3 mai 2002

Briti pangakliendid maksavad kehva teenuse eest ligi 13 miljardit krooni liiast

Briti nelja suure panga kliendid maksavad pool miljonit naela (12,6 mld krooni) liiast kehva teenuse eest, kirjutab ajakiri Which?.

35 miljonist arvelduskontot omavast inimesest Suurbritannias, 25 miljoni kontod on ühes neljast suurest pangast - Barclays <GR#US.BCS>, HSBC <GR#US.HBC>, Lloyds TSB <GR#US.LYG> või NatWest.

Which? võrdles nelja suure kontosid parimate saadaolevate intressimäärade järgi. Ajakiri leidis, et kui kõik inimesed vahetaksid kontod teise panga vastu, kus on parimad arvelduskonto- ja arvelduskrediidiintressid, võiksid nad säästa umbes 500 miljonit naela.

Ajakiri küsitles 927 arvelduskonto omaniku. 73% nendest, kes on vahetanud panka, avastasid, et seda on kerge teha. Samas pole 64% kunagi kaalunud panga vahetust.

Mõned inimesed arvavad, et arvelduskontodele makstakse nagunii nii vähe, et vahet pole, kus pangas konto asub. Ajakiri leidis, et parim pank pakub 3% intressi arvelduskontole, samas kui paljud teised pakuvad 0,1%.

Arvelduskrediidiintressidega on analoogne lugu. Parim arvelduskrediit on saadaval 9%ga, samas kui teised pangad küsivad kaks korda kõrgemat intressi.

Briti panga Abbey Nationali hiljutine uurimus toetab Which? artiklit. Nemad avastasid, et enam kui kolmandikul inimestel kulub arvelduskonto valikuks aega sekundid või mõni minut. Uurimuses leiti ka, et kui inimesed peaksid uuesti arvelduskonto jaoks panka otsima, kulutaks kaks kolmandiku küsitletutest seekord tegevusele rohkem aega, arvestamaks erinevate valikuvõimalustega.

Abbey National pangandusjuhi sõnul näitas nende uurimus, et üheksa kundet kümnest ei teadnud oma arvelduskonto või arvelduskrediidi intressi.

Hetkel kuum