Ülo Toomsalu • 29. mai 2003 kell 6:34

EPL: Kallis ja eksklusiivne Türi viin vallutab Ameerikat

Onistaris toodetav Bacardi Martini Groupi välja töötatud Türi viin võidab USAs populaarsust tänu värskele maitsele ja täppidega pealkirjale.

?Türi viin müüb ennast USAs suurepäraselt. Alates eelmise aasta augustist on seda toodetud ja eksporditud 710 000 liitrit, mis ületab kordades esialgu kokku lepitud kogused. Uueks aastaks prognoositakse selle läbimüügiks juba üle miljoni liitri,? ütles AS Onistari juhatuse nõunik Tiit Maidre Eesti Päevalehele.

?Mind üllatas Ameerikas Eestis toodetud Türi-nimeline viin,? ütles USAst saabunud väliseestlane Rein ja lisas, et selle hind on tavaviinast üle seitsme korra kallim, 35 dollarit. Vaatamata kõrgele hinnale on see väga populaarne.?

Türi viina tavapärasest kõrgem hind tuleneb kuulumisest maailma kõrgeimasse, super premiumi kvaliteediklassi. Viin valmistatakse sajaprotsendiliselt Eesti rukkist.

Praeguseks on USA turu vallutamise plaanidest realiseeritud Maidre sõnul alles esimene osa, mis seisnes Türi viina müügiletoomises poodidesse ja baaridesse.

Hiljuti jõudis Türi viina 50 ml pudel ka Ameerika lennukite pardakaubandusse. Üle riigi tuntuks ja kõikjale müügile peaks viin jõudma sügisel.

?Türi viina populaarsuse üks põhjus on kindlasti uudne maitse. USA juhtivad analüütikud ja maitsegurud on seda kiitnud ülivõrretes.

Nad toovad esile kergema ja värskema maitse ning Vene viinadega võrreldes ei ole see nii õline ja viskoosne,? lisas Maidre.

Mullu alustas Onistar Saksamaa projektiga. Uueks koostööpartneriks on umbes 180 Saksamaa, Poola ja Austria bensiinijaamas kauplusi omav firma. Sinna on müüdud neli konteinerit Y2K viina. Iga konteiner mahutab 9000 liitrit alkoholi.

Hetkel kuum