Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käibe kasv tänu Volvo mattidele

    Peaaegu kogu toodangu eksportiva Mistra-Autexi juhi Priit Tamme sõnul ulatub ettevõtte tänavune käive ilmselt 120 miljonit krooni kanti, kahjumiks prognoositakse 7 miljonit krooni. ?Tänavu neljas kvartal on sisuliselt miinusest väljas, hakkame välja tulema rahavoo probleemist,? lisas ta.
    Mistra-Autexi tänavune käive ületab mullust kolmandiku võrra. ?Järgmiseks aastaks on laua peal koos projekte 150?160 miljoni kroon eest,? märgib Tamm ning loodab järgmise aasta lõpetada 6 miljoni kroonise kasumiga.
    Enne idaturu kokkukukkumist oli Venemaa osa ettevõtte käibemahus 60?70 miljonit krooni, 1998. aasta kriis viis selle näitaja 20 miljoni krooni peale. Tamme sõnul suur käibemahtude langus tehast siiski seisma ei pannud, sest alates 90ndate algupoolelt oli koostöövõimalust ostitud ka teistel turgudel.
    1998. aastal sai Mistra-Autex tellimuse Volvolt, kellele tarnitakse praegu 40 protsenti toodangust. Suuruselt järgmiseks tellijaks on ameeriklaste Lear Corporation 30 protsendiga. Venemaale läheb tänavu 10?15 protsenti toodangust ning teist sama palju ülejäänud tellijatele.
    Tamm lausus, et 2002. aastal saab poole toodangust Lear Corporation, kes on tunnustanud Mistra-Autexit autovaipade eelistatud tarnijana. Neljandik mitmesugustest autointerjööri tarvikutest läheb Volvole, kes kasutab Eesti tooteid ka oma järgmise aasta mudelis.
    Tamme sõnul on 140 töötajaga Mistra-Autex unikaalses seisus, sest ei kuulu ühtegi suurde autotööstuse gruppi. See omakorda lubab laiemaid kostöövõimalusi, sest ei pea järgima grupisisest poliitikat. Lähimad konkurendid asuvad ettevõtte juhi hinnangul Venemaal ja Poolas, rääkimata Belgiast ja Saksamaast.
    Ettevõtte majandusseisu ja turuolukorda selles valdkonnas kommenteerides ütles Tamm, et autotööstuses on kasumimarginaalid väikesed, sest mängitakse pikaajaliste lepingute ning suurte koguste peale. Ta lisas, et 5?6protsendilise marginaali korral allhankijatele veel viltu ei vaadata.
    Järgmiseks aastal on Tamme sõnul paljud autotööstused mahtusid vähendamas. ?Meie oleme väikesed, meid see ei puuduta,? tõdes ta.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.