Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bensiini hind langeb alla 9 krooni

    Automaatjaamades peaks hind olema mitukümmend senti madalam.
    Shell Eesti jaemüügijuht Jaak Mikkel ütles, et kui trend jääb maailmaturul samaks, siis avaldab see mõju ka kohalikule jaemüügiturule. ?Oluline on, kuidas tuleb regiooni hulgimüügiturg hinnalangusega kaasa,? sõnas Mikkel.
    ?Teoreetiliselt võiks olla nii,? kommenteeris Mikkel bensiini 95 liitri hinna langemist lähiajal alla 9 krooni. ?See pole mingi maagiline piir,? lausus ta. ?Tõenäoline on, et hind langeb,? lisas ta. Konkreetset hinnalanguse prognoosi ei soovinud ta teha.
    Mikkeli sõnul on Shell Eesti jooksvalt kahjumis. Praegu maksab Shelli tanklates bensiini 95 liiter 9 krooni 35 senti, ka diislikütus on võrreldes suvise üheksa ja poole krooniga märgatavalt odavnenud, praegu maksab see Shellis 8 krooni 95 senti.
    Alexela Oili peadirektor Heiti Hääl ütles, et hinna langus kõlab realistlikult. ?Nii diislikütus kui bensiin on viimase nädalaga langenud (maailmaturul ? toim.), 20-30sendiline langus võib tulla,? lausus Hääl. Tema hinnangul pole lähema paari kuu jooksul maailmaturul hinnatõusu oodata, seega peaks ka alanevad kütusehinnad Eestis seniks stabiilseks jääma. Hääle sõnul on Alexelal tänavu mullusest parem aasta, ettevõtte ei teeni kasumit ega ole ka kahjumis.
    Neste Eesti jaemüügijuht Artur Praun sõnas samuti, et kui hind püsib maailmaturul praegusel tasemel, siis on ilmselt oodata langust, täpsemalt ei soovinud ta langust prognoosida. ?Ka meie kütuse ostuhind baseerub Rotterdami noteeringul, seos maailmaturu ja Neste hindade vahel on olemas,? ütles ta.
    Tänavu müüvad kütusemüüjad bensiini kõrgema marginaaliga kui näiteks üle-eelmisel aastal. Prauni sõnul on see tingitud sellest, et veel 1999. ning 2000. aastal oli Eestis palju salakütust, millega tuli konkureerida. ?Konkurents on normaliseerunud,? lisas ta.
    Neste automaatjaamades maksab bensiini Futura 95 liiter sõltuvalt jaama asukohast 8 krooni 95 senti kuni 9 krooni 10 senti, konkurentide prognoose arvestades maksaks bensiiniliiter languse korral sealgi paarkümmend senti vähem.
    Äripäeva analüütik Tõnis Oja sõnas, et tema märkimisväärset hinnalangust tulemas ei näe. ?Mullused rekordkõrged hinnad harjutasid tarbija ära, praegu on tarbija õnnelik,? leidis Oja. ?Käibed ja marginaalid on suurenenud, käesoleva aasta majandustulemuste põhjal saab nii mõnigi kütusemüüja Äripäeva TOP 100s kõrge koha,? lisas Oja.
    Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja asetäitja Marek Uusküla ütles, et praegu kehtiva seaduse kohaselt pole mootorkütuse aktsiisi tõusu näha. ?Töötamisel on uus alkoholi-, tubaka- ja kütuseaktsiisiseadus, mis jõustub 2003. aasta 1. jaanuaril, kui midagi muutub, siis sel ajal,? lausus Uusküla. Tema sõnul rahandusministeerium kütuseaktsiiside tõusu kohta veel ettepanekut teinud pole.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.