Sideamet on vahekohtunikuks ASi Eesti Telefon ja OÜ Eleks Telefon vahelises vaidluses, teatas sideameti esindaja.
Sideamet on osalenud OÜ Eleks Telefon ja ASi Eesti Telefon vahelises vaidluses, mis kokku on kestnud peaaegu 2 aastat, osapoolte palvel ning lahendatud on mitmed väiksemad erimeelsused. Samuti on Sideamet lähtunud tarbijale teenuse osutamise tagamise järjepidevusest ja kasutab ka edaspidi kõiki seadustes ette nähtud võimalusi selle eesmärgi saavutamiseks. Peamist eesmärki - võrkude sidumise või võrgule juurdepääsu lepingu sõlmimist - ei ole seni saavutatud.
Vastavalt 'Telekommunikatsiooniseaduse' § 106 oleks tulnud enne seaduse jõustumist sõlmitud sidumislepingud viia seadusega vastavusse 2000. aasta 1. maiks. Osapooled ei ole selleni jõudnud, sest OÜle Eleks Telefon ei ole olnud vastuvõetavad ASi Eesti Telefon poolt tehtud ettepanekud. AS Eesti Telefon omalt poolt on ettepanekuid tehes lähtunud võrdse kohtlemise põhimõttest, milleks seadus teda kohustab.
AS Eesti Telefon teatas OÜle Eleks Telefon oma kirjades 28.01.02 ja 04.02.02, et juhul, kui OÜ Eleks Telefon ei sõlmi juurdepääsulepingut 01.03.2002, ühendatakse OÜ Eleks Telefon võrk ASi Eesti Telefon võrgust lahti ning lõpetatakse teenuse osutamine. Sideamet püüab viia osapooled vahelisele kompromissile, mille tulemusel ei tohiks OÜ Eleks Telefoni teenuse tarbijad ilma jääda telefoniteenusest.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.