Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võistlus raudteel teravneb

    Seni raudtee varuosade ja manööverteenustega leiba teeninud Skinest Projekt investeerib ligi 500 miljonit krooni vedurite ja vagunite soetamisse, et asuda konkureerima raudtee operaatorteenuste turul, teatas eile ettevõtte omanik Oleg Ossinovski.
    Suurimad Eestis tegutsevad raudteeoperaatorid on Eesti Raudtee ning Peterburi ettevõtted Linkoil ja BaltTransServis.
    Hansapank liisib Skinest Projekti tütarfirmale Skinest Veeremi AS 400 miljoni krooni eest tuhat Ukrainas valmistatud vagunit etapiviisiliselt, ütles Hansa Capitali Venemaa liisinguprojekti juht Aarne Saareväli.
    ?Transiidi näol on tegemist ühe usaldusväärsema valdkonnaga, kus on madal risk,? rääkis Saareväli. ?Üritame Skinest Veeremile kui oma kliendile luua lisaväärtust ja suunata investeeringuid ida suunas.?
    Hansapank sõlmis Skinestiga lepingu 200 vaguni ostmiseks. Sellel nädalal jõuab kohale 50 vagunit, veel 50 tuuakse selle kuu jooksul. Edaspidi liisitakse 100 vagunit igal järgneval kuul ning ülejäänud 500 vaguni soetamise leping sõlmitakse järgmise aasta alguses.
    Skinest rendib tsisternvagunid alguses edasi BaltTransServisele, kes hakkab neid kasutama Eesti naftaterminalide Eurodek, Estonian Oil Service ja Milstrand teenindamiseks.
    Vagunite edasirentimise skeem on Saareväli sõnul tavaline. ?BaltTransServis on Läänemere piirkonnas suurim ja usaldusväärseim raudteeoperaator,? lausus ta.
    ?Ossinovski näitas oma võimekust sellega, et hankis rahastamislepingu ja toob kohale uued vagunid, millest oleme tundnud suurt puudust,? ütles BaltTrasServise peadirektor Vladimir Prokofjev. ?Kui ta soovib meiega operaatorteenuse alal konkureerima asuda, ei näe ma takistusi, sest praeguste suurte kaubavoogude juures leidub ruumi kõigile.?
    Oktoobris soetas Ossinovski Ukrainas ligi 80 miljoni kroonise kogumaksumusega viis 20 aasta vanust magistraalvedude vedurit 2TE-116, mida praegu remonditakse. ?Tuhat vagunit ja viis vedurit on piisav, et alustada iseseisvat tegevust operaatorina,? ütles Ossinovski. ?Alustamine sõltub uuest raudteeseadusest.?
    Praegu kohustab seadus Eesti Raudteed üksnes viiendikku oma läbilaskevõimest konkurentidega jagama. Oktoobri lõpuks valitsusse saadetav uus raudteeseadus võtab läbilaskevõime jagamise õiguse Eesti Raudteelt ära, andes selle loodavale raudteeinspektsioonile, ütles teede- ja sideministeeriumi juriidilise osakonna juhataja Eva Vanamb. ?See on Eesti Raudteele valus seadus,? lausus Vanamb. ?Eesti Raudtee peab hakkama võrdselt teiste operaatorfirmadega läbilaskevõime pärast konkureerima.?
    Raudteeseaduse eelnõu on põhiseadusevastane, sest piirab Eesti Raudtee õigust oma omandit vabalt kasutada, ütles ettevõtte peajurist Virkko Valge.
    Eesti Raudtee kiitis Skinesti vaguniostu, kuid loobus kommenteerimast ettevõtte kavatsust tulla opereerimisturule.
    ?Üldise vagunite defitsiidi taustal on Skinesti tsisternvagunite ost igati tervitatav, sest võimaldab suurendada raudteed pidi liikuvaid kaubamahtusid,? ütles Eesti Raudtee turundusdirektor Ain Kaljurand.
    Balti riikide suurim raudteeveeremi tagavaraosade hankija Skinest Projekt kuulub sajaprotsendiliselt Oleg Ossinovskile.
    Koos skandaalse minevikuga juristi Marcel Vichmanniga ostis Skinest Projekt mullu välja Valga vagunidepoo pankrotivara ning omab poole depoo aktsiatest. Vichmanniga on Skinest Projekti praegustest ettevõtmistest läbi räägitud, kuid ta ei osale praegu üheski transiidiäriga seotud projektis, kinnitas Ossinovski.
    5 miljoni kroonise aktsiakapitaliga Skinest Projekt asutati 1992. aastal naha töötlemiseks. Praegu tegeleb firma raudtee infrastruktuuri ehituse ja remondiga, vedurite ning vagunite remondi ja hooldusega ning teeb manöövertöid terminalides. Ettevõte omab tütarettevõtet Skinlat Lätis ning partnerettevõtteid enamikus SRÜ riikides ning nii Ida- kui Lääne Euroopas. Tänavuse aasta prognoositav käive on üle 100 miljoni, kasum 10 miljonit krooni. Mullune käive oli 60 ja kasum 14 miljonit krooni.
