Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pikaajalised partnerid aitavad logistikas probleeme vältida

    ASi Rautakesko logistikajuht Indrek Reismann rääkis, et maandab logistikateenust sisse ostes võimalikke tekkivaid probleeme sellega, et firma kasutab pikaajalisi koostööpartnereid. ?Probleeme tuli koostöös ette siis, kui alles alustasime teenuste kasutamist, sest siis ei teadnud ise teenusepakkujale vajalikku infot anda, nemad omakorda aga ei tundnud meid,? selgitas Reismann. Näiteks on Rautakesko juriidiline aadress Tähetorni tänaval, kus asub üks nende kauplusi. Tellitud tarne pidi aga kauba viima näiteks Lasnamäel asuvasse kauplusse või siis hoopis Pärnusse, kuid jõudis siiski Tähetorni poe juurde. Hetkel ostab Rautakesko sisse transporti, ekspedeerimist, tollivormistuse teenust ja rendib tõstukeid. Kaootiline teenuse kasutamine ongi põhjuseks, miks Reismanni arvates logistikas probleemid ja arusaamatused tulevad. Samas on tema sõnul pikemaajalisi lepinguid sõlmides ka paremad tingimused hindade kokku leppimiseks. ?Ka on teenuste sisseostmise rutiiniks muutumine aidanud oma töötajate aega ja ressurssi kokku hoida,? lisas Reismann.
    OÜ Jaotuskeskus turundusdirektor Tauno Tuisu sõnul tekitavad logistikateenust sisse ostes probleeme, kui kliendid panevad liiga suure energia endiselt teadvustavale tööle ehk nad ei mõista, et logistikateenuse pakkuja pole mitte liigkasuvõtja, vaid püüab luua võimalused, kuidas logistikateenuse sisseostja saaks paremini teenindada omi kliente. Samas ei saa teenusepakkuja mõnikord aru sisseostja vajadustest ja teeb oletusi ostja soovide kohta, sest teenuse ostja poolt edastatavad algandmed, on puudulikud või puuduvad üldse.
    Kui aga kliendi poolt vaadata, tekitab Tuisu sõnul probleeme arvamus, et kõik, mis on ise tehtud, on tehtud kõige paremini-efektiivsemini. Sageli on ka ettevõtete innovaatilisus väike ja puudub juhtkonna toetus.
    Logistikateenuse sisseostmise õnnestumist pärsib ka hirm ebaõnnestumise ees ja ostja juhtkonna teadmatus teenuse sisseostmisest saadavate kasude kohta. ?Kohati ei suudeta pakkujale edastata korrektseid algandmeid, leping tehakse liiga pikk ja keerukas ning tihti jäävad kokkuleppimata peamised näitajad, millega teenustekvaliteeti mõõdetakse,? lisas Tuisk. ?Lisaks soovib klient teenuse pakkujalt samaaegselt nii madalat teenuse hinda kui võimalik ja ühes sellega paindlikku ja kõrgtasemelist teenusekvaliteeti. Paraku on aga kvaliteetne teenus kulukas.? Teenuse ostmise käigus pidurdab koostööd aga halb infovahetus, sest ostja pole määranud volitatud isikut, kes suhtleks pakkujaga.
    Teenuse sisseostmise võimalikult sujuvaks muutmiseks on Tuisu sõnul kõige tähtsam kohe alguses, teenuse ostu-müügi ehk läbirääkimiste faasis leida ja kokku leppida ühishuvid. ?Tuleb selgeks teha, millises olukorras on ostja täna ja mida ta ootab uuelt partnerilt, samas peab teenuse pakkuja endale teadvustama, millised on tema võimalused rahuldada ostja vajadused lühiajalises perspektiivis ja ka pikemaajalises perspektiivis.
    Võtmeroll on ühiste eesmärkide seadmisel ja konkreetse tegevusplaani koostamisel iga eelpool kirjeldatud faasi kohta,? selgitas Tuisk. ?Tuleb ära määrata ajaliselt ja tegevuste lõikes vastutajad, seda nii ostja kui müüja poolt, vajalikud on motiveeritud töögruppide olemasolu, kes saavad regulaarselt kokku ja analüüsivad sooritatud tegevusi.?
    Logistikaturu ja -teenuste arenguga on ka probleemid muutunud. ?Ühelt poolt on teenusepakkujate arv ja tase kasvanud. Teisalt on kliendid hakanud aru saama, et isetegemine pole enam kõige mugavam ja soovitakse rohkem keskenduda ettevõtte põhitegevustele ? tootmisele ja/või müümisele. Selleks levib ja leiab üha suuremat toetuspinda terviklike logistikalahenduste sisseostmine,? lisas Tuisk.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.