Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võistlus raudteel teravneb

    Seni raudtee varuosade ja manööverteenustega leiba teeninud Skinest Projekt investeerib ligi 500 miljonit krooni vedurite ja vagunite soetamisse, et asuda konkureerima raudtee operaatorteenuste turul, teatas eile ettevõtte omanik Oleg Ossinovski.
    Suurimad Eestis tegutsevad raudteeoperaatorid on Eesti Raudtee ning Peterburi ettevõtted Linkoil ja BaltTransServis.
    Hansapank liisib Skinest Projekti tütarfirmale Skinest Veeremi AS 400 miljoni krooni eest tuhat Ukrainas valmistatud vagunit etapiviisiliselt, ütles Hansa Capitali Venemaa liisinguprojekti juht Aarne Saareväli.
    ?Transiidi näol on tegemist ühe usaldusväärsema valdkonnaga, kus on madal risk,? rääkis Saareväli. ?Üritame Skinest Veeremile kui oma kliendile luua lisaväärtust ja suunata investeeringuid ida suunas.?
    Hansapank sõlmis Skinestiga lepingu 200 vaguni ostmiseks. Sellel nädalal jõuab kohale 50 vagunit, veel 50 tuuakse selle kuu jooksul. Edaspidi liisitakse 100 vagunit igal järgneval kuul ning ülejäänud 500 vaguni soetamise leping sõlmitakse järgmise aasta alguses.
    Skinest rendib tsisternvagunid alguses edasi BaltTransServisele, kes hakkab neid kasutama Eesti naftaterminalide Eurodek, Estonian Oil Service ja Milstrand teenindamiseks.
    Vagunite edasirentimise skeem on Saareväli sõnul tavaline. ?BaltTransServis on Läänemere piirkonnas suurim ja usaldusväärseim raudteeoperaator,? lausus ta.
    ?Ossinovski näitas oma võimekust sellega, et hankis rahastamislepingu ja toob kohale uued vagunid, millest oleme tundnud suurt puudust,? ütles BaltTrasServise peadirektor Vladimir Prokofjev. ?Kui ta soovib meiega operaatorteenuse alal konkureerima asuda, ei näe ma takistusi, sest praeguste suurte kaubavoogude juures leidub ruumi kõigile.?
    Oktoobris soetas Ossinovski Ukrainas ligi 80 miljoni kroonise kogumaksumusega viis 20 aasta vanust magistraalvedude vedurit 2TE-116, mida praegu remonditakse. ?Tuhat vagunit ja viis vedurit on piisav, et alustada iseseisvat tegevust operaatorina,? ütles Ossinovski. ?Alustamine sõltub uuest raudteeseadusest.?
    Praegu kohustab seadus Eesti Raudteed üksnes viiendikku oma läbilaskevõimest konkurentidega jagama. Oktoobri lõpuks valitsusse saadetav uus raudteeseadus võtab läbilaskevõime jagamise õiguse Eesti Raudteelt ära, andes selle loodavale raudteeinspektsioonile, ütles teede- ja sideministeeriumi juriidilise osakonna juhataja Eva Vanamb. ?See on Eesti Raudteele valus seadus,? lausus Vanamb. ?Eesti Raudtee peab hakkama võrdselt teiste operaatorfirmadega läbilaskevõime pärast konkureerima.?
    Raudteeseaduse eelnõu on põhiseadusevastane, sest piirab Eesti Raudtee õigust oma omandit vabalt kasutada, ütles ettevõtte peajurist Virkko Valge.
    Eesti Raudtee kiitis Skinesti vaguniostu, kuid loobus kommenteerimast ettevõtte kavatsust tulla opereerimisturule.
    ?Üldise vagunite defitsiidi taustal on Skinesti tsisternvagunite ost igati tervitatav, sest võimaldab suurendada raudteed pidi liikuvaid kaubamahtusid,? ütles Eesti Raudtee turundusdirektor Ain Kaljurand.
    Balti riikide suurim raudteeveeremi tagavaraosade hankija Skinest Projekt kuulub sajaprotsendiliselt Oleg Ossinovskile.
    Koos skandaalse minevikuga juristi Marcel Vichmanniga ostis Skinest Projekt mullu välja Valga vagunidepoo pankrotivara ning omab poole depoo aktsiatest. Vichmanniga on Skinest Projekti praegustest ettevõtmistest läbi räägitud, kuid ta ei osale praegu üheski transiidiäriga seotud projektis, kinnitas Ossinovski.
    5 miljoni kroonise aktsiakapitaliga Skinest Projekt asutati 1992. aastal naha töötlemiseks. Praegu tegeleb firma raudtee infrastruktuuri ehituse ja remondiga, vedurite ning vagunite remondi ja hooldusega ning teeb manöövertöid terminalides. Ettevõte omab tütarettevõtet Skinlat Lätis ning partnerettevõtteid enamikus SRÜ riikides ning nii Ida- kui Lääne Euroopas. Tänavuse aasta prognoositav käive on üle 100 miljoni, kasum 10 miljonit krooni. Mullune käive oli 60 ja kasum 14 miljonit krooni.
    Vagunite ekspluateerimiseks ja rentimiseks asutatud Skinest Veeremi AS kuulub täielikult Skinest Projektile.
    Oktoobris asutas Ossinovski koos Peterburi partneritega, keda ta ei soovi avalikusta, ASi Skinest Trans, mille kaudu kavatsetakse tuua Eesti raudteeveeremi registrisse suur hulk Venemaa kuivlasti täis- ja poolvaguneid. Vene ärimehed soovivad lähitulevikus omada Euroopa Liidus registreeritud veeremit.
    Ossinovski ettevõtete gruppi kuulub ka Skinest Kinnisvara.
    Raudteel opereerimiseks kavatseb Ossinovski kasutada ühte seni asutatud ettevõtetest.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.