    Vagunite ekspluateerimiseks ja rentimiseks asutatud Skinest Veeremi AS kuulub täielikult Skinest Projektile.
    Oktoobris asutas Ossinovski koos Peterburi partneritega, keda ta ei soovi avalikusta, ASi Skinest Trans, mille kaudu kavatsetakse tuua Eesti raudteeveeremi registrisse suur hulk Venemaa kuivlasti täis- ja poolvaguneid. Vene ärimehed soovivad lähitulevikus omada Euroopa Liidus registreeritud veeremit.
    Ossinovski ettevõtete gruppi kuulub ka Skinest Kinnisvara.
    Raudteel opereerimiseks kavatseb Ossinovski kasutada ühte seni asutatud ettevõtetest.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Energiahindade ohver: pika ajalooga leivatööstuse jaoks jääb see aasta viimaseks
Poelettidelt tuttavaid leibu ja küpsetisi valmistanud Saare Leiva töötajad saavad täna koondamisteate, sest ettevõte paneb aasta lõpus uksed kinni.
Poelettidelt tuttavaid leibu ja küpsetisi valmistanud Saare Leiva töötajad saavad täna koondamisteate, sest ettevõte paneb aasta lõpus uksed kinni.
Põim Kama: planeerimine on surnud, elagu tegutsemine
Kriisidega käib kaasas üks suur võit. Need vabastavad meid ebapraktilistest harjumustest, struktuuridest ja keerukusest, kasutustest prognoosidest ja strateegiatest, vaikimisi võetud kohustusest ühises liivakastis „korralikult mängida“ ning laiemalt kõigest, mis enam ei toimi, kirjutab suhtekorraldaja Põim Kama.
Kriisidega käib kaasas üks suur võit. Need vabastavad meid ebapraktilistest harjumustest, struktuuridest ja keerukusest, kasutustest prognoosidest ja strateegiatest, vaikimisi võetud kohustusest ühises liivakastis „korralikult mängida“ ning laiemalt kõigest, mis enam ei toimi, kirjutab suhtekorraldaja Põim Kama.
USA börsi aktsiad langesid viimase 22 kuu madalaimale tasemele
USA aktsiaturud langesid madalaimale tasemele, mida nähti viimati 2020. aasta novembris. S&P 500 langes neljapäevasel kauplemispäeval koguni 2,9%, kuid vähendas turgude sulgemisega kahjumit.
USA aktsiaturud langesid madalaimale tasemele, mida nähti viimati 2020. aasta novembris. S&P 500 langes neljapäevasel kauplemispäeval koguni 2,9%, kuid vähendas turgude sulgemisega kahjumit.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Coop Eesti juht lahkub ametist
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Julgeolek on määrav, küll majandus hakkama saab
Konverents Äriplaan näitas, kuidas majandusmaailm jaguneb tulevikku vaadates laias laastus kahte lehte: on optimistid ja on pessimistid; meie jääme pigem esimesse poolde, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Konverents Äriplaan näitas, kuidas majandusmaailm jaguneb tulevikku vaadates laias laastus kahte lehte: on optimistid ja on pessimistid; meie jääme pigem esimesse poolde, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Viimsi Artiumi arhitekte paelusid enneolematud tingimused
Viimsis uksed avanud kultuuri- ja hariduskeskus Viimsi Artium pakub oma tipptasemel akustikaga saalides võimsaid muusika- ja teatrielamusi ja ka mitmesuguseid huviringe igas vanuses inimestele, kirjutab Äripäeva Sisustaja.
Viimsis uksed avanud kultuuri- ja hariduskeskus Viimsi Artium pakub oma tipptasemel akustikaga saalides võimsaid muusika- ja teatrielamusi ja ka mitmesuguseid huviringe igas vanuses inimestele, kirjutab Äripäeva Sisustaja.

Olulisemad lood

Kaja Kallas: peame kõigeks valmis olema ja seda ütlema, sest Kreml teeb märkmeid
Majandus on keerulises olukorras, kuna kokku saavad kaks elementi: kõrge inflatsioon ja jahenev majandus. Peaminister Kaja Kallas ütles, et need tööriistad, mis majanduse kiirendamiseks sobivad, ei klapi kõrge inflatsiooniga. Vastuoluline kriis.
Majandus on keerulises olukorras, kuna kokku saavad kaks elementi: kõrge inflatsioon ja jahenev majandus. Peaminister Kaja Kallas ütles, et need tööriistad, mis majanduse kiirendamiseks sobivad, ei klapi kõrge inflatsiooniga. Vastuoluline kriis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.