Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõnumireklaami kasutamine elavneb saabuval aastal

    Üle-eelmisel nädalal kaitsti EBS-is bakalaureusetöö teemal ?Alternatiivreklaami kanalid?, selle jaoks suuremate reklaamiandjate vahel korraldatud küsitlus näitas, et saabuval aastal oodatakse tõusu kino- ja SMS-reklaami seas.
    Mobiilreklaamil on seetõttu tulevikku ja seda hakatakse järjest enam kasutama. Samas on see ka üks pealetükkivamaid reklaamikanaleid.
    Üsna oluline koht, kus M-turundust kasutatakse, on kõikvõimalikud kinnitused ja operatiivteavitused, ehk siis informatsioon, mida inimesel on vaja ja mida ta on tahtnud saada. Siia alla kuulub näiteks info rahade liikumise kohta pangakontolt.
    Teine kasutusvaldkond on reklaam, müügitoetus ja kõikvõimalikud viimase hetke pakkumised ehk võimalus teha pakkumisi õigele sihtgrupile õigel ajal ja õiges kohas.
    M-turundus on ka hea võimalus saada tagasisidet ja infot turu-uuringuteks. Seejuures saab vastuse nende inimeste käest, kes on nõus vastama, väga kiiresti. Selle variandi miinuseks on see, et küsimus peab ära mahtuma SMS-i 160 tähemärgi sisse, samuti olema selle mahu juures inimesele absoluutselt arusaadav.
    M-turundust saab kasutada ka ürituste piletite ostmise ja näiteks ajakirjandusväljaannete tellimisel. Tasu tellimuse eest võib kajastuda siis kas järgmise kuu operaatoriarvel või siis M-kontol.
    Palju on M-turunduse puhul räägitud ka SMS-juhtimist kasutavatest automaatidest ning ka meelelahutuse pakkumisest läbi mobiili. Sellel juhul on mobiil otseseks müügikanaliks.
    Kellele on mõistlik suunata mobiilreklaami? Erinevate kampaaniate edukus sõltub paljuski sellest, kui täpselt on see suunatud sihtgrupile. Aktiivseid mobiilikasutajaid on tegelikkuses kaks gruppi: MOKLOFS (mobile kids with lots of friends) ja YUPPLOTS (young urban professional parents with lack of time). Esimesse gruppi kuuluvad kuni 30-aastased suure tutvusringkonnaga noored, kellel kulub palju energiat oma sõpradega kontaktis olemiseks. Nende jaoks on oluline meelelahutus, vaba-aja info ja kõikvõimalikud viisid sõpradega ühenduses olemiseks.
    YUPPLOTS-I hulka kuuluvad omakorda linnas elavad noored professionaalid, nende põhimure on, kuidas viia ühelt poolt kokku töö ja teiselt poolt oma laste kasvatamisega seotud vajaduses. Kõik teenused, mis aitavad neil oma aega juhtida, on need, mille eest nad on tõeliselt tänulikud. See on ka tüüpiline edukate grupp.
    Mobiilset kommunikatsiooni ostutsüklis saab tavaliselt kasutada kolmes kohas. Esimene on vajaduse teadvustamine, kus m-kommunikatsioon on hea täiend tavareklaamile. Teiselt poolt saab m-kommunikatsiooni kasutada info otsimiseks ning otsustuste tegemiseks.
    M-reklaami tegemiseks saab kasutada kuut olulist viisi. Kõige vähem tükib peale kärjeteade ehk siis tekst telefoni ekraanil. Seda on võimalik küll välja lülitada, kuid inimene ei saa valida, millist teksti ta vastu võtab või millist mitte. Kärjeteadet saab kasutada lokaalselt kas ühe tugijaama või ühe kärje piirkonnas, seega on selle kasutamine soodne just lokaalse info edastamiseks. Kärjeteadet on ka lihtne tellida, reageerimiskiirus on umbes üks ööpäev ning kontakti hinnas on ta odavam kui otsepostitus või välireklaam.
    Samas on piiratud teate maht (9+9 tähemärki), ei ole täpitähti ja tulemuste mõõtmine on ligikaudne.
    Teine M-reklaami viis on infopäring ehk info tellimine tekstisõnumiga. See seisneb märksõnade abil vajaliku info tellimises. Infopäring ei ole pealetükkiv, on lihtne, saab kasutada erinevaid märksõnu, neid ise luua ja hallata ning ta on aja- ja kohatundlik.
