• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,37
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,37
  • 17.09.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Majandustarkvara headus sõltub toest

Kui tugi ei oleks majandustarkvarale oluline, võiks iga firma omale CD-l tarkvarasüsteemi osta ja poleks vaja muud kui CD arvutisse sisestada ja installeerimise käsk anda.
Kuid majandustarkvara on täpselt nii hea, kui on sellele pakutav hooldus ja tugi. Paraku on nii, et Kadaka turule näiteks laotarkvara või liisinguarvestuse süsteemi otsima ei minda. Kuidas aga eraldada terasid sõkaldest ehk mismoodi leida hea hooldust ja tuge pakkuv partner? Järgnevalt mõningad punktid, mida valikut tehes arvestada.
Iga tõsiselt võetav tarkvara müüja pakub kliendile ostetava tarkvara tutvustamist ehk demovõimalust, sest põrsast ei tasu kotis osta (rentida ehk veel, sest kui tarkvara teile ikka ei meeldi, siis saate valida uue mudeli ja kaotused pole eriti suured). Demo testimisel ning läbitöötamisel ärge olge tarkvara müüjale küsimuste esitamisega tagasihoidlik, sest küsimustele vastamise viis ja tihedus annab teile olulist infot võimaliku partneri reageerimiskiiruse kohta.
Samuti küsige teistelt süsteemi kasutajatelt kommentaare, siis teate, millele tuleb selle süsteemi puhul tähelepanu pöörata. Igal süsteemil on nimelt mingi kitsaskoht ja teil on oluline teada, et see ei oleks teie firmale kõige vajalikumas valdkonnas.
Kasutage tarkvara soetamiseks pigem rentimise kui ostmise võimalust, sest siis on tarkvara pakkujal põhjust rohkem pingutada ? klient võib väga lihtsalt üle minna teise pakkuja teeneid kasutama. Rentimise puhul jääb kliendile ka garantii perioodiliselt uuendatavate versioonide kaudu, mis tagab ka aastate pärast kaasaegse tarkvara kasutamise võimaluse.
Ebameeldivate üllatuste vältimiseks tuleb aegsalt välja uurida arvutisüsteemi auditeid tegevate spetsialistide olemasolu, sest kui selliste teadmistega inimesi pole, tuleb arvestada vastava koostööpartneri leidmise vajadusega väljastpoolt teile tarkvara müüvat firmat.
Veel üks tõsiasi ? pole olemas sajaprotsendiliselt vigadevaba tarkvara. Seetõttu tuleb pöörata tähelepanu vigade parandamisega seonduvale ? kas viga parandatakse versioonisiseselt või pakutakse lahenduseks uue versiooni ostmist.
Pange ka tähele, kas tarkvara pakkuja oskab välja tuua erinevaid probleemide lahendamise alternatiive ning selgitada erinevate variantide positiivseid ja negatiivseid aspekte. Sealjuures oleks eriti sobilik, kui tarkvara pakkuja soovitaks kallite lahenduste kõrval ka odavamaid, kuid sama häid lahendusi. Rahaliselt enim maksev ei pruugi nimelt igas olukorras kõige parem lahendus olla.
Enne ostu uurige veel sedagi, kas süsteemi pakkuja on võimeline ühendama koostööpartnerite tarkvarasid liideste abil üheks omavahel informatsiooni vahetavaks tervikuks (tarnijad, logistikateenuse pakkujad, jaemüüja jms). Seega, kas tarkvara pakkuja on piisavalt paindlik ja kliendisõbralik.
Tehke kindlaks, kas teenusepakkuja on võimeline pakkuma süsteemituge ka tulevikus või on firma eesmärk lühiajaliste projektidega tegelemine. Samuti selgitage välja, kas pakutakse kasutaja koolitust ja mis tasemel see on.
Täna ei ole enam oluline, kas tarkvara pakkuja asub ise kliendiga samas linnas, maakonnas, riigis või maailmajaos. Tähtis on vaid teada, kas pakutavat tuge on võimalik saada teile sobivas keeles, piisava kiirusega, rahuldaval tasemel ja aktsepteeritavate vahenditega.
Oluline on ka internetiühendus, sest see on ainus eeldus hooldustoe pakkumisele distantsilt. Interneti püsiühenduse korral on võimalik isegi telefonikulusid kokku hoida, kui kasutada infovahetuseks suhtlustarkvara (näiteks Instant Messengeri sarnaseid vahendeid).
Niisugune suhtlusprogramm on eriti mugav võimalus, sest võite suhelda reaalajas, kuid vajadusel jätta ka lihtsalt teate.
Kõige olulisem majandustarkvara kasutajale ongi tegelikult see, et tarkvaratoe pakkujal oleks aega ja võimalust tema probleemidega tegeleda just siis, kui kasutaja abi vajab. Kellelegi ei meeldi olla järjekorras 35. või 88., kuid kindlasti meeldib kõigile, kui nad on teenindamise järjekorras esimesed.
Tarkvara pakkuja võiks olla IT-tugiisik, kuigi ei pruugi seda olla, sest tugeva IT-meeskonna puhul on parima koostöö eelduseks vaid piisav infovahetus.
Infosüsteemi valimisel tuleb arvesse võtta veel vähemalt ühte olulist asja. Nimelt, tehke kindlaks, kas uue süsteemi kasutuselevõtuga tuleb muuta ettevõttesisest info liikumise korda. Jõudke selgusele, kas töötavad struktuurid on vajalikud säilitada sellisena, nagu nad on, või peate muutma ettevõttesiseseid töökorralduse põhimõtteid. Kui võtta kasutusele funktsionaalne süsteem, kuid mitte kasutada süsteemi kõiki võimalusi ja jääda harjumuspärasesse rutiini, siis on tarkvara vahetus mõttetu.
Autor: Kristi Pool

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele