Eelmise nädala lõpul sai teatavaks, et Vene päritolu Kanada kompanii NewspaperDirect - momentaalselt ükskõik millisesse maailma otsa ajakirjandust toimetava äri pioneer, sai 3,8 mln dollari suuruse investeeringu Briti United Venture Capitalilt, kirjutab Vedomosti.
1,2 mln lisasid veel senised NewspaperDirect aktsionärid.
NewspaperDirect asutati Kanadas 1999 aastal. Äriideeks on 'trükkimine nõudmise järgi' - idee, mille viis ellu Vene kompanii IBS juht Anatoli Karat?inski.
Sisu on selles, et hotellidesse paigutatakse Internetti ühendatud arvutid, mis on varustatud A3-formaadis trükkivate printeritega. Igaüks võib siis kasutada võimalust trükkida välja lemmikajalehe tavaformaadis. Hind võiks projekti autorite arvates olla sama, mis kohvitassi hind sealsamas hotellis.
Tihti on suurtes hotellides müügil päevavanused ajalehed, venekeelsed aga tavaliselt üldse puuduvad, rääbib IBS viitsepresident Jevgeni Peskin.
Peskini sõnul on NewspaperDirectil sõlmitud lepingud 90 ajalehega, kompanii aparatuur on üles seatud 20 riigi 100 hotellis, kahel kruiisilaeval ja kahes eralennukis (mõlemad kuuluvad Brunei sultanile). Seadeldised on ka kõigis Moskva ja Peterburgi 5-tärni hotellides.
Et jõuda kasumisse, planeeritakse 2002 aasta lõpuks viia ajalehtede valik 300 nimetuseni, et mitte alla jääda äsja turule tulnud konkurendile - Hollandi RAPC hakkas hotellidesse panema iseteenindusega automaate, mis lubavad krediitkaardi abil trükkida välja nimekirjas olevaid ajalehti. Informatsioon tuleb taolistesse automaatidesse spuntnikutelt.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2002/02/22-55-02.html>
Seotud lood
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.