Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raskeveokimaks tulemas

    2003. a. 1. jaanuarist jõustub raskeveokimaksu seadus, mis võeti Riigikogus vastu juba 18. 10. 2000. a. Siiski oli vaja seadusesse enne selle jõustumist teha paar põhimõttelist ja rida väiksemaid muudatusi, tagamaks nii maksumaksjale kui maksuhaldurile seaduse parema rakendatavuse ja ühese arusaadavuse. Sellest tulenevalt võttis Riigikogu 11. detsembril vastu raskeveokimaksu seaduse muutmise seaduse.
    Raskeveokimaksuseadusega kehtestatakse uus maks ? raskeveokimaks, millega maksustatakse veose veoks ettenähtud 12tonnise või suurema registrimassiga veoautod ja autorongid. Autorong tähendab veoautost ja haagisest koostatud sõidukite kombinatsiooni.
    Seaduse väljatöötamise ja vastuvõtmise ajend oli ELi Parlamendi ja Nõukogu 17. juuni 1999. a. direktiiv 1999/62 ?Raskeveokite maksustamisest teatud infrastruktuuri kasutamise eest?. Eesti seaduses sätestatud maksumäärad on võrdsed eelnimetatud määruse miinimummääradega.
    Raskeveokimaksuga maksustatakse liiklusregistris registreeritud, veoste vedamiseks ette nähtud 12tonnise või suurema registri- või täismassiga veoauto ning veoautost ja ühest või enamast haagisest koostatud 12tonnise või suurema registri või täismassiga autorong, mille veoauto on registreeritud liiklusregistris. Maksust on vabastatud kaitseväe, kaitseliidu, piirivalve, politseiasutuste ning riigi ja kohaliku omavalitsuse tuletõrje ja päästeasutuste raskeveokid.
    Maksumäär sõltub sellest, kui suurt mõju raskeveok teele avaldab ning leitakse tabelist seaduse lisas vastavalt liiklusregistris olevatele andmetele. Veoauto maksustamise alus on veoauto registrimass, telgede arv ja veotelje vedrustuse tüüp.
    Kui liiklusregistris puudub kanne veoauto registrimassi kohta, võetakse maksustamisel aluseks täismass. Autorong maksustatakse autorongi registri- või täismassi, autorongi telgede arvu ja veoauto vedava telje vedrustuse tüübi järgi. Autorongi registri- või täismass saadakse veoauto omaniku või kasutaja poolt ARKile avaldatud ning viimase poolt liiklusregistrisse kantud suurima lubatud haagise ja veoauto masside summana. Kuna autorongi koosseisus saab kasutada mitut haagist, tuleb maksumäära leidmiseks veoauto ja üheaegselt kasutatavate haagiste massid ja telgede arvud liita.
    Raskeveokimaksu maksavad Eestis ajutiselt või alaliselt elavad füüsilised isikud, Eestis registreeritud juriidilised isikud ning riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutused, kes raskeveokit omavad. Kui raskeveokit kasutatakse kasutuslepingu või omandireservatsiooniga müügilepingu (omand läheb ostjale üle müügihinna täielikul tasumisel) alusel, maksab raskeveokimaksu selle kasutaja.
    Kasutaja maksab vaid juhul, kui tema andmed on kantud liiklusregistrisse (füüsilisest isikust kasutaja ees- ja perekonnanimi, isikukood ja elukoha aadress ning juriidilisest isikust kasutaja puhul nimi, registrikood ja asukoha aadress). Kande puudumisel maksab maksu veoki omanik.
    Raskeveokimaksu seaduse muutmise seadusega kehtestati uus maksustamisperiood ? kvartal. Kui eelneva redaktsiooni kohaselt tuli raskeveoki eest maks tasuda kogu kalendriaasta ulatuses, siis muudatus võimaldab ettevõtjatel planeerida hooajalise iseloomuga tööd ning tasuda erinevatel kvartalitel maksu vastavalt raskeveoki tegelikele näitajatele. Kui autorongis kasutatakse haagist vaid suvekuudel, saab haagise lubatud suurima massi ja telgede arvu andmeid liiklusregistris hooajaliselt muuta.
    Maks tasutakse maksustamisperioodi esimese kuu 15. kuupäevaks. Kui veoauto registreeritakse esmakordselt või kui autorongi koosseisus üheaegselt kasutatavate haagiste suurim mass kantakse liiklusregistrisse maksustamisperioodi jooksul, tasutakse maks 15 kalendripäeva jooksul pärast kannete tegemist. Maksustamisperioodi kestel maksukohustuse tekkimisel tasutakse raskeveokimaksu proportsionaalselt tervete kalendrikuude arvule, mis on jäänud liiklusregistris kannete tegemisest maksustamisperioodi lõpuni.
    Raskeveoki võõrandamisel või kasutusõiguse üleminekul maksustamisperioodi kestel maksustamisperioodi eest tasutud raskeveokimaksu ei tagastata. Omaniku või kasutaja vahetuse vormistamisel liiklusregistri andmetes, on sõiduki soetanud või kasutusse saanud isik kohustatud tasuma maksu soetamisele järgnevast kvartalist alates.