    Samas on tagasiside operatiivne ning väga täpne.
    Infopäring vajab samas tugevat toetavat kommunikatsiooni, selle kaudu saadakse päringu tegemiseks vajalik alginfo.
    M-reklaami edastamiseks saab kasutada ka sõnumimenüüd. Menüü eeliseks on võimalus mahutada oluliselt rohkem märksõnu ja lisainfot. Inimene kasutab seda siis, kui ta seda vajab, selleks ei pea saatma mingit reklaami. Pluss on ka see, et sõnumimenüü toimib 99 protsendis telefonides ja selle abil saab kasutamise kohta väga täpse tagasiside. Samas vajab ta toetavat kommunikatsiooni.
    Palju kasutatakse M-reklaami tarbijamängudes, kus loosimistes osalemiseks tuleb saata sõnum. Selle lähenemise pluss on lihtsus ja impulsiivsus, suur osalejate arv, odavus, tagasiside saatjale ning automaatne andmebaasi teke. Tarbijamängud toimivad edukalt peamiselt noorte hulgas ning vajavad tugevat kommunikatsiooni.
    Ekraanireklaam seisneb massiüritustel ekraani vahendusel mängude, loosimiste jne abil auditooriumiga interaktiivse kontakti saamises. Ekraanireklaam on lokaalne, ootamatu ja see tõmbab tähelepanu. Mida tihedam on integratsioon üritusega, seda parem on tagasiside. Ekraanireklaam on ka paindlik ja lihtne kasutada. Samas on osalejate arv piiratud ja kulud kontakti kohta suuremad.
    Suurima riskiga üleeksponeerimise tõttu on grupisõnum ehk SMSi saatmine teatud grupile telefoniomanikele. Grupisõnumi eeliseks on personaalsus, lihtsus (piisab telefoninumbri teadmisest), operatiivsus, paindlikus ja soodne kontakti hind ning kiire mõju. Samas on suur just üleeksponeerimise oht, mis võib segada inimese privaatsust. Ka ei pruugi inimene andes oma telefoninumbri anda nõusolekut SMS-reklaami vastuvõtmiseks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Mihkel Nestor: majandus langeb veel mõnda aega
Kuigi ettevõtete käibed kasvavad mühinal, siis SKP hoopis väheneb ja seda ka järgnevatel kvartalitel, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Kuigi ettevõtete käibed kasvavad mühinal, siis SKP hoopis väheneb ja seda ka järgnevatel kvartalitel, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
USA aktsiaturud sattusid hea töötururaporti peale segadusse
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Värbajad annavad nõu: mida teha, kui turul pole sobivat töötajat?
Kui tööjõuturul ei leidu sobivat kandidaati, siis ei tasu värbajal kindlasti hakata potentsiaalset töötajat nii-öelda “ilustama”, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Kui tööjõuturul ei leidu sobivat kandidaati, siis ei tasu värbajal kindlasti hakata potentsiaalset töötajat nii-öelda “ilustama”, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Euroopa Liit kehtestas viimaks Vene naftale hinna ülempiiri Uuendatud: USA kehtestab sama ülempiiri
Pärast pikki vaidlusi otsustas Euroopa Liit kehtestada Vene toornaftale hinna ülempiiri 60 dollarit barrel. USA teatas samuti ülempiiriga ühinemisest.
Pärast pikki vaidlusi otsustas Euroopa Liit kehtestada Vene toornaftale hinna ülempiiri 60 dollarit barrel. USA teatas samuti ülempiiriga ühinemisest.

Olulisemad lood

NBA lubab pensionifondidel klubide omanikeks olla
USA tippkorvpalliliiga NBA otsustas eile lubada pensionifondidel, riiklikel fondidel ja sihtkapitalidel olla korvpalliklubide passiivsed osanikud.
USA tippkorvpalliliiga NBA otsustas eile lubada pensionifondidel, riiklikel fondidel ja sihtkapitalidel olla korvpalliklubide passiivsed osanikud.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.