Tõnis Arnover • 28. november 2003 kell 8:00

Euroopa odavad lennufirmad tekitavad Põhjalas muutusi

Viimase paari aasta jooksul on Euroopa odavate lendude turule tulnud 15 firmat, mis on tekitanud kõva hinnakonkurentsi ja surve vanadele lennufirmadele.

Odavate lendude korraldajate turuosa on umbes 14% ja see kasvab sedamööda, kuidas lennundus pärast kriisi toibub, ütles Stockholmis SASi seminaril investeerimispanga Citigroup analüütik Andrew Light.

Tema sõnul ei pruugi tingimata odavate lendude firmad traditsioonilistelt lennufirmadelt tingimata reisijaid üle lüüa. Näiteks turuliider Ryanair on oma reisijate arvu kasvatanud põhiliselt Londonist lisalennuvõimaluste loomisega.

Light prognoosib, et Põhjala pealinnade vahel hakkavad ja jäävad käima odavate lendude firmad, nagu näiteks Finnairi tütarfirma Nordic Airlink.

Ka SASi peadirektor Jörgen Lindegaard tunnistas seminaril, et SASile ei jää muud üle, kui alandada kulusid odavate lendude osakaalu suurendamisega. Selleks on SAS aasta tagasi käivitanud Snowflake?i, mis lisab odavaid lende Skandinaavias.

Hetkel kuum