• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Iga sent käib müüja käest läbi

    ?Paljud omanikud on aru saanud, et müüja on jaekaubanduse võtmekuju,? nendib Vain SMD konsultant Aivar Haller. Iga sent, mis tiksub kaupluse omaniku arvele, on käinud läbi müüja käe. Halleri sõnul on absoluutne tõde, et mida arukam on müüja, seda rohkem raha tema kätest läbi käib.
    Rumal müüja hindab vaid seda klienti, kes reaalselt oma raha kassasse annab. Arukas aga teab, et iga kauplusesse siseneja on naeratust ja head kohtlemist väärt. ?Kui juhuslik, ka ainult vihma eest varju tulnud klient näeb, et temasse suhtutakse hästi, siis tuleb ta ostuvajaduse tekkimise korral tõenäoliselt just sellesse poodi tagasi,? ütleb Haller.
    Tõenäosusteooria järgi tuleb ühe ostja kohta üheksa läbijalutajat. ?Kui kaupluses käib päevas 1000 külastajat ja tehakse 100 ostu kokku 50 000 krooni eest, siis on tark jagada käive kõigi külastajate vahel,? soovitab Haller. ?Iga sisenenud külastaja suurendab tegelikult kassat 50 krooni võrra, ükskõik, kas ta ostab või teeb aega parajaks.?
    Veel tähtsam, kui kliendile naeratamine, on tema vajaduste mõistmine. Tihtilugu haaravad müüjad kinni kliendi esimese sõna sabast ja tormavad juba riiuleid tühjaks kandma. Küsida võiks aga, mis otstarbeks näiteks klient jalatseid vajab, mida ta seni kandnud on ja kas ta jäi nendega rahule. Kui ei, siis mis häiris.
    ?Müüja peab teadma ka kogu välja panemata toodete sortimenti,? lisab kaupluse Sportland juhataja Rein Sokk. ?Müüja ei tohi anda ei vastuseid. Kui mingi soovitud jalatsinumber puudub, siis peab müüja midagi sobivat asemele soovitama.?
    Kui õiget toodet siiski pole, siis ei määri hea müüja kliendile ebasobivat kaupa kaela, vaid vabandab ja annab teada, missugusest poest soovitud kaupa saab. Sokk ei pane kaupluse juhina oma müüjatele pahaks, kui need ostjaid konkurendi juurde suunavad: ?Lõppkokkuvõttes sai klient probleemile lahenduse ikkagi meie juurest ja tuleb seetõttu siia ka tagasi.?
    Kui müüjad on korralikku koolitust saanud, siis võivad piduriks muutuda koolitamata keskastme vm juhid. Innustunud ja oskustega müüjad võivad müüa senisest ka mitu korda rohkem, aga kui nad sellele vastavat preemiat ei saa, raugeb hoog vaikselt, kuid kindlalt. ?Õigel teel on need kauplused, kus müüja vähemalt poole sissetulekust tulemuspalgana saab,? rõhutab Haller.
    ?Sportlandi müüjatel tuleb pool palgast sisuliselt endal välja teenida,? ütleb Sokk. ?Teine pool on meeskonnatöö.? Samas möönab ta, et palk on vaid üks osa müüja motivatsioonist. Sama tähtsad on suhted kolleegide ja ülemustega, töökoha interjöör jne.
    Läbimüüki saab ülihästi juhtida ka kauba õige väljapanekuga. ?Igas kaupluses on ostjatel oma liikumistrajektoor. Kliendid järgivad alateadlikult valgust, värve, helisid, põrandakatte- ja laemärgistusi, isegi tuuletõmbust. Üheainsa dekoratsiooni kavala nihutamisega saab ostjaid panna käima vastupidises suunas,? selgitab Haller. ?Õiges koguses, õigesti valgustatud ja õige nurga all eksponeeritud kaup on tavapärasest tunduvalt atraktiivsem. Eriti suuremates poodides võib kauba väljapanekukunsti asjatundja läbimüügiga imet teha.? Ta soovitab pärast kaupade väljapaneku muutmist jagada külastajatele küsitluslehti. Paar-kolm lihtsat küsimust tehtud muudatuste kohta aitavad tulevikus paremini selgusele jõuda, missugust kaubapaigutust ostjad eelistavad.
