• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,01%39 783,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,34
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,01%39 783,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,34
  • 01.11.02, 08:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Kaubikust ehitatakse mõne nädalaga luksbuss

Väikebusside ümberehitajad ASist Avestark muudavad mõne nädalaga kaubaveoks mõeldud bussi luksuslikuks sõidukiks.
AS Avestark ehitab Tallinnas Kadaka teel asuvas väikeses töökojas busse ümber. Peamiselt seisneb ettevõtte töö selles, et töökotta toodud kaubikbuss ehitatakse vastavalt kliendi soovile ümber reisijate veoks mõeldud bussiks, kirjutab Eesti Päevaleht.
Tavalise kaubiku VIP-bussiks ümberehitamisel tähendab see kaubiku seintesse aknakohtade lõikamist ja bussi istmete paigaldamist ning sõiduki varustamist televiisori, kliimaseadme, stereosüsteemi ning valgustusega.
Avestarki juhatuse liige Ivar Sergo ütles, et ümberehituse kiirus sõltub sellest, kui põhjalikku muutmist klient soovib. Näiteks nn VIP-bussidele võib kuluda 5?6 nädalat. Üldiselt jäävad suuremad ümberehitused siiski 2?6 nädala vahele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Töö maksumus on samuti erinev. Firma müügidirektori Juhan Männi sõnul jäävad ümberehitused tavaliselt 150 000?350 000 krooni piiresse. Samas sõltub tööde maksumus bussi paigaldatavate istekohtade arvust.
Männi ütluste kohaselt on märgata just VIP-busside tellimuste arvu kasvu. ?Näiteks turistide vedamisega tegelevad firmad ei saa endale lubada, et nende bussid oleksid ebamugavad,? lausus Männi.
Kokku käib Sergo sõnul Avestarki töökojast läbi 300?400 sõidukit. Enamiku puhul on tegu väiksemate töödega. Näiteks pandi Avestark lisavarustus peale tosinale politseiameti uuele Ford Mondeo sõidukile. Männi sõnul läks ühe sõiduki varustamine vajaliku tehnikaga maksma 15 000 krooni.
Suuremaid ümberehitusi teeb firma aastas saja ringis.
?Enamus tellimusi on ühe masina kaupa. Suuremaid tellimusi saame aastas 3-4,? lausus Mänd. Hetkel ootab ettevõte kaitsejõudude 40 masinat.
Konkureeriva Silwi Autoehituse ASi juhataja Koit Kaaristu ütles, et nende ettevõtte töökojast käib aasta jooksul läbi umbes 400 sõidukit. ?Suuremaid ümberehitusi on paarisaja ringis,? lausus Kaaristu.
Erinevalt Avestarkist on Silwi Autoehitus suunanud suure osa oma tegevusest ekspordile, mis moodustab umbes poole tööst.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele