• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.11.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esmofon lõikab meeskonna tulemuspalgast kasu

Organisatsioonina oli Esmofoni möödunud aasta suurim saavutusmeeskonna põhise tulemuspalga süsteemi elluviimine, leiab Esmofoni nõukogu esimees Jüri Teemant. Ta väidab, et tänu tulemuspalgale suutis Esmofon oluliselt kasvatada käivet ja kasumit ning tõusis mobiiltelefonide ja -teenuste jaemüügis turuliidriks.
Esmofon Grupi saavutatud tulemused on tõepoolest suurepärased ? Eesti Mobiiltelefoni (EMT) liitumislepingute sõlmimise turust saadi kätte üle 60 protsendi, firma käive kasvas ligi 54 miljonit krooni ja kasum 4,5 miljonit krooni. Tulemuspalk on tõstnud ettevõtte müügitöö uuele tasemele. Esmofoni juhatuse esimees Aivar Sirelpuu selgitab, et müügiesindused on jagatud regioonidesse. Igal regioonil on oma müügieesmärgid, kui neid ületatakse, kasvab ka regiooni meeskonna palgafond.
Esmofoni kaupluste müüjatega suheldes on tunda, et tulemuspalga süsteem toimib. Müügiesindustesse helistades palutakse ajakirjanikul mõne aja pärast helistada, kuna kliendid ootavad. Nendega tegelemine on Esmofoni müüjale esmatähtis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Palk tuleb nii, nagu tööd on. See on motivatsiooni tõstnud,? iseloomustab Tallinna Kaubamaja Esmofoni kaupluse müüja tulemuspalka.
?Motivatsiooni on see tõstnud kindlasti. Nüüd tuleb kliendiga rohkem suhelda, neid rohkem veenda, müüa rohkem, et endale ka rohkem palka saada,? räägib Otto Riisenberg Magistrali keskuse Esmofonist.
Lisaks tulemuspalgale aitas Esmofoni headele tulemustele möödunud aastal kaasa ka soodne olukord mobiilsideturul, kus uute klientide juurdekasv oli väga aktiivne. Mobiiltelefonide müüki tõstis tootjatel valminud uued head telefonimudelid ning lisaks Nokiale ja Ericssonile hakkasid ka teised mobiiltelefonide tootjad Eesti turule tõsisemalt vaatama.
Esmofon võttis aktiivsest perioodist maksimumi avades oma müügipunkte kaubanduskeskustes ehk seal, kus liigub rohkem rahvast. Tänavu jääb Esmofonil eelmise aasta käibetulemus saavutamata. Põhjuseks on omanike antud uued korraldused. Tänavu septembrist otsustas Esmofoni 100protsendiline omanik EMT eraldada firmast ühe olulisima käibetekitaja, mobiiltelefonide maaletoomise ja anda see ASile Mobile Wholesales.
Jüri Teemant, kes on ka EMT juhatuse liige, möönab, et mobiiltelefonide maaletoomise eraldamisega võeti Esmofonilt ära oluline osa käibest, kuid pikas perspektiivis ei suuda ettevõte mitut tegevusala võrdselt arendada. Esmofoni põhitegevusala on olla EMT klienditeenindusbüroo üle Eesti.
Samas kinnitab Sirelpuu, et olulise käibetekitaja kadumisest tekkiv käibelangus ei vähenda ettevõtte kasumlikust ning räägib innustunult, kuidas koos müügimeestega on töötatud välja ettevõtte uus visioon, mis kuulutab kindlalt, et Esmofoni eesmärk on saada Eesti parimaks müügi- ja teenindusettevõtteks ning saavutada läbi eesmärgipõhise tegevuse täielik kliendirahulolu.
Kõike seda arvestades loodab Sirelpuu, et järgmisel aastal on võrreldes tänavusega taas loota ka käibekasvu ca 10 protsenti. ?Kuid äriplaani kirjutamine praegu alles käib ja eks kõik sõltub ka sellest, milliste suundadega tuleb välja omanik,? lisab ta.
Omanik oma plaanidest saladust ei tee. Jüri Teemant räägib, et EMT on kevadest algatanud kogu organisatsioonis kliendisuhte strateegilise juhtimise projekti, mille eesmärk on olemasolevate klientide jätkuv rahulolu tagamine ja klientide muutuvate vajaduste kaudu teenuste müümine. Ka Esmofonil on projektis tähtis roll. ?Selle võib kokku võtta lausega: oleme täna head, aga homme tahame olla veel paremad klienditeenindajad!? teatab Teemant.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele