Eile avaldatud uurimisaruanne näitab, et mullu sügisel Hiiumaal alla kukkunud lennuki An-28 kapten hakkas kartma lennuki lausjäätumist ning otsustas õhusõiduki maandada protseduurireegleid rikkudes ja liialt kiirustades, kirjutab Postimees.
Peaaegu kogu reisi kestel Tallinnast Kärdlasse piiksus Enimexi lennuki An-28 kokpitis hoiatavalt signaal, mis andis märku lennuki jäätumisest. Suurema osa lennuajast olid lennuki jäätumisvastased süsteemid sisse lülitatud ja hilisem pardasalvestuste uurimine näitas vahepeal ka jää kadumist.
Et lennukit arvatavast jäätumisest päästa, suunas lennuki kapten Aleksandr Nikolajev selle nina Tallinna lennujuhilt saadu kursilt kõrvale enne ettenähtud punkti ? Kärdla lennuvälja raadiomajakani jõudmist.
Lennuameti lennuintsidentide uurimise osakonna juhataja Tõnu Ader ütles, et ilmselt hakkas kapten lennukit päästma ohuolukorrast, mida tegelikult polnud.
Valitsus otsustas teisipäeval saata Hiiumaa lennuõnnetuse uurimiskomisjoni lõpparuande prokuratuuri, kes otsustab, kas keegi on õnnetuses süüdi. Koos aruandega saatis Lääne maakonna prokuratuuri oma uurimistoimiku ka keskkriminaalpolitsei.
Seotud lood
Nõudlus kulla järele tõusis mullu uue rekordini, millele aitasid kaasa nii keskpankade kullaostud kui ka investeerimisnõudluse kasv, selgub Maailma Kullanõukogu värskest raportist.