Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee erastamine Eesti ärimeeste kätes

    Ameerika kurjategija Antonio Angottiga seotud RailEstonia pakkumise fiaskot tõdenud erastamisagentuuri nõukogu läks eile laiali, kutsumata BRSi erastamisläbirääkimistele. RERi poolt Tallina linnakohtus algatatud kohtuasi erastamisagentuuri vastu takistab läbirääkimiste alustamist BRSiga, ütles eile erastamisagentuuri peadirektor Jaak Liivik.
    RER saatis eile erastamisagentuurile kirja, milles teatab valmisolekust loobuda osaliselt oma hagist, kui Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate erastamise läbirääkimisi alustatakse BRSiga.
    RER kaebas veebruari keskel Tallinna halduskohtusse erastamisagentuuri otsuse raudtee erastamiskonkursi kohta, millega RailEstonia kuulutati võitjaks ja BRS paremuselt teiseks pakkujaks.
    ?Erastamisagentuuri otsus oli vale nii sisuliselt kui ka vormiliselt,? ütles RERi juhatuse esimees Rain Tamm.
    Veel üleeile kinnitas Tamm, et RailEstonia läbikukkunuks tunnistamine ja erastamisläbirääkimiste alustamine Baltic Rail Service?iga jätab rahuldamata RERi eesmärgi. RER taotleb enda kaasamist Eesti Raudtee erastamisläbirääkimistele, sest peab oma pakkumist BRSi omaga võrreldavaks. ?Me ei soovi protsessi venitamist, vaid seda, et erastamisagentuur langetaks uue otsuse,? ütles RERi juhatuse esimees Rain Tamm. ?Kui oleksime vähemalt paremuselt teine pakkuja, oleks meil suurem võimalus kui praegu, kui meie ?anss on null.?
    Erastamisagentuuri nõukogu otsustas ühemõtteliselt, et RailEstoniaga erastamislepingut ei sõlmita ning eile hommikul laekunud taotlust läbirääkimiste tähtaja pikendamiseks ei rahuldata, ütles teede- ja sideminister Toivo Jürgenson.
    Varem RailEstonia pakkumist kaitsnud agentuuri nõunik Väino Sarnet ütles, et loobumise põhjustas pakkuja suutmatus esitleda strateegilist investorit ja finantsgarantiisid. ?Pean vähetõenäoliseks, et järgneva 10 päeva või kuu aja jooksul RailEstonia võime lepingut sõlmida paraneks,? selgitas ta.
    RailEstonia võib pääseda ilma 25 miljoni krooni suurust tagatist maksmata, sest erastamisagentuur pole veendunud oma suutlikkuses seda välja nõuda, selgitas Sarnet.
    Erinevalt konkursi algfaasis nõutud pangagarantiiga 25 miljoni krooni suurusest tagatisest esitas RailEstonia juht John Orrison agentuurile iseenda poolt allkirjastatud Kingsley Groupi garantiikirja. Erastamisega seotud isikud peavad selle kirja alusel raha väljanõudmist edutuks ürituseks.
    Erastamisagentuuri nõukogu otsustas algatada ametkondliku juurdluse Suurbritannia konsultatsioonifirma GIBB ja advokaadibüroo Tark ja Co suhtes, keda süüdistatakse erastamisnõustajatena ebakvaliteetses töös. Erastamisagentuuri nõukogu tunnistas tehinguks võimetu RailEstonia parimaks pakkumiseks kümnete miljonite kroonide suuruse tasuga nõustajate soovitusel.
    Samas peab juurdlus selgitama, kas on võimalik halva töö ettekäändel loobuda nõustajatele lepingus ette nähtud tasude maksmisest ja seni makstud raha tagasi nõua. GIBB-le on välja makstud juba 40 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.