• OMX Baltic0,08%319,07
  • OMX Riga0,28%980,42
  • OMX Tallinn0,19%2 232,88
  • OMX Vilnius−0,31%1 504,85
  • S&P 5000,51%7 805,11
  • DOW 300,68%51 580,68
  • Nasdaq 0,57%27 348,67
  • FTSE 1001,06%10 552,05
  • Nikkei 225−0,02%69 030,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,22
  • OMX Baltic0,08%319,07
  • OMX Riga0,28%980,42
  • OMX Tallinn0,19%2 232,88
  • OMX Vilnius−0,31%1 504,85
  • S&P 5000,51%7 805,11
  • DOW 300,68%51 580,68
  • Nasdaq 0,57%27 348,67
  • FTSE 1001,06%10 552,05
  • Nikkei 225−0,02%69 030,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,22
Kas tulumaksu avansilise makse arvutamisel võetakse 12 000 krooni maksuvaba tulu maha?
Tulumaksuseaduse § 47 esimeses lõikes on avansiliste maksete kohta öeldud nii: füüsiline isik, kes sai eelmisel maksustamisperioodil ettevõtlustulu, on kohustatud tasuma maksustamisperioodi kestel tulumaksu avansilisi makseid. Avansilise makse suuruseks on 1/4 isiku poolt eelmisel maksustamisperioodil ettevõtlustulult arvestatud tulumaksu summast.
Ettevõtlustulu teeninud inimese poolt pärast aasta lõppu tegelikult maksmisele kuuluv tulumaksusumma arvutatakse tema kõiki tulusid arvesse võttes. 12 000 krooni maksuvaba tulu kehtib iga inimese aasta tulude kogusumma kohta, see ei ole seotud ettevõtlustuluga. Tuludeklaratsioonide keelde tõlgituna: 12 000 krooni arvestatakse deklaratsiooni A-vormil, mida peavad täitma kõik tulu deklareerijad. Ettevõtluse tulusid ja kulusid näidatakse vormil E, mille lisavad A-le ainult ettevõtlustulu teeninud.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele