• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.08.02, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Ameerika vedurid sildadele ohtlikud

Siseminister Ain Seppik hoiatab, et Eesti Raudtee Ameerika vedurid võivad põhjustada raskeid õnnetusi raudteesildadel.
Seppiku sõnul on kasutusele võetud Ameerika vedurite teljekoormus kolm korda suurem kui seni kasutatud Vene veduritel, mille raskuse järgi on projekteeritud enamik raudteeviadukte, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Sillad, mida tuleks tugevdada, enne kui Ameerika vedurid täie hooga sõitma hakkavad, asuvad näiteks Tartu ja Jõgeva lähedal ning üks on isegi Tallinnas,? ütles Seppik. Tallinnas asuva ohtliku viaduktina peab minister silmas Kristiine Keskuse juures asuvat Endla tänava raudteesilda.
Sildu, mis võivad ülekoormusest tekkiva resonantsi tõttu puruneda, on eri andmetel seitse kuni üheksa

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Kas me pole juba sellises situatsioonis, kus me kohati ei kontrolli enam oma territooriumi?? küsis Seppik. ?Lihtsalt mingid vedurid tuuakse sisse, laaditakse kuskil sadamas maha ja lihtsalt seatakse Eesti riik fakti ette. Eesti riik peab hakkama ennast kohaldama eraettevõtja tegevusega.?
Seppik ütles, et kriisikomisjoni esimehena peab ta vastutama võimalike suurõnnetuste eest ning seepärast kavatseb ta tõsiselt sildade teemaga tegelda. ?See oht on praegu teoreetiline, aga praktikas ei tahaks seda üldse ette kujutadagi,? lisas Seppik.
Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi Margus Värava sõnul said nad raudteesildade uuringu tulemused eelmisel nädalal ja sel nädal saadakse täpne ettekujutus, millistel sildadel ja mida peale hakata.
Tema sõnul ei näe Eesti Raudtee otsest ohtu, et raudteeliiprid hakkavad rasketel USA veduritel alt vajuma. ?Mõne raudteesilla puhul on meil juba varem olnud kahtlusi ja seal on vedurid alati hoogu vähendanud,? ütles Värav. ?Kiiruse aeglustamine vähendab koormust oluliselt.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele