Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinn katab liivakihiga Tartu maantee läbimurde
Tallinna linnavalitsus laseb Tartu maantee läbimurde ehitusaugu talveks osaliselt katta ligi kahe meetri paksuse liivakihiga, sest ehituse käigus välja kaevatud naaberhoonete sooja- ja veetrasse ähvardab lõhkikülmumine, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Sellist tsirkust pole ma varem ühegi objekti puhul näinud,? lausus säästva arengu- ja planeerimise ameti (SAPA) teedeehituse juhtivspetsialist Jüri Helila. Tema sõnul ületab läbimurde ehitusel kerkinud probleemide rohkus kaugelt tema 22aastase tee-ehitaja karjääri jooksul kogetu.
?Minu mäletamist mööda on ehituse konserveerimine Tallinna tänavaehituse ajaloos täiesti pretsedenditu,? tunnistas ka SAPA juhataja asetäitja Hain Karu. Läbimurde ehituse konserveerimist soovitasid eile linnavalitsuses toimunud nõupidamisel ehitusspetsialistid, täna kavatseb linna juhtkond ka vastavasisulise otsuse langetada.
Stockmanni kaubamaja ja Ühispanga peahoone vahele jääv suur ehitusauk täidetakse osaliselt kuni 180 sentimeetri paksuse liivakihiga. Kevadel tööde jätkudes tuleb liiv taas eemaldada.
Ehituse konserveerimine on Karu sõnul ainuvõimalik samm, kuna läbimurde ehitustööde käigus on välja kaevatud lähikonnas asuvate majade sooja- ja veetrassid. Külmade saabudes võivad torud lõhki külmuda ja jätta lähikonna elanikud külma kätte või ilma veeta.
Karu kinnitusel peavad läbimurde lähikonda jäävate hoonete elanikud ja töötajad vähemalt nädala pöialt hoidma, et ei tuleks trassidele laastavalt mõjuvat 8?10kraadist külma. ?Arvan, et varem kui nädalaga ei suuda me organiseerida trasside katmiseks vajaliku liiva kohalevedu,? sõnas Hain Karu.