Saaremaa Laevakompanii (SLK) teatab, et ettevõte ei küsi hiigeldotatsiooni.
Saaremaa Laevakompanii teatab vastuseks tänases Äripäevas ilmunud artiklile <#'Saaremaa Laevakompanii küsib riigilt hiigeldotatsiooni'=http://www.aripaev.ee/2498/uud_uudidx_249804.html>
järgmist (tekst muutmata kujul - toim).
Lääne-Eesti saarte ja mandri vahelise praamiliikluse korraldamist doteerib riik käesoleva aasta üheksa kuu jooksul 65 miljoni krooniga. 2004 aasta dotatsiooni suurus võiks SLK arvates olla 67-68 miljonit krooni, mida ei Saa võrreldes tänavusega kuidagi hiigeldotatsiooni küsimiseks pidada. Jutt käib maksimaalsel juhul paariprotsendilisest praamiliinide doteerimise tõusust. Seda kõike juhul, kui riik ei tõsta 2004 aastal kütuseaktsiise.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Juhul, kui riik tõstab aktsiise, on loomulik ka laevareiside kallinemine.
Usume, et oleme siin majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumiga sarnastel seisukohtadel. Jääb täiesti arusaamatuks, kuidas on ministeeriumist ajakirjandusse sattunud spekulatiivne number 72.5 miljonit krooni ilma ametliku selgituseta. SLK loodab, et tegemist ei ole teadliku manipuleerimisega, mille eesmärgiks on mõjutada läbirääkimisi 2004 aasta raamlepingu üle.
Lisaks teatab laevakompanii, et ei lähe vastupidiselt antud artiklis väidetule 'täispangale' riigihankekonkursil, kus valitakse praamiteenuse osutaja järgnevaks seitsmeks aastaks. Saaremaa Laevakompanii peab riskide maandamiseks läbirääkimisi mitmetel rahvusvahelistel liinidel opereerimiseks, juhuks kui riik leiab endale sobivama partneri. On tõsi, et antud juhtumil lõpetab ettevõtte senisel kujul oma tegevuse. Eelnev ei tähenda, et SLK teeb pakkumise riigihankekonkursil igal juhul ja igasugustel tingimustel. Tingimuste analüüs alles käib ja SLK ei ole teinud lõplikku otsust konkursil osalemiseks.