    ?Kui kaup pole atraktiivselt välja pandud, jääb palju müümata,? märgib Sokk.
    Prisma tegevdirektor Liisi Jauho ütleb, et nende kontseptsiooni järgi vaadatakse väljapanekut pigem kui tervikut ega taotleta üksikute toodete kõrget käivet. ?Vahel me oma kaupade asukohta pisut muudame, aga põhimõtteliselt on meie praegune väljapanek loogiline ja vastab hüpermarketi spetsiifikale. Kui me kogu aeg seda muudaksime, oleks kliendil raske vajalikku kaupa leida.?
    Prismal on praeguseks umbes aastane töökogemus, mis on tõestanud, et müügiedu sõltub pidevatest koolitustest, meeskonnana töötamise oskusest. ?Tööd ja vaeva peab nägema iga päev, kuna lihtsaid nippe läbimüügi tõstmiseks pole,? kinnitab Jauho.
    Ka Sokk nendib, et lihtsat retsepti läbimüügi suurendamiseks pole. ?See on pidev aeganõudev töö. Selleks, et teha pood tuntuks ja kliendisõbralikuks, kulub vähemalt aasta aega,? nentis Sokk.
    Autor: Eha Laanepere
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
FI ekspert: intressi fikseerimine on pankadele kasumi võtmise koht
Pangad arvestavad intressi fikseerides riske selliselt, et mitte kahjumisse jääda, vaid pigem kasumit teenida, kirjutab finantsinspektsiooni finantsteenuste järelevalve osakonna juht Mari Puusaag-Tamm
Pangad arvestavad intressi fikseerides riske selliselt, et mitte kahjumisse jääda, vaid pigem kasumit teenida, kirjutab finantsinspektsiooni finantsteenuste järelevalve osakonna juht Mari Puusaag-Tamm
Analüüsifirma: Pelotoni aktsia on väärt null dollarit
Analüüsifirma New Constructs hoiatas investoreid investeerimise eest niinimetatud zombifirmadesse, mille väärtus turul võib minna nulli. Üks sellistest on treeninguvarustuse tootja Peloton.
Analüüsifirma New Constructs hoiatas investoreid investeerimise eest niinimetatud zombifirmadesse, mille väärtus turul võib minna nulli. Üks sellistest on treeninguvarustuse tootja Peloton.
Baltika juht lahkub ametist
Baltika juhatuse esimees Flavio Perini lahkub poolte kokkuleppel ametist, uueks juhiks saab senine juhatuse liige Brigitta Kippak.
Baltika juhatuse esimees Flavio Perini lahkub poolte kokkuleppel ametist, uueks juhiks saab senine juhatuse liige Brigitta Kippak.
Krüptofirmade pitsitamine tekitab audiitorite nappuse ja avab uue turuniši
Krüptofirmadele hiljuti rakendunud auditi nõue suurendab hüppeliselt audiitorite töökoormust ja neilt oodatakse teenust, mille pakkumiseks kompetents Eestis täna valdavalt puudub.
Krüptofirmadele hiljuti rakendunud auditi nõue suurendab hüppeliselt audiitorite töökoormust ja neilt oodatakse teenust, mille pakkumiseks kompetents Eestis täna valdavalt puudub.
Vene Teater otsib sõjakeerises rahupunkti. "Lapsed ei pea teadma, mis on sõda ja surm"
Vene Teater Tallinnas võtab tööle kaks Ukrainast pagenud noort näitlejat, selle teatri juht on pärist Ukrainast. Siiski pole harvad juhud, kus Vene Teatrit seostatakse oma nimest tingituna Venemaaga.
Vene Teater Tallinnas võtab tööle kaks Ukrainast pagenud noort näitlejat, selle teatri juht on pärist Ukrainast. Siiski pole harvad juhud, kus Vene Teatrit seostatakse oma nimest tingituna Venemaaga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.