Väikebusside ümberehitajad ASist Avestark muudavad mõne nädalaga kaubaveoks mõeldud bussi luksuslikuks sõidukiks.
AS Avestark ehitab Tallinnas Kadaka teel asuvas väikeses töökojas busse ümber. Peamiselt seisneb ettevõtte töö selles, et töökotta toodud kaubikbuss ehitatakse vastavalt kliendi soovile ümber reisijate veoks mõeldud bussiks, kirjutab Eesti Päevaleht.
Tavalise kaubiku VIP-bussiks ümberehitamisel tähendab see kaubiku seintesse aknakohtade lõikamist ja bussi istmete paigaldamist ning sõiduki varustamist televiisori, kliimaseadme, stereosüsteemi ning valgustusega.
Avestarki juhatuse liige Ivar Sergo ütles, et ümberehituse kiirus sõltub sellest, kui põhjalikku muutmist klient soovib. Näiteks nn VIP-bussidele võib kuluda 5?6 nädalat. Üldiselt jäävad suuremad ümberehitused siiski 2?6 nädala vahele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Töö maksumus on samuti erinev. Firma müügidirektori Juhan Männi sõnul jäävad ümberehitused tavaliselt 150 000?350 000 krooni piiresse. Samas sõltub tööde maksumus bussi paigaldatavate istekohtade arvust.
Männi ütluste kohaselt on märgata just VIP-busside tellimuste arvu kasvu. ?Näiteks turistide vedamisega tegelevad firmad ei saa endale lubada, et nende bussid oleksid ebamugavad,? lausus Männi.
Kokku käib Sergo sõnul Avestarki töökojast läbi 300?400 sõidukit. Enamiku puhul on tegu väiksemate töödega. Näiteks pandi Avestark lisavarustus peale tosinale politseiameti uuele Ford Mondeo sõidukile. Männi sõnul läks ühe sõiduki varustamine vajaliku tehnikaga maksma 15 000 krooni.
Suuremaid ümberehitusi teeb firma aastas saja ringis.
?Enamus tellimusi on ühe masina kaupa. Suuremaid tellimusi saame aastas 3-4,? lausus Mänd. Hetkel ootab ettevõte kaitsejõudude 40 masinat.
Konkureeriva Silwi Autoehituse ASi juhataja Koit Kaaristu ütles, et nende ettevõtte töökojast käib aasta jooksul läbi umbes 400 sõidukit. ?Suuremaid ümberehitusi on paarisaja ringis,? lausus Kaaristu.
Erinevalt Avestarkist on Silwi Autoehitus suunanud suure osa oma tegevusest ekspordile, mis moodustab umbes poole tööst.