Turundusportfelli paisutavad ka e-kirjakampaaniad, kus on samuti kandev roll branding?ul. Järjest enam tõusevad au sisse ka kliendisuhete programmid e-kirja teel.
Tuhandetesse ulatuvate e-kirjade kampaaniate jaoks aga ei piisa enam oma andmebaasidest, laiaulatuslikult on hakatud rentima andmebaase. Suurenev turunõudlus on viinud õitsengule andmebaasidega tegelevad firmad, kes ei väsi leidmast järjest uusi võimalusi andmebaaside täiendamiseks. Kõige igapäevasem nähtus: internetist tasuta saadava info või programmi eest peame loovutama oma andmed. Viimastel aastatel korraldatakse külastajate jaoks tasuta ka mitmeid erialaseid seminare ja näitusi, kuid vaba sissepääs lunastatakse visiitkaardiga.
E-kirjade võidukäiguga kaasas käiv negatiivne kõrvalmõju ? rämpspost ehk spämm on maailma turundajate peavalu valmistajaks, liigse spämmimise tõttu on e-postiturunduse imago devalveerunud.
Järjest rohkem tekitab sõna e-mail assotsiatsioone võõraste kirjade poolt ummistatud e-postkastidest. Selle loogiliseks jätkuks on e-postikampaaniate vähenenud efektiivsus, näitaja on langenud möödunud aastaga võrreldes 4,2 protsendilt 3,9 protsendini (e-postikampaania efektiivsus ? reageerijate protsent).
Ka firmad on asunud otsustavalt spämmivastasesse võitlusse ? paljudes firmades on kehtestatud reegel kustutada võõralt aadressilt sissetulevad e-kirjad. Saksamaal on vastav näitaja kõige suurem, puudutades üle 40 protsenti ettevõtetest.
Palju kõneainet pakkuv trend on maailma turundajate hulgas efektiivsuse mõõtmine. Kõige rohkem rahulolematust on hetkel bänner-reklaami suhtes, kõige suuremaks rahuloluks annab põhjust TV-reklaam.
Bänner-reklaami puhul ei rahulduta hit?ide ja click?ide kasutamisega ? neis ei osata näha piisavalt väärtuslikku turundusiva. Need näitajad ei anna ka piisavat ülevaadet sihtgrupist ega ühildu ülejäänud meediate mõõtskaaladega (auditooriumi suurus, jaotuvus).
Kui palju on aga efektiivsust võrreldud reaalse müügiga ehk teiste sõnadega tulemusega, mille nimel turundusse on investeeritud, pole uuringus välja toodud. Suurfirma turun-dajal peab olema ette näidata võimalikult palju numbreid, analüüse, uuringuid, et turundusest jääks mulje kui väga keerulisest ja ülimat täpsust nõudvast valdkonnast. Kui firmal läheb hästi, siis on ka põhjust turundusele kiidulaulu laulda.