Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sama kaubamärgiga saab kaitsta viina ja vett

    Viimasel ajal on palju kära tekitanud ühe alkoholtooteid tähistava tuntud kaubamärgi võimalik registreerimine ka alkoholivabadele jookidele. Ollakse seisukohal, et selle kaubamärgi registreerimine alkoholivabadele jookidele oleks ebaeetiline. Tekib küsimus, kas nii soovitakse piirata tuntud kaubamärkide omanike võimalust kaitsta märki laiemalt ja karistada neid selle eest, et nad on palju vaeva näinud kaubamärgi ülestöötamisel?
    Selline suhtumine pole mujal maailmas levinud. Ollakse seisukohal, et mida tuntum on kaubamärk, seda haavatavam see on, seega tuleb leida rohkem võimalusi selle laiemaks kaitsmiseks. Nii on kaitsnud oma kaubamärgid Eestis ja mujal paljudele eri kaupadele ja teenustele tuntud märkide Martini, Hennessy, Metaxa, Marlboro, Nike, Coca-Cola omanikud. Samas teame, et need märgid on tuntud vaid kindlate toodete tähistamisel.
    Vahel pole laiema kaitse taotlemine seotud sooviga märki laiemalt kasutada, kuigi kaubamärgiseadus sellise kohustuse märgiomanikule paneb. Seaduse § 18 lg 1 sätestab, et omanik on kohustatud märki kasutama neil toodetel, millele märk registreeritud on. Samas saavad selle kohustuse täitmise üle kontrolli teostada vaid huvitatud isikud, esitades märgi registreerimise kehtetuks tunnistamise kaebuse apellatsioonikomisjonile. Kaebajad peavad põhjendama ka huvitatust, st selgitama, miks vaidlusaluse kaubamärgi kasutamata jätmine toodetel nende õigusi piirab.
    Tuntud kaubamärkide registreerimine toodetele ja teenustele, millel omanik seda kasutada ei taha, on tingitud vaid soovist saada kindlust ja õigust keelata teistel kasutamast sarnast kaubamärki sama- või ka eriliigilistel toodetel. Sest sageli üritavad teised ettevõtted leida võimalusi jäljendada tuntud kaubamärki oma kaubamärgi kujundamisel. See võib mõjutada tarbija valikuid. Kannatajaks jääb tuntud kaubamärgi omanik, kes on suuri summasid investeerinud oma märgi ülestöötamisse, samuti tarbija, kes toodete valikul võib olla eksitatud sarnastest märkidest.
    Kas mõni tarbija on Saku Vischy`it ostnud õlle pähe või vastupidi? Arvatavasti mitte. Ei tohiks alahinnata tarbijat, kes valikuid tehes ei lähtu üksi kaubamärgist, vaid ka toote kirjeldusest, pakendist. Kui teatud tootega (nt viin) tuntud kaubamärgi omanik plaanib turule tulla teist liiki tootega sama kaubamärgi all, annab ta tavaliselt sellest tarbijale teada.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vastulause: tarneahelate ümberkujundamisega seotud väljakutseid maksab tõsiselt võtta
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
LHV aktsia tõus aitas Balti ja Tallinna indeksid kindlalt plussi
Balti börsiindeks Baltic Benchmark tõusis täna 1,39% ja Nasdaq Tallinna indeks 1,54% LHV aktsia enam kui viieprotsendise ralli tõukel.
Balti börsiindeks Baltic Benchmark tõusis täna 1,39% ja Nasdaq Tallinna indeks 1,54% LHV aktsia enam kui viieprotsendise ralli tõukel.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Comodule koondab ärid ühe katuse alla ja saab uue tegevjuhi Kristjan Maruste jätkab emafirma juhina
Eesti tehnoloogiaettevõte Comodule muudab ettevõtte struktuuri ja loob grupi, mis koondab enda alla kolm ettevõtet. Senine Comodule'i juht Kristjan Maruste asub juhtima emaettevõtet, Comodule'i ette astub teine asutaja Teet Praks.
Eesti tehnoloogiaettevõte Comodule muudab ettevõtte struktuuri ja loob grupi, mis koondab enda alla kolm ettevõtet. Senine Comodule'i juht Kristjan Maruste asub juhtima emaettevõtet, Comodule'i ette astub teine asutaja Teet Praks.
Karis NATO tippkohtumisest: Eesti julgeolek muutus veel tugevamaks
President Alar Karis ütles täna Madridis alanud NATO tippkohtumise kohta, et Eesti julgeolek on muutunud tänu tehtud otsustele veel tugevamaks.
President Alar Karis ütles täna Madridis alanud NATO tippkohtumise kohta, et Eesti julgeolek on muutunud tänu tehtud otsustele veel tugevamaks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.