Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maailma turundajad on tänavu optimistlikud

    Greenfield Online viis läbi küsitluse 2000 maailma juhtiva ettevõtte turundusjuhtide hulgas. Turunduse eelarve suurenemist nägi ette üle 50 protsendi vastanutest ja kõigest kuus protsenti pidas vähenemist reaalseks.
    Kasvu oodatakse eelkõige internetiturunduse (online marketing) ja e-postiturunduse suurenemise arvelt. Turunduse eelarve suureneb tänavu tervelt 11 protsendi võrra võrreldes möödunud aastaga.
    Internetiturunduse kasv toimub omakorda branding?u ja otsemüügi kasvu arvelt.
    Turundusportfelli paisutavad ka e-kirjakampaaniad, kus on samuti kandev roll branding?ul. Järjest enam tõusevad au sisse ka kliendisuhete programmid e-kirja teel.
    Tuhandetesse ulatuvate e-kirjade kampaaniate jaoks aga ei piisa enam oma andmebaasidest, laiaulatuslikult on hakatud rentima andmebaase. Suurenev turunõudlus on viinud õitsengule andmebaasidega tegelevad firmad, kes ei väsi leidmast järjest uusi võimalusi andmebaaside täiendamiseks. Kõige igapäevasem nähtus: internetist tasuta saadava info või programmi eest peame loovutama oma andmed. Viimastel aastatel korraldatakse külastajate jaoks tasuta ka mitmeid erialaseid seminare ja näitusi, kuid vaba sissepääs lunastatakse visiitkaardiga.
    E-kirjade võidukäiguga kaasas käiv negatiivne kõrvalmõju ? rämpspost ehk spämm on maailma turundajate peavalu valmistajaks, liigse spämmimise tõttu on e-postiturunduse imago devalveerunud.
    Järjest rohkem tekitab sõna e-mail assotsiatsioone võõraste kirjade poolt ummistatud e-postkastidest. Selle loogiliseks jätkuks on e-postikampaaniate vähenenud efektiivsus, näitaja on langenud möödunud aastaga võrreldes 4,2 protsendilt 3,9 protsendini (e-postikampaania efektiivsus ? reageerijate protsent).
    Ka firmad on asunud otsustavalt spämmivastasesse võitlusse ? paljudes firmades on kehtestatud reegel kustutada võõralt aadressilt sissetulevad e-kirjad. Saksamaal on vastav näitaja kõige suurem, puudutades üle 40 protsenti ettevõtetest.
    Palju kõneainet pakkuv trend on maailma turundajate hulgas efektiivsuse mõõtmine. Kõige rohkem rahulolematust on hetkel bänner-reklaami suhtes, kõige suuremaks rahuloluks annab põhjust TV-reklaam.
    Bänner-reklaami puhul ei rahulduta hit?ide ja click?ide kasutamisega ? neis ei osata näha piisavalt väärtuslikku turundusiva. Need näitajad ei anna ka piisavat ülevaadet sihtgrupist ega ühildu ülejäänud meediate mõõtskaaladega (auditooriumi suurus, jaotuvus).
    Kui palju on aga efektiivsust võrreldud reaalse müügiga ehk teiste sõnadega tulemusega, mille nimel turundusse on investeeritud, pole uuringus välja toodud. Suurfirma turun-dajal peab olema ette näidata võimalikult palju numbreid, analüüse, uuringuid, et turundusest jääks mulje kui väga keerulisest ja ülimat täpsust nõudvast valdkonnast. Kui firmal läheb hästi, siis on ka põhjust turundusele kiidulaulu laulda.
    Kuid üllatavad olid vastused eelarve kärpimise koha pealt, prioriteete esile tuues ? kõige väärtuslikumaks peeti TV-reklaami, sellele järgnes trükireklaam, e-kiri, bänner-reklaam, raadio, ja kõige madalamal positsioonil paiknes välireklaam.
    Tõenäoliselt tulenes see vastajate taustsüsteemist ? suured ettevõtted turundavad suurtel turgudel ning kõige paremini katavad suuri piirkondi vaieldamatult TV-reklaamid.
    Prioriteetsuse tõttu on teisejärguline ka TV-reklaamide suhteliselt kõrge hind.
  • Hetkel kuum
Andrus Alber: pensionid kasvavad, kui riik paneb jõude seisva raha tööle
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Tallinna Vee kasumist haihtus veerand Aastane marginaal kukkus pooleks
Viimases kvartalis kukkus Tallinna Vee puhaskasum veerandi võrra, kuid käivet suutis ettevõte kasvatada. Analüütikud ootasid viimasest kvartalist tükk maad suuremat kasumit.
Viimases kvartalis kukkus Tallinna Vee puhaskasum veerandi võrra, kuid käivet suutis ettevõte kasvatada. Analüütikud ootasid viimasest kvartalist tükk maad suuremat kasumit.
Reaalajas börsiinfo
Rakvere gasell: suvel jooksevad kliendid meid pikali
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Venemaa töötlemata puidu eksport kukkus 70%
Venemaa ümarpuidu eksport kukkus eelmisel aastal umbes 70% võrra, 3,5–3,8 miljoni kuupmeetrini, kirjutas Venemaa väljaanne Kommersant.
Venemaa ümarpuidu eksport kukkus eelmisel aastal umbes 70% võrra, 3,5–3,8 miljoni kuupmeetrini, kirjutas Venemaa väljaanne Kommersant.

Olulisemad uudised

Kodulaenude intressid on jõudnud 2009. aasta tasemele
Selliseid laenuintresse nagu praegu kodulaenude või ettevõtetel pikaajaliste laenude eest välja tuleb käia, ei ole Eestis nähtud aastakümne ja enama vältel.
Selliseid laenuintresse nagu praegu kodulaenude või ettevõtetel pikaajaliste laenude eest välja tuleb käia, ei ole Eestis nähtud aastakümne ja enama vältel.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.