Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswageni minireisibuss pakatab luksusest

    Volkswageni uus minireisibuss Multivan üllatab nii juhisõbraliku kabiini kui avara ja mugava reisijateruumiga.
    2,5 liitrine mootor on bussi puhul Volkswagenil õnnestunud valik, kõrge pöördemoment viib autot jõuliselt edasi ja probleeme ei tekita kaalukas järelkärugi. Ehkki buss on esiveoline, on sõidu ajal tunda, et tegu on nelikveolise sõidukiga.
    Multivani juhikoht on juhisõbralik, näidikud ja nupud, mida sõiduks vaja reguleerida, on käe ja nägemisulatuses. Sellele aitab kaasa ka kõrge juhiiste, mis toetab külgedelt ka kurvides ja kiirel sõidul. Tõsi, pika sõidu jaoks olid istmed veidi kõvad, istumine jäi kangeks. Samas aga saab seljatoe nõgusust reguleerida.
    Sõidetud bussi varustuse hulka kuulus muu hulgas ettevalmistus külmas kliimavööndis kasutamiseks: suurema mahutavuse ja suurema starterivooluga aku ja jahutusvedelik -35 kraadi. Lisaks leidis Multivanist kliimaseadme, kusjuures juhil ja sõitjateruumil on eraldi reguleerimisvõimalus, läks see suure ruumi tõttu aeglaselt soojaks. Kümnekraadise külmaga linna piires tööle sõites jopet seljast võtta ei jõua.
    Kuid ruumikas sõitjateruum toob naeratuse näole kaasreisijatele. On nii jala- kui pearuumi, istmed toetavad sõidu ajal ja rohked panipaigad on kaetud, nii pole karta, et kaasas olevad asjad sõidu ajal lendu läheksid.
    Mis aga bussi puhul häiris, oli küljeukse sulgemine. Tuli mitu korda lükata, enne kui see pidama jäi. Muidugi võib selle vea bussi uudsuse arvele kirjutada ja asi vajab vaid veidi sissetöötamist.
    Multivaniga samale kerele teeb Volkswagen veel kolme bussi, Caravelle, Transporter ja California. Esimene neist on Multivanist veidi tagasihoidlikuma varustusastmega, teine kaubabuss ja kolmas spetsiaalne matkaauto.
    Volkswageni andmeil on palju tähelepanu pööratud sõiduki kere vastupidavusele. Terasest kere on osaliselt galvaniseeritud, kaetud vesialusel kruntvärvide ja kroomiühendeid ning kaadmiumpigmente mitte sisaldavate värvidega. Põhjaalune on kaetud kivikaitsemastiksiga, kereõõnsused spetsiaalse kuuma vahaga.
    Mootoritest on valikus üks bensiinimootor (2,8 V6 150kW) ja kaks diiselmootorit, lisaks proovitule ka 2,5 TDI 75kW. Pakutakse samuti automaatkäigukasti, 150kW bensiinimootorile ja 75kW diiselmootorile.
    Eesti turul jääb uue Multivani keskmine hind 500 000 - 600 000 krooni vahemikku, kuid komplekteerides sõiduki erineva tehasevarustusega võib maksumus suhteliselt lihtsalt ka kuni 700000 kroonini jõuda. Aastas tellitakse AS Saksa Auto müügikonsultandi Heikki Jaansalu sõnul keskmiselt kümmekond uut sõidukit.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
USA aktsiaturg rallis Powelli kõne peale
USA aktsiaturg rallis kolmapäeval üle 3% ülespoole, kui Föderaalreservi juht Jerome Powell viitas oma kõnes, et detsembrikuu rahapoliitika istungilt võiks oodata varasemast aeglasemat intressitõstmist. Powell lisas, et inflatsiooniga võitlemine pole veel läbi ning on tõenäoline, et intressid jäävad veel teatud ajaks kõrgele tasemele püsima.
USA aktsiaturg rallis kolmapäeval üle 3% ülespoole, kui Föderaalreservi juht Jerome Powell viitas oma kõnes, et detsembrikuu rahapoliitika istungilt võiks oodata varasemast aeglasemat intressitõstmist. Powell lisas, et inflatsiooniga võitlemine pole veel läbi ning on tõenäoline, et intressid jäävad veel teatud ajaks kõrgele tasemele püsima.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Taastuvenergia tasu tõuseb 10 protsenti
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.

Olulisemad lood

Raadiohommikus: gaasi haalamisest ja koroonatestide lõppemisest
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.