• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,61%6 265,58
  • DOW 300,59%44 746,68
  • Nasdaq 0,71%20 537,26
  • FTSE 1000,53%8 820,86
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,61%6 265,58
  • DOW 300,59%44 746,68
  • Nasdaq 0,71%20 537,26
  • FTSE 1000,53%8 820,86
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 01.07.03, 11:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevakompanii: turismifirma süüdistused on alusetud

Saaremaa Laevakompanii tõrjub Eesti Päevalehes avaldatud väidet, et kallis praamipilet sunnib turistid saartele sõitmisest loobuma.
Aasta-aastalt on kasvanud laevakompanii poolt teenindavate reisijate hulk, kelle seas suvekuudel on ka oluline protsent välisturiste, teatas SLK klienditeenindusjuht Anu Lomp.
?Möödunud aastal teenindasime Kuivastu-Virtsu liinil esimest korda üle miljoni reisija, suvekuud kui siseturismi põhihooaeg, moodustasid sellest 470 400 reisijat ehk peaaegu poole,? selgitas ta.
Järgneb SLK vastulause:

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Juba mitmeid kordi oleme selgitanud, kuidas kujunevad praamipiletite hinnad. Nimelt on kaks erinevat hinnakirja - suvine ja talvine - kehtestatud vastavalt teede-ja sideministeeriumi määrusele, mis on püsinud muutumatuna juba alates 1. jaanuarist 2000.Selle alla kuulub samuti juba neljandat aastat punkt, mille kohaselt lisandub reedeti mandri poolt ja pühapäeviti saarte poolt alates kella ühest päeval koefitsient 1,5 Eesti Autoregistrisse mittekuuluvatele bussidele ning kõikidele sõiduautodele. Ilmselt siseturismi toetamise põhimõttel on ministeerium selle alt välja jätnud Eestis registreeritud bussid. Kui teha lihtne arvutustehe, saame ühe 50-kohalise bussi reisija piletihinnaks Kuivastu-Virtsu liinil 58 ja Rohuküla-Heltermaa liinil 75 krooni. Selle sisse on arvutatud nii koefitsient kui bussi broneering ning reisija tavapileti maksumus.
Ei tahaks uskuda, et üks välisturist selle pärast Eesti kaunitele saartele tulemata jätaks. Ei eelmisel ega ka muudel aastatel pole Saaremaa Laevakompanii teinud soodustust välismaa pensionäridele, nagu artiklis väidetakse. Laevakompaniil pole õigust otsustada soodustuste osas, ka need määrab riik igal aastal liinilepingut täiendava kokkuleppe sõlmimisega. Meie arvates on tõik, et riik on hoidnud piletihinnad juba neljandat aastat samal tasemel ,osutunud mõjuvaks teguriks saarte majanduse kiire arengu seisukohalt.
Eile avaldasime seoses paljuski välisturistidele suunatud festivaliga 'Saaremaa Valss' nädalavahetuse suurepärased reisijateveo tulemused, mis Kuivastu-Virtsu liinil näitasid üle 17.000 reisija. Kommentaariks niipalju, et suur osa nendest reisijatest olid just nimelt Saaremaa Valsile suundunud välisturistid, koostöö korraldajatega on olnud juba mitmendat aastat suurepärane ning ka tänavu tegime ürituse raames suurenenud nõudluse teenindamiseks mitu lisareisi. On vana tõde, et kui millegi kallal enam norida pole, tullakse alati ja ikka piletihinna juurde tagasi. Laevakompanii on teinud väga tõsist tööd ettevõtte klienditeeninduse parandamise ja ma usun, et inimesed on seda märganud. Vaatama meie jaoks õudusunenägu meenutavale talvele, õnnestus olulisem osa laevapargist nii korda saada, et saame jaanipäeva üle uhked olla.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele