• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.08.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transiidi elavnemine suurendas kasumit

Eesti Raudtee erastanud Baltic Rail Services (BRS) prognoosis käesoleva aasta Eesti Raudtee kasumiks 175 miljonit krooni. Tegelikult teenis ettevõte juba esimese poolaastaga 190 miljonit krooni kasumit. Kasumi kasvu üheks põhjuseks peetakse transiidimahtude suurenemist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Raudtee seadis käesolevaks aastaks eesmärgiks kaubaveo mahu säilitamise möödunud aasta tasemel. Aasta algus osutus aga prognoositust edukamaks. Esmakordselt pidid Eesti transiidiärimehed kaubakoguseid tagasi tõrjuma, sest suuremate transiidiettevõtete esimese kvartali 20?30protsendiline kasv tõstis kaubakogused raudtee läbilaskevõime piirile.
Estonian Oil Service juht Arnout Lugtmeijeri kinnitusel oleksid nemad olnud võimelised vedama tunduvalt rohkem naftatooteid, kuid nii Eesti kui ka Venemaa Oktoobriraudtee läbilaskevõime on ammendunud.
Eesti Raudtee andmetel kavandab Venemaa vedude mahu kasvu, mille saavutamiseks investeerib raudtee elektrifitseerimisse, mis võimaldab kasutusele võtta üha raskemaid ronge. See oli ka üks põhjust, miks Eesti Raudtee uued omanikud otsustasid veduripargi vahetada välja USA vedurite vastu. USA vedurid suudavad vedada raskemaid ronge. Möödunud aastal vedas Eesti Raudtee kokku 38,5 miljonit tonni kaupu. Lõviosa raudteevedudest moodustasid 25,5 miljoni tonniga naftasaadused.
2002. aasta esimesel poolaastal vedas Eesti Raudtee 21 miljonit tonni kaupu, mis on 5,6 protsenti rohkem kui mullu samal perioodil. Transiidiveod kasvasid 20protsenti, kohalikud veod aga langesid 43protsenti. Eesti Raudtee realiseerimise netokäive oli esimesel poolaastal 888,3 miljonit krooni ehk 8,6protsenti suurem kui eelmise aasta samal perioodil.
Suvekuudel pööras aga naftavedu langusesse ja langustrend võib prognooside kohaselt jätkuda kogu teise poolaasta. Vaatamata sellele peaks käesoleval aastal saavutama Eesti transiidimaht rekordtaseme.
?Olen Eesti naftatransiidi tänavuse teise poolaasta suhtes pessimistlikult häälestatud, sest tõenäoliselt kordub eelmise aasta langus,? ütles Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare. ?Kuigi juulis veomaht langes tunduvalt, saabub põhi tõenäoliselt oktoobris?.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele