Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Süüdistus Hansa Liisingu vastu teisel uurimisringil
?Uurija ei olnud välja selgitanud kõiki kriminaalasjas tõendamisele kuuluvaid asjaolusid,? põhjendas riigi peaprokurör Raivo Sepp oma 3. oktoobri määrust. Sepa sõnul võib riigiprokurör, kelle kohustus on teostada järelevalvet kohtueelse menetluse seaduslikkuse üle, vajaduse korral tühistada uurija ning alamalseisva prokuröri ebaseaduslikke ja põhjendamatuid määrusi.
Eelmise aasta septembri lõpus koondas korduvalt omanikke vahetanud SwedTrade Belgiasse Antverpenisse 25 ilma koormata veoautot. Hansa Liising, kellele oli infot, et SwedTrade võib liisitud autod maha müüa, käivitas autode päästmise operatsiooni. Kõik 25 masinat toodi Eestisse tagasi.
SwedTrade?i esindaja, advokaat Marko Paabumetsa sõnul oli tegu autode väljapressimisega. Tartu endine politseiuurija Alar Must lõpetas 17. mail kriminaalasja kuriteosündmuse puudumise tõttu. Tartu prokurör Kaire Hänilene nõustus sisuliselt uurija seisukohtadega, lisades, et Hansa Liisingu esindajad Ants Päär ja Meelis Olev tegutsesid Belgias hädakaitse seisundis.
Tartu politseiprefektuuri teabetalituse nooreminspektor Liina Pissarev ütles, et kuna materjalid asja kohta pole veel Tartu politseiprefektuuri tagasi jõudnud, pole ka määratud, kes hakkab SwedTrade?i kaebust uuesti menetlema.
?SwedTrade?i eesmärk on kogu aeg olnud seaduslike ja ebaseaduslike ning sisuliste ja peamiselt sisutute avaldustega viita aega,? ütles Hansa Liisingu emafirma ASi Hansa Capital riskijuht Tarmo Rooteman. ?SwedTrade üritab näidata, et nemad on aus ja õilis ning Hansa Liising on paha ja kuritegelik partner.?
SwedTrade?i ja Hansa Liisingu kemplemises on hetkel pooleli mitu asja. Lisaks SwedTrade?i kaebusele uurib politsei Hansa Liisingu kaebust, mis puudutab autode mahamüümise katset Belgias.