Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volkswageni minireisibuss pakatab luksusest
Volkswageni uus minireisibuss Multivan üllatab nii juhisõbraliku kabiini kui avara ja mugava reisijateruumiga.
2,5 liitrine mootor on bussi puhul Volkswagenil õnnestunud valik, kõrge pöördemoment viib autot jõuliselt edasi ja probleeme ei tekita kaalukas järelkärugi. Ehkki buss on esiveoline, on sõidu ajal tunda, et tegu on nelikveolise sõidukiga.
Multivani juhikoht on juhisõbralik, näidikud ja nupud, mida sõiduks vaja reguleerida, on käe ja nägemisulatuses. Sellele aitab kaasa ka kõrge juhiiste, mis toetab külgedelt ka kurvides ja kiirel sõidul. Tõsi, pika sõidu jaoks olid istmed veidi kõvad, istumine jäi kangeks. Samas aga saab seljatoe nõgusust reguleerida.
Sõidetud bussi varustuse hulka kuulus muu hulgas ettevalmistus külmas kliimavööndis kasutamiseks: suurema mahutavuse ja suurema starterivooluga aku ja jahutusvedelik -35 kraadi. Lisaks leidis Multivanist kliimaseadme, kusjuures juhil ja sõitjateruumil on eraldi reguleerimisvõimalus, läks see suure ruumi tõttu aeglaselt soojaks. Kümnekraadise külmaga linna piires tööle sõites jopet seljast võtta ei jõua.
Kuid ruumikas sõitjateruum toob naeratuse näole kaasreisijatele. On nii jala- kui pearuumi, istmed toetavad sõidu ajal ja rohked panipaigad on kaetud, nii pole karta, et kaasas olevad asjad sõidu ajal lendu läheksid.
Mis aga bussi puhul häiris, oli küljeukse sulgemine. Tuli mitu korda lükata, enne kui see pidama jäi. Muidugi võib selle vea bussi uudsuse arvele kirjutada ja asi vajab vaid veidi sissetöötamist.
Multivaniga samale kerele teeb Volkswagen veel kolme bussi, Caravelle, Transporter ja California. Esimene neist on Multivanist veidi tagasihoidlikuma varustusastmega, teine kaubabuss ja kolmas spetsiaalne matkaauto.
Volkswageni andmeil on palju tähelepanu pööratud sõiduki kere vastupidavusele. Terasest kere on osaliselt galvaniseeritud, kaetud vesialusel kruntvärvide ja kroomiühendeid ning kaadmiumpigmente mitte sisaldavate värvidega. Põhjaalune on kaetud kivikaitsemastiksiga, kereõõnsused spetsiaalse kuuma vahaga.
Mootoritest on valikus üks bensiinimootor (2,8 V6 150kW) ja kaks diiselmootorit, lisaks proovitule ka 2,5 TDI 75kW. Pakutakse samuti automaatkäigukasti, 150kW bensiinimootorile ja 75kW diiselmootorile.
Eesti turul jääb uue Multivani keskmine hind 500 000 - 600 000 krooni vahemikku, kuid komplekteerides sõiduki erineva tehasevarustusega võib maksumus suhteliselt lihtsalt ka kuni 700000 kroonini jõuda. Aastas tellitakse AS Saksa Auto müügikonsultandi Heikki Jaansalu sõnul keskmiselt kümmekond uut sõidukit.