Pärast aastaid kestnud vaidlusi Euroopa Kohtus said Itaalia parma singi tootjad sel nädalal lõpuks rahuldava lahenduse.
Et sink võiks kanda parma singi nime, tuleb seda toota Parmas ning samuti viilustada Itaalias. Just viimane oli tüliküsimus Wal-Martile kuuluva Briti toidukaupade ketiga Asda, mis kulude kokkuhoiuks sinki oma kauplustes viilustas ja pakendas.
Argument on, et singi viilustamine on nii peen protseduur, et selle kvaliteet ning sellega ka parma singi hea nimi võib kannatada, kui seda tehakse väljaspool regiooni.
Kaubamärki kaitstakse kiivalt. Aastas ulatub parma singi müük 24 miljardile kroonile, kolme viimase aastaga on müük kasvanud 65%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sarnaseid otsuseid on Euroopa Kohus teinud teistegi toidukaupade kohta, näiteks Grand Padano juustu kohta, mida võib selle nime alla müümiseks riivida ja pakendada vaid koduregioonis, vahendab Dagens Industri.