• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 08.11.01, 00:00

Bensiini hind langeb alla 9 krooni

Automaatjaamades peaks hind olema mitukümmend senti madalam.
Shell Eesti jaemüügijuht Jaak Mikkel ütles, et kui trend jääb maailmaturul samaks, siis avaldab see mõju ka kohalikule jaemüügiturule. ?Oluline on, kuidas tuleb regiooni hulgimüügiturg hinnalangusega kaasa,? sõnas Mikkel.
?Teoreetiliselt võiks olla nii,? kommenteeris Mikkel bensiini 95 liitri hinna langemist lähiajal alla 9 krooni. ?See pole mingi maagiline piir,? lausus ta. ?Tõenäoline on, et hind langeb,? lisas ta. Konkreetset hinnalanguse prognoosi ei soovinud ta teha.
Mikkeli sõnul on Shell Eesti jooksvalt kahjumis. Praegu maksab Shelli tanklates bensiini 95 liiter 9 krooni 35 senti, ka diislikütus on võrreldes suvise üheksa ja poole krooniga märgatavalt odavnenud, praegu maksab see Shellis 8 krooni 95 senti.
Alexela Oili peadirektor Heiti Hääl ütles, et hinna langus kõlab realistlikult. ?Nii diislikütus kui bensiin on viimase nädalaga langenud (maailmaturul ? toim.), 20-30sendiline langus võib tulla,? lausus Hääl. Tema hinnangul pole lähema paari kuu jooksul maailmaturul hinnatõusu oodata, seega peaks ka alanevad kütusehinnad Eestis seniks stabiilseks jääma. Hääle sõnul on Alexelal tänavu mullusest parem aasta, ettevõtte ei teeni kasumit ega ole ka kahjumis.
Neste Eesti jaemüügijuht Artur Praun sõnas samuti, et kui hind püsib maailmaturul praegusel tasemel, siis on ilmselt oodata langust, täpsemalt ei soovinud ta langust prognoosida. ?Ka meie kütuse ostuhind baseerub Rotterdami noteeringul, seos maailmaturu ja Neste hindade vahel on olemas,? ütles ta.
Tänavu müüvad kütusemüüjad bensiini kõrgema marginaaliga kui näiteks üle-eelmisel aastal. Prauni sõnul on see tingitud sellest, et veel 1999. ning 2000. aastal oli Eestis palju salakütust, millega tuli konkureerida. ?Konkurents on normaliseerunud,? lisas ta.
Neste automaatjaamades maksab bensiini Futura 95 liiter sõltuvalt jaama asukohast 8 krooni 95 senti kuni 9 krooni 10 senti, konkurentide prognoose arvestades maksaks bensiiniliiter languse korral sealgi paarkümmend senti vähem.
Äripäeva analüütik Tõnis Oja sõnas, et tema märkimisväärset hinnalangust tulemas ei näe. ?Mullused rekordkõrged hinnad harjutasid tarbija ära, praegu on tarbija õnnelik,? leidis Oja. ?Käibed ja marginaalid on suurenenud, käesoleva aasta majandustulemuste põhjal saab nii mõnigi kütusemüüja Äripäeva TOP 100s kõrge koha,? lisas Oja.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja asetäitja Marek Uusküla ütles, et praegu kehtiva seaduse kohaselt pole mootorkütuse aktsiisi tõusu näha. ?Töötamisel on uus alkoholi-, tubaka- ja kütuseaktsiisiseadus, mis jõustub 2003. aasta 1. jaanuaril, kui midagi muutub, siis sel ajal,? lausus Uusküla. Tema sõnul rahandusministeerium kütuseaktsiiside tõusu kohta veel ettepanekut teinud pole.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele