• OMX Baltic0,11%320,29
  • OMX Riga0,06%971,12
  • OMX Tallinn−0,07%2 232,92
  • OMX Vilnius0,42%1 513,35
  • S&P 5000,66%7 773,95
  • DOW 300,18%51 267,9
  • Nasdaq 1,05%27 477,31
  • FTSE 1000,34%10 497,94
  • Nikkei 2250,27%70 132,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,23
  • OMX Baltic0,11%320,29
  • OMX Riga0,06%971,12
  • OMX Tallinn−0,07%2 232,92
  • OMX Vilnius0,42%1 513,35
  • S&P 5000,66%7 773,95
  • DOW 300,18%51 267,9
  • Nasdaq 1,05%27 477,31
  • FTSE 1000,34%10 497,94
  • Nikkei 2250,27%70 132,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,23
Üheks olulisimaks muudatuseks on käibemaksukohustuslaseks registreerimise ning registrist kustutamise osas tehtud muudatused . Kehtivas seaduses registreeritakse isik avalduse esitamise kuule järgneva kuu esimese kuupäeva seisuga, kuid eelnõu kohaselt registreeritakse isik 250 000 krooni suuruse käibe täissaamise kuupäeva seisuga. Jätkuvalt võib isik esitada avaldust enda käibemaksukohustuslaseks registreerimiseks ka enne kohustusliku piirmäära täissaamist.
Vastavalt eelnõule võib maksukohustuslane esitada avalduse enda registrist kustutamiseks, kui tema arvestuste kohaselt ei ületa tema maksustatav käive järgneva 12 kuu jooksul seaduses nimetatud piirmäära. Kuid kui sama kalendriaasta jooksul tema maksustatav käive jõuab 250 000 krooni piirini, registreeritakse ta uuesti käibemaksukohustuslasena.
Eelnõus on täpsustatud sisendkäibemaksu mahaarvamise põhimõtet. Eelnõus on selgelt välja toodud põhimõte, et maha saab arvata sisendkäibemaksu, mis on seotud ainult maksustatava käibega ja teatud juhtudel ka tehingutega, mida ei loeta käibeks. Sisendkäibemaksu mahaarvamise põhimõtet eelnõu ei muuda, kuid eelnõu tekstis on see põhimõte võrreldes kehtiva seadusega selgemini sätestatud.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele