• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võistlus raudteel teravneb

    Seni raudtee varuosade ja manööverteenustega leiba teeninud Skinest Projekt investeerib ligi 500 miljonit krooni vedurite ja vagunite soetamisse, et asuda konkureerima raudtee operaatorteenuste turul, teatas eile ettevõtte omanik Oleg Ossinovski.
    Suurimad Eestis tegutsevad raudteeoperaatorid on Eesti Raudtee ning Peterburi ettevõtted Linkoil ja BaltTransServis.
    Hansapank liisib Skinest Projekti tütarfirmale Skinest Veeremi AS 400 miljoni krooni eest tuhat Ukrainas valmistatud vagunit etapiviisiliselt, ütles Hansa Capitali Venemaa liisinguprojekti juht Aarne Saareväli.
    ?Transiidi näol on tegemist ühe usaldusväärsema valdkonnaga, kus on madal risk,? rääkis Saareväli. ?Üritame Skinest Veeremile kui oma kliendile luua lisaväärtust ja suunata investeeringuid ida suunas.?
    Hansapank sõlmis Skinestiga lepingu 200 vaguni ostmiseks. Sellel nädalal jõuab kohale 50 vagunit, veel 50 tuuakse selle kuu jooksul. Edaspidi liisitakse 100 vagunit igal järgneval kuul ning ülejäänud 500 vaguni soetamise leping sõlmitakse järgmise aasta alguses.
    Skinest rendib tsisternvagunid alguses edasi BaltTransServisele, kes hakkab neid kasutama Eesti naftaterminalide Eurodek, Estonian Oil Service ja Milstrand teenindamiseks.
    Vagunite edasirentimise skeem on Saareväli sõnul tavaline. ?BaltTransServis on Läänemere piirkonnas suurim ja usaldusväärseim raudteeoperaator,? lausus ta.
    ?Ossinovski näitas oma võimekust sellega, et hankis rahastamislepingu ja toob kohale uued vagunid, millest oleme tundnud suurt puudust,? ütles BaltTrasServise peadirektor Vladimir Prokofjev. ?Kui ta soovib meiega operaatorteenuse alal konkureerima asuda, ei näe ma takistusi, sest praeguste suurte kaubavoogude juures leidub ruumi kõigile.?
    Oktoobris soetas Ossinovski Ukrainas ligi 80 miljoni kroonise kogumaksumusega viis 20 aasta vanust magistraalvedude vedurit 2TE-116, mida praegu remonditakse. ?Tuhat vagunit ja viis vedurit on piisav, et alustada iseseisvat tegevust operaatorina,? ütles Ossinovski. ?Alustamine sõltub uuest raudteeseadusest.?
    Praegu kohustab seadus Eesti Raudteed üksnes viiendikku oma läbilaskevõimest konkurentidega jagama. Oktoobri lõpuks valitsusse saadetav uus raudteeseadus võtab läbilaskevõime jagamise õiguse Eesti Raudteelt ära, andes selle loodavale raudteeinspektsioonile, ütles teede- ja sideministeeriumi juriidilise osakonna juhataja Eva Vanamb. ?See on Eesti Raudteele valus seadus,? lausus Vanamb. ?Eesti Raudtee peab hakkama võrdselt teiste operaatorfirmadega läbilaskevõime pärast konkureerima.?
    Raudteeseaduse eelnõu on põhiseadusevastane, sest piirab Eesti Raudtee õigust oma omandit vabalt kasutada, ütles ettevõtte peajurist Virkko Valge.
    Eesti Raudtee kiitis Skinesti vaguniostu, kuid loobus kommenteerimast ettevõtte kavatsust tulla opereerimisturule.
    ?Üldise vagunite defitsiidi taustal on Skinesti tsisternvagunite ost igati tervitatav, sest võimaldab suurendada raudteed pidi liikuvaid kaubamahtusid,? ütles Eesti Raudtee turundusdirektor Ain Kaljurand.
    Balti riikide suurim raudteeveeremi tagavaraosade hankija Skinest Projekt kuulub sajaprotsendiliselt Oleg Ossinovskile.
    Koos skandaalse minevikuga juristi Marcel Vichmanniga ostis Skinest Projekt mullu välja Valga vagunidepoo pankrotivara ning omab poole depoo aktsiatest. Vichmanniga on Skinest Projekti praegustest ettevõtmistest läbi räägitud, kuid ta ei osale praegu üheski transiidiäriga seotud projektis, kinnitas Ossinovski.
    5 miljoni kroonise aktsiakapitaliga Skinest Projekt asutati 1992. aastal naha töötlemiseks. Praegu tegeleb firma raudtee infrastruktuuri ehituse ja remondiga, vedurite ning vagunite remondi ja hooldusega ning teeb manöövertöid terminalides. Ettevõte omab tütarettevõtet Skinlat Lätis ning partnerettevõtteid enamikus SRÜ riikides ning nii Ida- kui Lääne Euroopas. Tänavuse aasta prognoositav käive on üle 100 miljoni, kasum 10 miljonit krooni. Mullune käive oli 60 ja kasum 14 miljonit krooni.
    Vagunite ekspluateerimiseks ja rentimiseks asutatud Skinest Veeremi AS kuulub täielikult Skinest Projektile.
    Oktoobris asutas Ossinovski koos Peterburi partneritega, keda ta ei soovi avalikusta, ASi Skinest Trans, mille kaudu kavatsetakse tuua Eesti raudteeveeremi registrisse suur hulk Venemaa kuivlasti täis- ja poolvaguneid. Vene ärimehed soovivad lähitulevikus omada Euroopa Liidus registreeritud veeremit.
    Ossinovski ettevõtete gruppi kuulub ka Skinest Kinnisvara.
    Raudteel opereerimiseks kavatseb Ossinovski kasutada ühte seni asutatud ettevõtetest.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Kriis ajas töötu Siiri Sisaski seenele: müüsin kontserditel salateid ja moose
Vabakutseline muusik ja laulja Siiri Sisask rääkis Äripäeva raadiosaates "Edukad naised", kuidas hakkas koroona-ajal talveks raha koguma hoidiseid müües.
Vabakutseline muusik ja laulja Siiri Sisask rääkis Äripäeva raadiosaates "Edukad naised", kuidas hakkas koroona-ajal talveks raha koguma hoidiseid müües.
Miks minilao kasutamine on kasvav trend ja millal sina võid miniladu vajada?
Mis on pildil oleval cafe racer mootorrattal pistmist minilaoga? Nii mõndagi. Mõlema juured ulatuvad 60ndate algusesse – ühel Inglismaale, teisel USA-sse. Seotus seisneb aga ka selles, et minilaod on muuhulgas sobilikud motohuvilistele rataste ja muude hobitarvikute hoiustamiseks. Milleks veel miniladusid kasutatakse ja miks see on kasvav turg?
Mis on pildil oleval cafe racer mootorrattal pistmist minilaoga? Nii mõndagi. Mõlema juured ulatuvad 60ndate algusesse – ühel Inglismaale, teisel USA-sse. Seotus seisneb aga ka selles, et minilaod on muuhulgas sobilikud motohuvilistele rataste ja muude hobitarvikute hoiustamiseks. Milleks veel miniladusid kasutatakse ja miks see on kasvav turg?