Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ARKi ja politsei vahele luuakse online-ühendus

    Indrek Sirk politseiameti liiklusjärelevalve talitusest ütles, et online-ühendus annab politseile kiire pildi väljastatud lubadest ja ARKile ühtlasi ülevaate sellest, kas politseil on ühe või teise inimese juhiloaga pistmist olnud. See süsteem peaks tööle rakenduma järgmise aasta 1. mail.
    1. jaanuaril käivitub aga süsteem, kus juhtimisõigusest ilma jäänud inimene saab pärast eksami sooritamist kohe ka loa uuesti ARKist kätte. Seni jäi luba selle ära võtnud prefekti kätte hoiule.
    ?Politsei jaoks võiks olla selline tulevikuvisioon, et politseiautos on väike arvuti, kuhu saab kohe mööduvate autode numbrid sisse toksida ja näha, kellele see auto kuulub, kas selle isiku juhtimisõigusega on kõik korras, kas autol on liikluskindlustus,? lausus Sirk.
    ?See peaks vähendama ka autode põhjuseta kinnipidamist,? täiendas ta.
    Interneti kaudu sidepidamine ei lähe oluliselt midagi maksma, kuna vajalik süsteem oli ARKi ja kohalike büroode vahel juba olemas. ?Politsei lihtsalt saab nüüd sellele süsteemile ligipääsu,? selgitas Sirk.
    Lisaks online-ühenduse loomisele sisaldab ARKi tegevuskava veel hulgaliselt olulisi punkte nii autojuhi kui ka juhiloa taotleja jaoks. Karmimad eksamitingimused rakendusid juba tänavu 1. septembril.
    Järgmisel aastal jätkab ARK eksamite arvutiseerimise väljatöötamist ja eksamineerija valimist juhuslikkuse alusel, et vältida korruptsioonimaigulisi kokkuleppeid loa taotleja ja eksamineerija vahel.
    Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Kuldar Väärsi kinnitusel kontrollib ministeerium ARKi tegevust korruptsiooni tõkestamiseks, kuid kokkuvõtlikku hinnangut ARKi poolt meetmete rakendamise kohta veel anda ei saa. ?Praegu võib öelda, et toimuvad aktiivsed ümberkorraldused selle nimel, et oleks välistatud igasugune võimalus millegi samalaadse kordumiseks,? märkis Väärsi.
    Kuidas meetmete rakendamisega on toime tuldud, saab öelda alles järgmise aasta teisel poolel.
    Kevadise altkäemaksuskandaali tulemusena on praeguseks süüdistused esitatud mitmele Pärnu autoregistrikeskuse büroo töötajale ja kahele endisele liikluspolitseinikule, kes vahendasid inimestele altkäemaksu eest autojuhilube.
    Teede- ja sideministeeriumi haldusala teistes valdkondades pole Väärsi sõnul õnneks sellelaadseid juhtumeid ette tulnud, ning seetõttu on autoregistrikeskuse puhul tegemist tõesti erandiga, kus sellise mahuga meetmeid rakendatakse.
    ?Tegelik korruptsioonivastane võitlus on ennetava sisuga ning välditakse selliste ?kurjale teele? ahvatlevate seaduselünkade teket, kontrolli teostab kantsleri nõunik sisekontrolli küsimustes,? lisas Väärsi.
    ARKi koostatud tegevuskava elluviimiseks ei ole lisaraha riigieelarvest ette nähtud.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.