Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PR-esindaja vahendatud artikkel
Novembrist lisab Äripäeva arvamustoimetus PR-firmade või ettevõtete/asutuste PR-esindajate poolt saadetud kommentaaride juurde vastava märke. Teeme seda mitmel põhjusel. Meil ei ole alati teada, mis eesmärgil on PR-firma kommentaari edastanud. Me ei tea, kas kommentaari kirjutamise initsiatiiv tuli autorilt või kirjutas artikli valmis PR-spetsialist, et võimendada ettevõtte turunduskampaaniat.
Näitame lugejale, et tema kirjutatud teksti avaldamine Äripäevas ei ole keeruline. Olen küsinud PR-firmasid kasutavate ettevõtete esindajate käest, et miks nad ei suhtle otse toimetusega? Mulle on vastatud, et vahendajat kasutades on kergem artiklit lehte saada. Mulle tundub, et taolise arvamuse tekkimise üheks põhjuseks on PR-firmade hea müügitöö. Ajalehte kommentaaride vahendamise eest saab suhtekorraldusbüroo esitada kliendile arve.
Tegelikult ilmub Äripäevas suhtekorraldajate poolt saadetud kommentaare vähe, mis on parim tõestus, et hea teksti korral ei ole Äripäeva arvamuskülgedele sugugi keeruline pääseda. Näiteks oktoobris ilmus üle 100 kommentaari. Neist üheksa oli pakutud suhtekorraldajate poolt ja nendest omakorda kolm saatsid meile PR-firmad. Otse Äripäeva arvamustoimetusega suheldes on võimalik ettevõtjal kiiremini kommentaar lehte saada. Kuna me ei tea, mis põhjusel on PR-firmade poolt vahendatud kommentaar meile saadetud, siis ei kiirusta me nende tekstide avaldamisega ning reeglina ei anna neile ka suurt leheruumi.
Võib väita, et nüüd hakkavad PR-firmade kirjutatud või toimetatud tekste meile edastama autorid oma nime alla ja oma e-posti aadressilt ja sisulist efekti me tekstide lehes eristamisega ei saavuta. Ma ei pea seda ohtu tõsiseks. Esiteks tekib osadel autoritel küsimus, et kui nad ise artikli kirjutavad ja ka ise toimetusega suhtlevad, siis miks on vaja vahele PR-firmat. Teiseks ei pea ma seda sugugi negatiivseks, et artikli kirjutamisel kasutatakse PR-spetsialisti abi ja seetõttu ei tohiks ka teksti all PR-firmale viitamine olla autorile häbiasi.
Artiklite eristamise eesmärk on anda lugejale infot, kas konkreetse artikli kirjutamise initsiatiiv tuli toimetuselt või mitte.