Eesti konjunktuuriinstituudi (EKI) küsitletud kaubandusettevõtetest kurtis iga viies firma märtsis, et äritegevust takistab vähene müügipind. Pooled küsitletutest kurtsid, et nõudlus on ebapiisav.
EKI koostatud kaubandusbaromeeter näitas, et I kvartal oli jaekaubandusettevõtetele sesooni kohta edukas. Toidukauplused jäid ärikonjunktuuriga enam kui rahule, sest püsis eelmise aasta IV kvartali tasemele.
Garderoobikauplustel halvenes aasta alguse allahindluste tõttu finantsolukord, samuti kurdeti vähese nõudluse üle.
Kaubandusettevõtete olukorda tervikuna iseloomustab jätkuvalt konkurentsi teravnemine.
II kvartaliks prognoosivad kaubandusfirmad nõudluse sesoonset kasvu ja soodsa ärikonjuntuuri püsimist, mistõttu pooled firmadest suurendavad kaubatellimusi eelolevatel kuudel.
EKI kaubandusbaromeeter on kokku pandud 117 kaubandusfirma hinnangu põhjal.