• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 15.10.02, 13:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lääne-Euroopas kasvas autode müük septembris tänu luksusautodele

Lääne-Euroopas kasvas uute autode müük septembris 0,9%, enim kasvas BMWde müük ja suurim kaotaja oli Ford.
Uudisteagentuur Bloomberg kirjutab, et septembris müüdi Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni andmetel 1,31 mln autot võrreldes 1,29 mln autoga aasta varem. Üheksa kuuga langes registreeritud sõidukite arv 3,7%, 11,2 miljonini.
Luksusautode tootjatest kasvatas enim turuosa BMW (Bayerische Motoren Werke). Autotootjad, kes valmistavad kallimaid mudeleid (lisaks BMW-le näiteks DaimlerChrysler ja Volkswagen AG Audi üksus) on turuosa suurendanud, kuna rikkamad kliendid jätkavad ostmist ka majanduse languse ajal.
Luksusautode müük on kasvanud vaatamata sellele, et Euroopa Liit on alandanud majanduskasvu prognoose. Euroopa Komisjon ütles möödunud nädalal, et eurotsoonis (12 riigis, kes kasutavad eurot) kasvab majandus sellel kvartalil 0,2-0,5%. Varasem prognoos oli 0,3-0,6protsendiline kasv.

Artikkel jätkub pärast reklaami

BMW müük kasvas möödunud kuul 28% 61 639 sõidukini. Kasv tuli eelkõige tänu Mini-mudelite enam kui kahekordistunud mügile. BMW turuosa kasvas 3,7%lt 4,7%le.
DaimlerChrysleri müük kasvas 1,8% (Mercedes-Benzide müük kasvas 3,3%), 80 510 autole.
Maailma suuruselt teise autotootja Fordi müük kukkus aga 5,8%. Kokku müüdi 165 254 Fordi. Fordi turuosa langes 13,6%lt 12,6%le.
Euroopa suurima autotootja Volksvageni müük kasvas 1%, 230 594 autole. Kasv tuli Audide 3,9protsendilisest müügi kasvust, Volkswageni kaubamärki kandvate autode müük langes 0,4%. Volkswageni turuosa kasvas 0,1 protsendipunkti 17,7%le.
Euroopa suuruselt teise autotootja PSA Peugeot Citroeni müük langes 0,7% ja turuosa kahanes 14,2%le (varem 14,5%).
Renault müük kahanes 3,2%, kuna kliendid ootavad uue Megane-mudeli müüki tulekut. Firma turuosa oli 9,1%.
Viimasest kaheksast aastast seitsmel kahjumit teeninud Fiati müük kukkus 3,4%.
Jaapani päritolu autode müük kasvas 13% ja turuosa kerkis 13,3%le. Mazda müük kasvas 45%, Honda ja Toyota müük kasvas vastavalt 34% ja 17%.
Enamiku autotootjate aktsiad on täna tõusmas. BMW aktsia hind on kella 12.40ks kerkinud 4,1%, DaimlerChrysleri aktsia 3,4%, Volkswageni aktsia 2,3%, Peugeot?i aktsia 2,1% ja Renault? i aktsia 2,9%. Fiati aktsia hind on Milano börsil langenud 3,6%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele