Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswageni minireisibuss pakatab luksusest

    Volkswageni uus minireisibuss Multivan üllatab nii juhisõbraliku kabiini kui avara ja mugava reisijateruumiga.
    2,5 liitrine mootor on bussi puhul Volkswagenil õnnestunud valik, kõrge pöördemoment viib autot jõuliselt edasi ja probleeme ei tekita kaalukas järelkärugi. Ehkki buss on esiveoline, on sõidu ajal tunda, et tegu on nelikveolise sõidukiga.
    Multivani juhikoht on juhisõbralik, näidikud ja nupud, mida sõiduks vaja reguleerida, on käe ja nägemisulatuses. Sellele aitab kaasa ka kõrge juhiiste, mis toetab külgedelt ka kurvides ja kiirel sõidul. Tõsi, pika sõidu jaoks olid istmed veidi kõvad, istumine jäi kangeks. Samas aga saab seljatoe nõgusust reguleerida.
    Sõidetud bussi varustuse hulka kuulus muu hulgas ettevalmistus külmas kliimavööndis kasutamiseks: suurema mahutavuse ja suurema starterivooluga aku ja jahutusvedelik -35 kraadi. Lisaks leidis Multivanist kliimaseadme, kusjuures juhil ja sõitjateruumil on eraldi reguleerimisvõimalus, läks see suure ruumi tõttu aeglaselt soojaks. Kümnekraadise külmaga linna piires tööle sõites jopet seljast võtta ei jõua.
    Kuid ruumikas sõitjateruum toob naeratuse näole kaasreisijatele. On nii jala- kui pearuumi, istmed toetavad sõidu ajal ja rohked panipaigad on kaetud, nii pole karta, et kaasas olevad asjad sõidu ajal lendu läheksid.
    Mis aga bussi puhul häiris, oli küljeukse sulgemine. Tuli mitu korda lükata, enne kui see pidama jäi. Muidugi võib selle vea bussi uudsuse arvele kirjutada ja asi vajab vaid veidi sissetöötamist.
    Multivaniga samale kerele teeb Volkswagen veel kolme bussi, Caravelle, Transporter ja California. Esimene neist on Multivanist veidi tagasihoidlikuma varustusastmega, teine kaubabuss ja kolmas spetsiaalne matkaauto.
    Volkswageni andmeil on palju tähelepanu pööratud sõiduki kere vastupidavusele. Terasest kere on osaliselt galvaniseeritud, kaetud vesialusel kruntvärvide ja kroomiühendeid ning kaadmiumpigmente mitte sisaldavate värvidega. Põhjaalune on kaetud kivikaitsemastiksiga, kereõõnsused spetsiaalse kuuma vahaga.
    Mootoritest on valikus üks bensiinimootor (2,8 V6 150kW) ja kaks diiselmootorit, lisaks proovitule ka 2,5 TDI 75kW. Pakutakse samuti automaatkäigukasti, 150kW bensiinimootorile ja 75kW diiselmootorile.
    Eesti turul jääb uue Multivani keskmine hind 500 000 - 600 000 krooni vahemikku, kuid komplekteerides sõiduki erineva tehasevarustusega võib maksumus suhteliselt lihtsalt ka kuni 700000 kroonini jõuda. Aastas tellitakse AS Saksa Auto müügikonsultandi Heikki Jaansalu sõnul keskmiselt kümmekond uut sõidukit.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.