Tõnu Tramm • 16. oktoober 2003 kell 22:00

Programmist tuhat krooni lisatulu

Sõidupäeviku pidamine on kasulik ettevõtetele, kes ei soovi maksta iga tööandja omandis või valduses oleva sõiduauto pealt igakuiselt ligi 1600 krooni erisoodustusmaksu, sest autot kasutatakse vaid ettevõtlusega seotud tegevuseks. Seda aga saab tõendada üksnes sõidupäevikut pidades. Töötajale on lubatud tema isikliku sõiduauto kasutamise eest töösõitudeks tasuda maksuvaba hüvitist kuni 1000 krooni kuus, arvestuse pidamise korral aga kuni 2000 krooni kuus.

Et teha seda arvepidamist lihtsamaks, töötas füüsilisest isikust ettevõtja Reimo Roosileht välja arvutiprogrammi, mis võimaldab kuvada ja printida 17 erinevate määramisvõimaluste ja filtreeringutega aruannet (sõidupäevik, marsruutide aruanne, kütusekulu aruanne, võrdlevad aruanded autode, sõiduliikide jms kaupa). Lisaks saab trükkida sõidulehti.

?Minu teada ei ole teised Eesti tootjad kirjutanud tarkvara just sõiduautode sõidupäeviku pidamiseks, mis lähtuks erisoodustusest,? lausus Roosileht ja lisas, et tegelikult saigi kogu idee alguse vaidlustest autode erisoodustusmaksu üle. ?See teema kerkis teravalt esile aasta alguses, kui erisoodustuse määr tõsteti kahekordseks. See oli üheks põhjuseks, miks sõidupäeviku programmi sai tegema hakatud.

Huvi selle vastu on üsna suur, samuti on tuntud huvi tarkvara omandiõiguste äraostmise vastu.?

Roosilehe sõnul on kliendid siiani programmiga rahule jäänud ja kui neil on olnud erisoove seoses firma spetsiifikaga, on programmi autor vastavad muudatused sisse viinud.

Üheks asutuseks, kus Reimo Soft Auto on kasutusel, on Kärla vallavalitsus. Abivallavanem Enno Pildre sõnul võimaldab programm üheaegselt ja ühes kohas pidada arvestust nii sõitude kui ka kulude üle. ?Sisestamine on küllaltki lihtne ja kui teekonnad ja kulud kattuvad, saab seda valikust teha ühe nupuliigutusega,? selgitas Pildre ja lisas, et programm on ennast juba lühikese ajaga õigustanud, aga suurem tulu tõuseb tulevikus. ?Ainult mõne klahviliigutusega saab valida hulga erinevaid aruandeid nii iga auto kohta eraldi kui ka kõik koos või gruppide kaupa ja suvalise ajavahemiku kohta. Sama kehtib ka kulude kohta.?

Pildre sõnul on eriti positiivne see, et nende aruannete abil saab lihtsalt koostada eelarvet järgmiseks aastaks. ?Ainsaks puuduseks on, et kulude sisestamisel saab kulu koodi alla sisestada ainult ühe nimetuse. Kuid kokkuvõttes on väga kasulik asi ja tema headusest saab täieliku pildi alles mõne aasta pärast, kui tekib võimalus aruannete põhjal analüüsida erinevate automarkide kulusid.?

Hetkel kuum