• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 04.12.01, 09:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

III kvartalis kaupade ja teenuste müük suurenes

2001. aasta III kvartal oli kaupade ning majutus- ja toitlustusteenuste müüjaile jätkuvalt soodne. Kaupluste, kaubabaaside, majutus- ja toitlustuskohtade läbimüük suurenes võrreldes eelmise aasta III kvartaliga, teatab Statistikaamet.
2001. aasta III kvartalis müüsid kauplused kaupa 7 miljardi krooni eest, mis on 1,1 miljardit krooni enam kui 2000. aasta III kvartalis.
Kaubad kallinesid eelmise aasta III kvartaliga võrreldes 5,6%, sealhulgas toidukaubad 8,3% ja tööstuskaubad 2,7%. Kaupade jaemüük püsivhindades suurenes 13%.
Keskmisest enam suurenes mootorsõidukite ja nende varuosade, toidukaupade ja kosmeetikakaupluste ning apteekide läbimüük.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaupluste läbimüügile mõjus positiivselt nii elanike ostujõu kasv (keskmise palga kasv ületas kaupade hinnatõusu), kui ka Eestit külastanud väliskülastajate arvu suurenemine.
Uute kaupluste avamine tihendab ka kaubandusettevõtete omavahelist konkurentsi. Käesoleva aasta III kvartalis tegutses jaekaubanduses 5500 ettevõtet, mis on 102 ettevõtet rohkem kui eelmise aasta III kvartalis.
Üha uute kaubanduskeskuste avamine mõjutab inimeste peamise ostukoha valikut ning suured, rikkaliku kaubasortimendiga kauplused meelitavad ostjaid väiksematest kauplustest ja turgudelt.
Ligi pool toidu- ja tööstuskaupade (v.a mootorsõidukid, nende varuosad ja mootorikütus) läbimüügist läks suurte, 100 enama töötajaga jaekaubandusettevõtete arvele.
Võrreldes 2001. aasta II kvartaliga suurenes kaupade jaemüük püsivhindades 1%.
Tagasihoidlik müügi kasv on perioodile iseloomulik: kui juulis ja augustis on kaupade müük suurem kui II kvartali kuudel keskmiselt, siis septembris müügi kasv pidurdub.
Hooajale iseloomulikult suurenes III kvartalis enim mootorikütuse, ehitusmaterjali ja rauakaupade jaemüük. Hulgikaubabaasid müüsid kaupa 16 miljardi krooni eest. Kaupade hulgimüük jooksevhindades suurenes 2000. aasta III kvartaliga võrreldes 2%.
Enim suurenes mootorsõidukite, nende varuosade, mootorikütuse ning mitmesuguste masinate ja seadmete hulgimüük. Võrreldes 2001. aasta II kvartaliga vähenes kaupade hulgimüük jooksevhindades 4%.
Majutusteenuste müük püsivhindades suurenes 2000. aasta III kvartaliga võrreldes 20%. Müügi suurenemist mõjutas uute hotellide avamine Tallinnas ja Pärnus ning külastajate jätkuv huvi Eesti vastu.
Toitlustusteenuste müük suurenes püsivhindades 5%. Toitlustusteenuste hinnad tõusid 6,7%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele