• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,12%39 737,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,38
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,12%39 737,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,38
  • 29.10.03, 10:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saaremaa Laevakompanii: me ei küsi hiigeldotatsiooni

Saaremaa Laevakompanii (SLK) teatab, et ettevõte ei küsi hiigeldotatsiooni.
Saaremaa Laevakompanii teatab vastuseks tänases Äripäevas ilmunud artiklile <#'Saaremaa Laevakompanii küsib riigilt hiigeldotatsiooni'=http://www.aripaev.ee/2498/uud_uudidx_249804.html>
järgmist (tekst muutmata kujul - toim).
Lääne-Eesti saarte ja mandri vahelise praamiliikluse korraldamist doteerib riik käesoleva aasta üheksa kuu jooksul 65 miljoni krooniga. 2004 aasta dotatsiooni suurus võiks SLK arvates olla 67-68 miljonit krooni, mida ei Saa võrreldes tänavusega kuidagi hiigeldotatsiooni küsimiseks pidada. Jutt käib maksimaalsel juhul paariprotsendilisest praamiliinide doteerimise tõusust. Seda kõike juhul, kui riik ei tõsta 2004 aastal kütuseaktsiise.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Juhul, kui riik tõstab aktsiise, on loomulik ka laevareiside kallinemine.
Usume, et oleme siin majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumiga sarnastel seisukohtadel. Jääb täiesti arusaamatuks, kuidas on ministeeriumist ajakirjandusse sattunud spekulatiivne number 72.5 miljonit krooni ilma ametliku selgituseta. SLK loodab, et tegemist ei ole teadliku manipuleerimisega, mille eesmärgiks on mõjutada läbirääkimisi 2004 aasta raamlepingu üle.
Lisaks teatab laevakompanii, et ei lähe vastupidiselt antud artiklis väidetule 'täispangale' riigihankekonkursil, kus valitakse praamiteenuse osutaja järgnevaks seitsmeks aastaks. Saaremaa Laevakompanii peab riskide maandamiseks läbirääkimisi mitmetel rahvusvahelistel liinidel opereerimiseks, juhuks kui riik leiab endale sobivama partneri. On tõsi, et antud juhtumil lõpetab ettevõtte senisel kujul oma tegevuse. Eelnev ei tähenda, et SLK teeb pakkumise riigihankekonkursil igal juhul ja igasugustel tingimustel. Tingimuste analüüs alles käib ja SLK ei ole teinud lõplikku otsust konkursil osalemiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele