• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.12.02, 08:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tartu kiirrongiliin rihib 5protsendilist turuosa

Edelaraudtee loodab täna avatava Tallinna-Tartu kiirrongiliiniga hõivata kuni viis protsenti kahe linna vahelisest reisijateveo turust.
Kaks korda päevas edasi-tagasi sõitev kolmevaguniline rong liigub senise ligi nelja tunni asemel ühest linnast teise kahe ja poole tunniga. Sama kaua sõidavad ka bussid. Pilet maksab kiirrongi esimeses klassis 120 krooni ning teises klassis 70 krooni, kirjutab Postimees.
Edelaraudtee juhi Henn Ruubeli hinnangul peaks esialgu rongi turuosa jääma alla viie protsendi. Kui rongid oleks pidevalt täiesti välja müüdud, oleks võimalik saavutada ka viieprotsendiline turuosa. Kokku on rongis ruumi 147 reisijale, millest 36 kohta esimeses klassis.
«Omad prognoosid oleme muidugi teinud, kuid neid avalikustada veel ei tahaks,» jäi Ruubel napisõnaliseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul on rongiliin vähemalt esimese klassi osas suunatud neile inimestele, kes eelistaksid kahe linna vahet sõitmisel rongi autole. Nii Tartus kui Tallinnas on rongijaama juures olemas ka autoparklad. 120 krooni eest saab reisija tasuta ajalehe ja kuumi jooke.
Esimese klassi vagunis saavad reisijad istuda pehmetes, allalastava seljatoega toolides ning neil on võimalik kasutada baariteenuseid. Samuti luuakse esimeses klassis võimalus suitsetamiseks, mida tavaliselt rongis teha ei tohi.
Uus liin avatakse riikliku reisijateveo tellimuse alusel, kuid lisadotatsioone riigilt selle käigushoidmiseks ei küsita. Uus liin ei tööta siiski vaid kommertsalustel, sest spetsiaalselt selleks komplekteeritud veeremi remondiks ja hoolduseks kasutatakse mingil määral ka riigi raha.
Edelaraudtee investeeris projekti kokku 1,5 miljonit krooni. Rongide ümberehituse kavandas ja tegi teoks AS Ühinenud Depood.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele