Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Clio linnasõiduks igati paslik
Uus Renault Clio on auto, millega võib lausa ära harjuda. Heas mõttes, loomulikult. Kui paar päeva Clioga linnavahel ringi tiirutada, siis hakkad iseeneselegi märkamatult rehkendama oma rahalist seisu, Clio hinda, kuumakse suurust jne. Sest selline väike ja ergas auto oleks iga päev tööl käimiseks igati asine sõiduriist. 1,4-liitrine ja 98 hj bensiinimootor on täpselt ühe tonnise tühimassiga auto jaoks igati piisav. Foori tagant astub auto minema just nii hoogsalt kui tarvis ja vähe leidub neid, kes viitsivad temaga võidu hakata ajama. Ametlik kiirendus tehnilistes andmetes on 10,5 sekundit ja tippkiirust arendab 185 km/h. Kütusekulu on aga keskmiselt 7 ja 8 liitri vahel 100 km kohta, linnasõiduks annab tehas 9,2 liitrit, kuid sellele vaatamata kannatab proovisõidul sõita linna vahel 10 liitri bensiiniga maha ligi 150 kilomeetrit. Ja kui arvestada, et tööl käimiseks kulub umbes 25 kilomeetrit päevas, siis piisab sellest kütusekogusest lahedalt terveks nädalaks. Ja kui veel mõtet edasi arendada, siis saab isegi paagitäie bensiiniga kuus hakkama, mis Clio 50 liitrise paagimahu ja praeguste kütusehindade juures maksab 430 krooni. Vaid 110 krooni rohkem kui maksab ekspressbussi kuukaart.
Ja ega auto hindki pole just väga soolane. 1,4-liitrine, 5ukseline ja varustustasemelt selline Clio, millel ei pea ise aknaid alla väntama ja näpuga peegleid paika lükkama, maksab 165 000 krooni. Kui sinna lisada veel juurde raadio, siis peab arvestama pisut üle 170 000 kroonise hinnaga.
Kuid saab ka odavamalt. Näiteks 3ukseline versioon, millele võib valida kas 60 või 75 hj 1,2-liitrise bensiinimootori, maksab juba alates 129 900 kroonist. Tulemas on ka 1,5-liitrine diiselmootor, hetkel seda veel hinnakirjas ei ole. Küll aga saab 1,4-liitrisele paigaldada automaatkäigukasti, mis eriti naistele peaks olema üsna meeltmööda. Renault?l on automaatkäigukast küll suhteliselt kallis lõbu (20 000 krooni hinnalisa), kuid vähemalt võimalus selleks on olemas.
Samuti on Clio üks väheseid väikeautosid, millel on oma ?meestekas?, ehk võimas sportversioon. 172 hj arendav Clio Sport kiirendab 0?100 km/h 7,2 sekundiga ja see on juba kaif omaette. Mõistagi mitte just odav kaif, sest Clio Sport maksab ühe korraliku keskauto hinna: 324 900 krooni.
Kui tagasi tavatarbija tasemele laskuda, siis on Clio igati tarbijasõbralik auto. Elektriline roolivõimendi ja täpselt lülituvad käigud teevad temaga sõitmise väga lihtsaks ja käepäraseks ning mugava sõiduasendi leidmine ei ole selle autoga mingi probleem. Tagaistmele ämma-äia lahedalt ära mahutamine ilma ennast koomale tõmbamata ei pruugi küll iga kord õnnestuda, kuid lastele on seal ruumi piisavalt.