Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Laguna annab rehvi tühjenemisest ise märku
SMSP annab informatsiooni ka auto seisu ajal: kõik rõhu või süsteemi kõrvalekalded avastatakse enne mootori käivitamist. Süsteem avastab igasuguse rõhukao, kaasa arvatud väga aeglased lekked. Mälu aitab vigase rehvi või rehvid kindlaks määrata. Juhile antav informatsioon võimaldab üldjuhul sekkuda enne, kui aeglane leke kiireneb ja sunnib teda sõidukit peatama.
SMSP puhul kasutatakse erinevaid häiretasemeid ? süsteem kohandub pidevalt rehvide kulumisega ja võtab arvesse ka loomulikke rõhumuutusi (sõidust tingitud soojenemist, ilmamuutusi jne), võimaldades seega vältida valealarme. SMSP on eelkõige ennetussüsteem, kuid samas pakub juhile ka täiendavaid teenuseid: aitab rehvi täis puhuda, aeglase lekke puhul hindab regulaarselt sõiduki juhitavust ning annab teekonna aja ja kiiruse kohta andmeid. Samas on võimeline analüüsima sõiduki rõhuparameetreid ning pakkuma veel muudki informatsiooni.
Standardrehvide puhul annab rõhukontroll olulisi eeliseid sõiduohutuse osas. Eriti tõhus on süsteem aeglase tühjenemise puhul, kuna ta informeerib juhti hetkeni, mil sõidukiga on veel ohutu liikuda ning annab talle ohu korral abinõude tarvitusele võtmiseks aega. Kiire lõhkemise puhul tekib teistsugune olukord ? süsteem annab küll häire, kuid standardrehvidega auto muutub siiski juhitamatuks.
Just sellepärast arendas Michelin välja ka Pax süsteemi, mida lisaks Michelin?ile pakuvad nüüd ka Goodyear ja Pirelli. Süsteem annab võimaluse pärast juhi häireolukorrast teavitamist ohutult edasi liikuda ka tühja rehviga. Aeglase tühjenemise korral annab rõhuandur hoiatuse. Rõhu järsu kaotuse korral hoolitseb kinnitussüsteem selle eest, et rehv pöia küljest lahti ei tuleks.