Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna linnavolikogu tegi ainuõige otsuse

    Tallina linnavolikogu otsus arutult maksumaksja raha neelav mereringide tegevuskohana kaduvväikse kasuteguriga sõidukõlbmatu mootorlaev Tallinn ja väikelaev Junga maha müüa on saanud Äripäevas põhjendamatu kriitika osaliseks (ÄP 07.11. "Tallinn müüb Tallinna odavalt").
    Tallinna ekskapteni Arvo Takkingu väide, et 10 miljonist piisaks laeva reisikõlbulikuks tegemiseks ja et lisaks saaks selle eest ka kogu laeva sisustuse euroremontida, on ilus muinasjutt. Arvutused näitavad, et 3200m² sisepõrandapinnaga, (lisaks mitu tekki ja mootor) vana laeva tänapäevanõuetele vastavusse viimine läheb maksma vähemalt 30?40 mln kr.
    Artiklis on kirjeldatud alustuseks lugeja silme ette liigutava pildi hoolimatult tänavale visatud sadadest lastest ja laevaperest. Takkingu väide, et lapsed tal siiamaani järel käivad, on arusaamatu. Merehuviringide tegevus viidi üle Uus-Kalamaja 6 vastremonditud ruumidesse. Uues asukohas on laste kasutuses ca 450 m², kusjuures tingimused on võrreldamatult paremad kui vanas laevas. Mootorlaevas Tallinn oli lastega tegelemiseks oli võimalik kasutada vaid umbes 300 m² pinda, olmetingimused olid ebarahuldavad ? laev oli külm ja pime.
    Laste merehuvialase tegevuse alast teenust ostab linn professionaalidelt vastavalt Mereakadeemiaga 28. septembril sõlmitud lepingule. Selle tarvis on Mereakadeemiale rendile antud väikelaevad Suurlaht ja Juku. Neid ei ole linnavalitsus kunagi müüa plaaninud. Maksumaksja raha raiskamine oleks just noortelaeva Tallinn ülalpidamise jätkamine.
    Tõele ei vasta ka Tallinna linnavolikogu endise liikme Igor Pissarevi väide, et laeva on investeeritud vähemalt 6?7 miljonit krooni. Kahe silma vahele on jäetud, et enamik sellest summast ei kulunud mitte laeva investeeringuteks, vaid haldamisele. Raha ei kulunud mitte ühele laevale, vaid kolmele alusele. Tegevuskulud olid põhjendamatult kõrged. Noorteringide tegevust maismaal korraldada on mitmeid kordi odavam. Kogu laeva noortele kasulikuks pinnaks muutmine oleks nõudnud veel miljoneid.
    Toonane linnavalitsus oleks pidanud Tallinna ja ühes sellega kolm väikest õppelaeva haridusministeeriumilt üle võtmata jätma. Praegune linnavalitsus jätkas ülevõtmise lõpuleviimisel käimasolevat projekti, mis tundus esmapilgul olevat täiesti mõistlik ja tore eelmiste linnavõimude algatus. Enne kui volinikud 4. oktoobril 2001 aastal hääletasid kahe laeva müügi poolt, oli asjaga tegeldud pea aasta. Kõiki poolt ja vastuargumente kaaludes otsustati, et linna kukrut koormavad kaks laeva tuleb avalikul kirjalikul enampakkumisel maha müüa.
    Kahjuks peab nentima, et mereringide ?probleem? a la lapsed visati tänavale (ringides osales püsivalt ainult ca 100 last paar korda nädalas) on leidnud meedias kajastamist rohkem kui kogu Tallinna linna poolt lastele ja noortele suunatud tegevus. Linn toetas 2001. a 12 200 lapse treeningtegevust, 1500 lapse kooliväliste spordiringide tegevust, noorte puhkelaagrites käis sel aastal linna toel 8767 last ja noort, töömalevas osales 659 last ja noort, noorteprojektid on saanud linnalt tuge, kus oli kaasatud üle tuhande lapse.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.