• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 04.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Registritunnistuse asendamine kordi odavam

Uus aasta tõi kaasa rea muudatusi riigilõivudes, mis autoomaniku jaoks seonduvad eeskätt liiklusregistri toimingutega. Meeldiv on sealjuures see, et enamik toiminguid muutus mitte harjumuspäraselt kallimaks, vaid hoopis odavamaks (vt tabel).
Näiteks üldkasutatavaga sarnane, kuid eritellimusel valmistatud numbrimärk, mille eest seni pidi maksma 20 000 krooni, maksab nüüd neli korda vähem, ehk 5000 krooni. Tavaliste numbrimärkide hinnad aga ühtlustusid: nii värvitud kui helkmaterjaliga numbri eest tuleb tasuda 600 krooni. Kes tahab aga tellida endanimelist numbrimärki, see peab endiselt 20 000 krooni välja käima. Mõnede toimingute odavnemist saavad paraku aga rohkem rõõmu tunda autoomanikud, traktoriomanikel ei ole erilist põhjust hõiskamiseks. Nimelt oli riigilõivuseaduse eelmises sõnastuses toodud traktoritele kehtivad lõivud eraldi välja ning need olid mitmeid kordi odavamad. Nüüd enam traktoritele hinnaalandust ei tehta.
Samuti toimuvad uuest aastast muudatused kindlustusvaldkonnas (vt tabel 2) ning liiklusregistrist kustutatakse need sõidukid, mille registreerimistunnistus on välja antud enne 1. novembrit 1993 ja mille omanik ei olnud 1. jaanuariks sõidukit ümber registreerinud. Kokku läheb ARKi andmetel kustutamisele umbes 70 000 sõidukit. Hiljem on võimalik neid taastada ja hinnanguliselt oodatakse, et seda teeb umbes 10 000?15 000 sõidukiomanikku. Selle eest peab aga maksma nüüd juba esmase registreerimise hinna, ehk kokku läheb protseduur maksma 1300?1600 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuest aastast ei lubata ka mahtuniversaalidele ja teistele sõidukitele, mis ei ole maasturid (G-kategooria sõiduk) paigaldada lisakaitseraudu. Uuenenud tehnonõuetest saab lähemalt lugeda järgmisel nädalal ilmuvast Äripäeva rubriigist Autotarvik.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele