Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Clio linnasõiduks igati paslik

    Uus Renault Clio on auto, millega võib lausa ära harjuda. Heas mõttes, loomulikult. Kui paar päeva Clioga linnavahel ringi tiirutada, siis hakkad iseeneselegi märkamatult rehkendama oma rahalist seisu, Clio hinda, kuumakse suurust jne. Sest selline väike ja ergas auto oleks iga päev tööl käimiseks igati asine sõiduriist. 1,4-liitrine ja 98 hj bensiinimootor on täpselt ühe tonnise tühimassiga auto jaoks igati piisav. Foori tagant astub auto minema just nii hoogsalt kui tarvis ja vähe leidub neid, kes viitsivad temaga võidu hakata ajama. Ametlik kiirendus tehnilistes andmetes on 10,5 sekundit ja tippkiirust arendab 185 km/h. Kütusekulu on aga keskmiselt 7 ja 8 liitri vahel 100 km kohta, linnasõiduks annab tehas 9,2 liitrit, kuid sellele vaatamata kannatab proovisõidul sõita linna vahel 10 liitri bensiiniga maha ligi 150 kilomeetrit. Ja kui arvestada, et tööl käimiseks kulub umbes 25 kilomeetrit päevas, siis piisab sellest kütusekogusest lahedalt terveks nädalaks. Ja kui veel mõtet edasi arendada, siis saab isegi paagitäie bensiiniga kuus hakkama, mis Clio 50 liitrise paagimahu ja praeguste kütusehindade juures maksab 430 krooni. Vaid 110 krooni rohkem kui maksab ekspressbussi kuukaart.
    Ja ega auto hindki pole just väga soolane. 1,4-liitrine, 5ukseline ja varustustasemelt selline Clio, millel ei pea ise aknaid alla väntama ja näpuga peegleid paika lükkama, maksab 165 000 krooni. Kui sinna lisada veel juurde raadio, siis peab arvestama pisut üle 170 000 kroonise hinnaga.
    Kuid saab ka odavamalt. Näiteks 3ukseline versioon, millele võib valida kas 60 või 75 hj 1,2-liitrise bensiinimootori, maksab juba alates 129 900 kroonist. Tulemas on ka 1,5-liitrine diiselmootor, hetkel seda veel hinnakirjas ei ole. Küll aga saab 1,4-liitrisele paigaldada automaatkäigukasti, mis eriti naistele peaks olema üsna meeltmööda. Renault?l on automaatkäigukast küll suhteliselt kallis lõbu (20 000 krooni hinnalisa), kuid vähemalt võimalus selleks on olemas.
    Samuti on Clio üks väheseid väikeautosid, millel on oma ?meestekas?, ehk võimas sportversioon. 172 hj arendav Clio Sport kiirendab 0?100 km/h 7,2 sekundiga ja see on juba kaif omaette. Mõistagi mitte just odav kaif, sest Clio Sport maksab ühe korraliku keskauto hinna: 324 900 krooni.
    Kui tagasi tavatarbija tasemele laskuda, siis on Clio igati tarbijasõbralik auto. Elektriline roolivõimendi ja täpselt lülituvad käigud teevad temaga sõitmise väga lihtsaks ja käepäraseks ning mugava sõiduasendi leidmine ei ole selle autoga mingi probleem. Tagaistmele ämma-äia lahedalt ära mahutamine ilma ennast koomale tõmbamata ei pruugi küll iga kord õnnestuda, kuid lastele on seal ruumi piisavalt.
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
USA riigivõlakirjade tootlus tõusis viie kuu kõrgeimale tasemele
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raadiohommikus: 5MIINUSE börsirämmarist ja kinnisvarast nii meil kui Hispaanias Uus võimalus: jäta küsimusi hommikuprogrammi külalistele
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.