• OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−1,11%37 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,97
  • OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−1,11%37 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,97
  • 26.08.02, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Ameerika vedurid sildadele ohtlikud

Siseminister Ain Seppik hoiatab, et Eesti Raudtee Ameerika vedurid võivad põhjustada raskeid õnnetusi raudteesildadel.
Seppiku sõnul on kasutusele võetud Ameerika vedurite teljekoormus kolm korda suurem kui seni kasutatud Vene veduritel, mille raskuse järgi on projekteeritud enamik raudteeviadukte, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Sillad, mida tuleks tugevdada, enne kui Ameerika vedurid täie hooga sõitma hakkavad, asuvad näiteks Tartu ja Jõgeva lähedal ning üks on isegi Tallinnas,? ütles Seppik. Tallinnas asuva ohtliku viaduktina peab minister silmas Kristiine Keskuse juures asuvat Endla tänava raudteesilda.
Sildu, mis võivad ülekoormusest tekkiva resonantsi tõttu puruneda, on eri andmetel seitse kuni üheksa
?Kas me pole juba sellises situatsioonis, kus me kohati ei kontrolli enam oma territooriumi?? küsis Seppik. ?Lihtsalt mingid vedurid tuuakse sisse, laaditakse kuskil sadamas maha ja lihtsalt seatakse Eesti riik fakti ette. Eesti riik peab hakkama ennast kohaldama eraettevõtja tegevusega.?
Seppik ütles, et kriisikomisjoni esimehena peab ta vastutama võimalike suurõnnetuste eest ning seepärast kavatseb ta tõsiselt sildade teemaga tegelda. ?See oht on praegu teoreetiline, aga praktikas ei tahaks seda üldse ette kujutadagi,? lisas Seppik.
Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi Margus Värava sõnul said nad raudteesildade uuringu tulemused eelmisel nädalal ja sel nädal saadakse täpne ettekujutus, millistel sildadel ja mida peale hakata.
Tema sõnul ei näe Eesti Raudtee otsest ohtu, et raudteeliiprid hakkavad rasketel USA veduritel alt vajuma. ?Mõne raudteesilla puhul on meil juba varem olnud kahtlusi ja seal on vedurid alati hoogu vähendanud,? ütles Värav. ?Kiiruse aeglustamine vähendab koormust oluliselt.?

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele