• OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 500−0,05%5 883,9
  • DOW 300,05%42 162,84
  • Nasdaq 0,13%19 034,41
  • FTSE 100−0,32%8 574,99
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,33
  • OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 500−0,05%5 883,9
  • DOW 300,05%42 162,84
  • Nasdaq 0,13%19 034,41
  • FTSE 100−0,32%8 574,99
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,33
  • 01.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedurite müra kurdistab

Seni üksnes raudtee asjatundjate seas põhjustanud Eesti raudteele ostetud Ameerika vedurid teenivad on pälvinud ka raudteeäärsete majaomanike pahameele, kes peavad uut tehnikat oma vara hävitajaks.
Kuni 100 kilomeetrit tunnis Rakverest läbi kihutavad Ameerika veduritega kaubarongid panevad maa värisema ja majad pragunema, ütles eile Rakvere Kukeküla linnaosa vanem Karl Mäesepp.
?Ameerika veduritega veetavad rongid on läinud raskemaks, mistõttu müra ja vibratsioon on lausa talumatud,? rääkis Mäesepp. ?Eriti hull on öösel, kui iga linna läbiv rong laseb iga nelja ülesõidu juures kõrvulukustavalt pasunat, mis äratab paljud elanikud ja ei lase neil enam uinuda.?
Kui vanadel Ukraina päritolu veduritel olid pasunad tagasihoidlikud, siis Ameerika vedurid teevad Mäesepa sõnul lausa verd tarretama panevat häält.
Rakvere linnavolikogu hakkab majaomanike Eesti Raudtee vastaseid pretensioone arutama lähiajal, lisas Mäesepp.
Tapal hakkasid raudteeäärsete elamute aknaklaasid tänavu klirisema, vaatamata sellele, et need olid juba varem silikooniga vibratsioonikindlaks tihendatud, rääkis Tapa majaomanik Herki Kübarsepp. Majadele tuleks üha talumatuks muutuva müra summutamiseks paigaldada kolmekordsed aknad või ehitada linna mürabarjäärid, lausus Kübarsepp.
Kolmapäeval nõudsid Tartu majaomanikud oma koosolekul raudteeäärset mürauuringut, mille kohale tulnud linnapea Andrus Ansip lubas tänavuse aasta lõpuks läbi viia.
?Kui mõõtmine näitab lubatud mürataseme ületamist, nõuame rongide kiiruse piiramist ja mürabarjääride rajamist,? ütles Tartu Majaomanike Ühingu üks juhte Ivar Kostabi.
Mõnes Tartu raudteeäärses majas on vibratsioon nii suur, et vannitoas kukuvad seinaplaadid maha, rääkis Kostabi. ?Raudtee ületuskohtadele paigaldatud uusi signalisatsiooniseadmeid nimetavad tartlased hingekelladeks, sest need löövad nagu kirikukellad, äratades öösel oma liigse valjusega lähedal asuvates majades magajaid,? jutustas Kostabi.
Suur osa ligi 250st ühingu poolt oktoobris küsitletud Tartu majaomanikust nõudis kogu raudteekoridori eraldamist mürabarjääriga, kuid ligi 160 vastanut nõudsid raudtee väljaviimist Tartust.
Tallinna Järvevana tee ülesõidu lähedal asuvate majade omanikud näitasid hiljuti raudteeameti töötajatele oma pragunenud maju, süüdistades kahjustustes raudtee põhjustatud vibratsiooni, ütles ameti peadirektor Oleg Epner. ?Raudteeamet ei saa vaatlusega selgitada, mis põhjustas praod majades,? rääkis Epner. ?Ekspertiisid tuleb läbi viia majaomanike või kohaliku omavalitsuse kulul, sest raudteeametil selleks tänavu raha ei ole.?
Eesti Raudteed saab kohustada mürabarjääre rajama üksnes siis, kui saastenormide ületamine on tõestatud, rääkis Epner. ?Kui inimesed kurdavad, et nende elutingimused on halvenenud, kuid muutus jääb normide piiridesse, peavad nad sellega leppima,? lisas ta.
?Ameerika vedurid pole kindlasti suurema müra ja majade pragunemise põhjustajad, sest nad on eelmistest veduritest ainult natuke raskemad,? üles Eesti Raudtee infrastruktuuri juht Kaido Simmermann.
Müra vähendamisele aitab kaasa raudtee plaaniline remont, mille käigus keevitatakse rööpad omavahel kokku, selgitas ta. Mürabarjääre on Eesti Raudtee Simmermanni sõnul valmis ehitama üksnes viimases järjekorras.
Kui Tartut läbiv raudtee remonditakse kahe järgneva aasta jooksul, siis rakverelased peavad praeguse olukorraga leppima, sest nende raudteelõik remonditi kolm aastat tagasi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele