Praeguseks 10 kauplusest koosneva Selveri keti üheksa kuu netokäive oli 743 miljonit krooni, mis on 29 rohkem kui mullu samal perioodil, ületades sellega samuti kolm korda kogu jaekaubanduse kasvunäitajat. Samas lisandus mullu ketti viis kauplust, neist kolm aasta viimases kvartalis.
Selveri juhi Ain Taube sõnul oli võrreldavast müügipinnast rääkides üheksa kuu käibe kasv ruutmeetri kohta 5,9. Arvestatud on Tallinnas asuvat viit kauplust müügipinnaga 13 266 ruutmeetrit.
Eeldatavalt lõpetas Selver kolmveerandaasta kahjumiga, Taube ei soovinud seda täpsustada. Ta lausus vaid, et teine poolaasta on alanud kaupmeestele tunduvalt paremini, kui seda olid kaks esimest kvartalit ning tarbimises on näha korralikku tõusutrendi: ?Meie kolmanda kvartali ruutmeetri tootlus ületas eelmise aasta taset.?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Taube sõnul on kasvu näidanud kõik kauplused, välja arvatud Kadaka Selver Tallinnas, mis asub tugeva konkurentsiga Mustamäe-Õismäe piirkonnas. Lähemate ümberkorralduste käigus vähendab ettevõte Kadaka Selveri müügipinda ning rajab 800 ruutmeetrile ühe keskköögi kogu poeketi teenindamiseks.
Lähtudes Selveri praegusest müügipinnast, kujunes ruutmeetri käibeks üheksa kuu näitaja põhjal 35 750 krooni.
?See on ligi 1000 krooni ruutmeetri kohta nädalas,? rehkendas Rimi Eesti juht Karmo Kaas-Lutsberg. ?Arvestades konkurentsituatsiooni päris normaalne tulemus ? ei midagi erakorralist ega ka halba,? tõdes ta. Kaas lisas, et Rimi keti heal tasemel poed toodavad natuke rohkem, kehvemad seevastu vähem käivet ühe pinnaühiku kohta.
Sarnaselt Taubega kinnitas Kaas-Lutsberg, et kolmandas kvartalis on kaubandus liikunud tõususuunas ja kolm viimast kuud kokku tulevad traditsiooniliselt aasta parimad. Viimast aluseks võttes peaks Selveri käive tänavu ületama miljardi krooni piiri.
Ühispanga analüütiku Sander Danili sõnul on viimased andmed näidanud, et erilist aeglustumist tarbimise kasvus pole toimunud. ?Kardan küll, et pidu ei kesta igavesti,? lausus ta, lisades, et muudatused toimuvad ilmselt lähemas tulevikus. Analüütik märkis, et kaubanduskeskuste avamisbuum võib iseenesest küll soodustada tarbimist, kuid 9?10protsendist kasvu ei saa siiski pidada jätkusuutlikuks.