• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 05.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raskeveokimaksu seadus toob lisakulu

1. jaanuarist peavad transpordifirmad üle 12 tonniste veokite pealt maksu maksma. Autotranspordifirmade arvates ei ole sõidukiaktsiisi asemel kehtiva hakkav raskeveokimaksu seadus õiglane, sest sellise massiga veokid teevad tööd põhiliselt välismaal, mis muudab maksu kogumise Eestis paljude jaoks küsitavaks. Soodustusi luuakse üksnes õhkvedrustusega veokitele, sest need lõhuvad vähem maanteid.
Aimar Vaikmaa Hermes Autost rääkis, et tuleval aastal kehtima hakkav raskeveokimaksu seadus on Eesti autotranspordituru üks suurimaid valupunkte hetkel. ?Meie autod kasutavad Eesti teid paaril päeval kuus, kuid selle eest tuleb maksu maksta. Samal ajal tuleb tasuda päeva ja teemaksu teistes riikides, mille teid kasutame,? lisas Vaikmaa.
Heiki Ohu KMV ASi juhataja arvates, peaks raskeveokimaksu seadus tegelikult rakenduma alles siis, kui Eesti astub Euroopa Liitu. ?Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni poolt on korduvalt pakutud järk-järgulist rakendumist, kuid sellele ei ole reageeritud,? lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Linford ASi tegevjuht Taimo Abrami sõnul toob uus kohustus kaasa suured väljaminekud. ?Meil sõidab 50 autot ja nende pealt tuleb aastas umbes pool miljonit krooni lisakulu,? rääkis Abram. ?See aga tuleb kusagilt katta, kuid hindu tõsta ei saa, sest konkurents turul on suur.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele