseks on raudtee alafinantseerimine erastamiseelsel perioodil.
    Suurbritannia reisirongides saab klient osta istmelt lahkumata nii sõidupileti kui ka õlle, sest teenindajad tulevad ise reisija juurde. Samal ajal upuvad mõnede eriti intensiivse kasutusega liinide vagunid ühekordsetest nõudest ja taarast prügihunnikutesse.
    GB Railways alustab pärast erastamislepingu sõlmimist Edelaraudtee praeguse juhtkonnaga läbirääkimisi koostöö jätkamiseks ning ei kavanda kolme juhatuse liikme väljavahetamist, ütles Morgan.
    Tänavu pärast erastamislepingu allkirjastamist Edelaraudteed teenindatavatel raudteeliinidel muudatusi ette ei tule, sest riigiga sõlmitud reisijateveo leping kehtib aasta lõpuni, ütles Edelaraudtee juhatuse liige Kalmer Keevend.
    Samuti on Keevendi sõnul paigas 2001. aasta sõiduplaan, millesse ei pruugi tulla olulisi muudatusi. Keevendi sõnul võivad küsimärgi alla sattuda Eesti Raudtee hallatavatel teedel Jõgeva, Tartu, Valga ja Orava piirkonda teenindavad rongiliinid, sest vastav riigihankekonkurss järgmiseks aastaks luhtus.
    BNSi andmetel näeb GB Railwaysi äriplaan ette viie aastaga 260 miljoni krooni investeerimist. Sellest 100 miljonit läheb aktsiakapitali laiendamisse. Äriplaani kohaselt garanteerib GB Railways töökohad 366 Edelaraudtee töötajale. Enne riigi dotatsiooni kinnitamist reisijateveoks Edelaraudtee infrastruktuuri lubas GB Railways garanteerida investeeringuid vähemalt 500 miljoni ulatuses ning edu korral suurendada summat kuni 3 miljardi kroonini, teatas BNS.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.