Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kes Väinamere valimistel osalevad?
Hiljemalt veebruari lõpuks peaks olema selge, kuidas lõpevad valimised Väinamere reederi kohale. Bossi tooli sihib piltlikult öeldes neli parteid, kusjuures kahe puhul pole selge, kelle huvides nad tegutsevad. Järjest visamalt sahistatakse, et niite tõmbab vana rebane ise ehk praegune operaator.
Saaremaa Laevakompanii viimased avaldused on olnud heitlikud. Küll on liinikonkurss neile elulise tähtsusega, küll otsitakse võimalusi teenistust saada Inglise kanalis, siis loobutakse konkursipakkumise esitamisest, misjärel juba teatakse, et võitku kes tahes, lepingu saavad ikkagi nemad. Tallink Grupp on Eesti inimestele võrdlemisi tuntud, laevakompanii oponentidest kokku pandud VLF on oma ambitsioone samuti avalikustanud.
Mõttetute spekulatsioonide vältimiseks võiksid ka videviku piirile jäävad ettevõtted Tiandra Shipping Ltd ja Väinaliinid OÜ oma advokaatide taha peitunud omanikelt pisut loori kergitada. Võitluses parvlaevateenuse osutamise üle võiks ju näha ka kunagiste äripartnerite Vjatseslav Leedo ja Toivo Aldi omavahelist arveteklaarimist, mis järjest tugevamalt liigub ka poliitilisi jõujooni pidi. Keskerakonna toetajana tuntud Leedo firma oli ainus pakkuja kevadisel konkursil, mille valimiste eelõhtul korraldas keskerakondlasest minister Liina Tõnisson.
Reformistist Meelis Atoneni esimesi töid oli vana konkursi tühistamine ja uue väljakuulutamine. Mille tingimused praegusele operaatorile vastukarva olid, nii et too üldse, vähemalt oma nime all, osalemisest loobus. Kas uue ministri ettemäng parteikaaslasele Aldile ja temaga seotud VLFile?
Kui kogu sellest mängust kellelgi võita on, siis ehk riigil, kuna liikluse subsideerimiseks minev piirsumma 700 miljonit on võrdlemisi pika perioodi peale fikseeritud. Pealegi on seda märkimisväärselt, et mitte ütelda sadu miljoneid vähem, kui praegune operaator kevadisel esimesel konkursil ainsa pakkujana riigilt küsis.
Autor: Mehis Tulk