Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Fortum laiendas Pakterminali mahutiparki
Pakterminal on juhatuse esimehe Raivo Vare sõnul Fortumiga varemgi koostööd teinud ja üks 10 000 kuupmeetri suurune mahuti oli Nestelt ka enne renditud. Nüüd lisandus sellele kaks 12 500 kuupmeetri suurust mahutit, mis valmisid kahe firma koostöös. Kokku suurenes Pakterminali mahutipark sellega 251 000 kuupmeetrini.
Vare sõnul hakatakse neis mahutites hoidma heledat kütust ehk bensiini ja lennukikütust. Projekt on tema sõnul suunatud tulevikku, sest heledate kütuste transiidi osakaal hakkab lähiaastail kasvama ning toornafta ja masuudi veomahud Venemaalt kahanema. ?Tahame selleks muutuseks valmis olla,? lausus Vare. Praegu on heledate kütuste turg madalseisus ja selle kauba osakaal moodustab Pakterminali vedudest napi kolmandiku.
Vare sõnul läheb näiteks kõnealustest mahutitest suurtes kogustes bensiini A-76 suurte tankeritega USA turule.
Fortumi asepresidendi Juha Laaksovirta sõnul on koostöö kahe firma vahel mõlemale poolele kasulik ja põhineb vastastikusel usaldusel. Ta kiitis seejuures Pakterminali häid sidemeid Vene õlitootjatega. Eesti turg on Soome suurimale kütusefirmale Laaksovirta hinnangul oma läheduse tõttu väga oluline. Venemaalt tulevale kütusetransiidile Fortumi üks juhte lähiaastail suurt mahu kasvu ette ei näinud. Ehkki sealsed õlifirmad aktiviseerivad tegevust, suunavad nad suure osa oma toodangust läbi Venemaa sadamate, rääkis Laaksosvirta.
Vare sõnul rendib Pakterminal Nestelt mahuteid olude sunnil, sest tal endal pole enam Muuga sadamas samas kohas võimalik laieneda, läbirääkimised Tallinna Sadamaga maa omandamiseks ja kaide rajamiseks pole aga tulemusi andnud. ?Kui muidu oleme saanud ainult merre laieneda, siis nüüd tegime Fortumi abiga sammukese maa poole,? ütles ta. Pikemas perspektiivis oleks Vare sõnul firmal endal kasulikum mahuteid ehitada kui teiselt rentida.
Fortumi ja Pakterminali ühisprojekt valmis kaheksa kuuga ja läks maksma 30 miljonit krooni. Mahutite peale on sõlmitud rendileping viieks aastaks.