    Raskeveokimaksu haldur on maksuamet. Tasumisele kuuluva maksu suuruse arvestab veoauto omanik või kasutaja ise, tasudes selle maksuameti pangakontole. Maksu tasumiseks maksuamet maksuteadet ei väljasta. Maksu arvutamise õigsuse ja maksmise kontroll on pandud maksuametile, kes enda informatsiooni ja ARKi esitatavate andmete põhjal omab vajalikku teavet maksumaksjate kontrollimiseks. Raskeveoki tegelike näitajate vastavust registriandmetele kontrollib teedel-tänavatel politsei. Maksuamet saab iga maksustamisperioodi esimese kuu 10. kuupäevaks ARKit andmed eelmisel maksustamisperioodil liiklusregistri andmetes toimunud muudatuste kohta .
    Maksu tasumine ei toimu tagantjärele, vaid kvartali alguses. Maksustamise alus on liiklusregistris olevad andmed ning juhul, kui haagise lubatud suurim mass liiklusregistri andmetel on suurem tegelikult kasutatavate haagiste massist, siis on lubatud muuta liiklusregistris olevaid andmeid haagiste suurima massi osas. Selleks peab maksumaksja teavitama ARKi, et see liiklusregistris olevates andmetes vastavad muudatused teeks. Maksustamisperioodil andmete muutumise korral arvutatakse antud maksustamisperioodil tasumisele kuuluv maks nendest tuleneva suurima maksumäära järgi. Juurdemaksmisele kuuluv summa arvutatakse proportsionaalselt tervete kalendrikuude arvule, mis on jäänud liiklusregistris kannete tegemisest maksustamisperioodi lõpuni ning nimetatud summa tasutakse 15 kalendripäeva jooksul.
    Liiklusregistris peavad iga raskeveoki kohta olema järgmised andmed:
    - Veoauto registri- või täismass- Veoauto telgede arv- Veoauto veotelje vedrustuse tüüp (kas on õhkvedrustus või mitte)- Sihtotstarbelise veoauto puhul kirje, kas vastav sõiduk on ette nähtud veose veoks- Autorongi koosseisus üheaegselt kasutatavate haagiste telgede arv ja nimetatud haagiste suurim mass
    Kui osa andmetest liiklusregistris puudub, peab maksumaksja pöörduma ARKi hiljemalt 2003. a. 20. märtsiks. Kui sellest kohustusest tuleneb vajadus vahetada välja sõiduki registreerimistunnistus, saab seda teha ARKis 31. märtsini 2003. a. riigilõivuvabalt.
    Tulenevalt vajadusest korrastada liiklusregistri andmeid raskeveokimaksu haldamiseks vajalike andmete osas, on 2003. a. I kvartali eest tasumisele kuuluv raskeveokimaks lubatud erandina tasuda 15. aprilliks koos 2003. a. teise kvartali eest tasumisele kuuluva maksuga. 2003. a. esimese kvartali eest tasumisele kuuluva raskeveokimaksu arvutamisel võetakse aluseks liiklusregistri korrastatud andmed 31.03.2003 seisuga.
    Autor: Mari Kuusk
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Taastuvenergia tasu tõuseb 10 protsenti
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sesti kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sesti kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.
Ivar Veskioja: e-residentsus töötab, nüüd on aeg vallutada Euroopa turg
Kaheksa aastat toiminud e-residentsus on osutunud kasulikuks ja kasumlikuks, järgmise sammuna tuleks hakata äriregistris tunnustama teiste Euroopa Liidu (EL) riikide väljastatud elektroonilisi identiteete, kirjutab Teenusmajanduse Koja e-residentsuse töörühma juht Ivar Veskioja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Kaheksa aastat toiminud e-residentsus on osutunud kasulikuks ja kasumlikuks, järgmise sammuna tuleks hakata äriregistris tunnustama teiste Euroopa Liidu (EL) riikide väljastatud elektroonilisi identiteete, kirjutab Teenusmajanduse Koja e-residentsuse töörühma juht Ivar Veskioja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
EfTENi uue fondi puhasväärtus kasvas, oodata on uut väljamakset
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus oli oktoobri lõpus 10,99 eurot, kasvades kuuga 0,4%. Lähiajal on oodata väljamakset investoritele, mis on teine alates fondi loomisest.
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus oli oktoobri lõpus 10,99 eurot, kasvades kuuga 0,4%. Lähiajal on oodata väljamakset investoritele, mis on teine alates fondi loomisest.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Taastuvenergia tasu tõuseb 10 protsenti
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sesti kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sesti kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.

Olulisemad lood

Tallinn tõmbab äriühinguid koomale
Tallin kavatseb ühendada ASi Tallinna Linnahall ASiga Tallinna Tööstuspargid ja lõpetada Tallinna Vee-ettevõtjate Järelevalve SA tegevuse.
Tallin kavatseb ühendada ASi Tallinna Linnahall ASiga Tallinna Tööstuspargid ja lõpetada Tallinna Vee-ettevõtjate Järelevalve SA tegevuse.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.