Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti hummeriseerumine kogub maailmas kuulsust

    AS Premium Motors ja nende Eesti esimene autokaubamaja on lõppeva aasta üks enim kõneainet pakkunud teema. Ja mitte ainult Eestis, kogu Euroopas räägitakse ?hulludest eestlastest?, kes on muutnud oma kodumaa riigiks, kus elanike arvu suhtes kõige rohkem Hummereid jagub. Kui mitte arvestada Iraaki, kus Ameerika sõdurid nendega sõidavad.
    Suuresti võlgnevad Premium Motorsi eestvedajad Tiit Arge ja Jürgen Vester tänu oma konkurendile, kes siseministrile Hummerit sõita andis ja millele too hiljem mitu nädalat kestnud tasuta reklaamikampaania korraldas.
    Hummerimüüjad ise peavad edu põhjuseks siiski soodsamat hinda, korralikku laoseisu ja koostööd ametliku tehasediileriga Rootsis. Kokku on Premium Motors tänavu müünud 15 Hummerit, ülejäänud kaks automüüjat, kes sama margiga tegelevad, on suutnud müüa kumbki vaid ühe auto. Kuid mis seal salata, eks tegelikkuses võib edu põhjuseks pidada siiski eestlaste seas kõrgeltarenenud edevusejanu, mis sageli kaalub üles praktilisemad tunded.
    Kuid mitte edukas Hummerimüük ei aja Premium Motorsi sõna kuuldes teistel automüüjate karva turri, vaid eeskätt see, et Arge-Vesteri autokaubamaja tegeleb ka tosina muu automargi müügiga ja seda märksa soodsamate hindadega. Tegemist on segase ajaga enne ELi astumist. Arge ja Vestel kinnitavad, et nende tegevus on igati seaduslik ja tugineb Euroopa Ühenduse määrusele nr 1400/2002. Ülejäänud müüjad aga kinnitavad, et erinevate autode ühte salongi kokkuajamine ja nende uutena müümine on ajutine äri. Tehased näevad ka ELis ette nõuetele vastavat müügipinda ja hädavajalikke investeeringuid, selle peavad uute autode esindajad ka tagama. Kui neid nõudeid täidetud pole, saab tegemist olla vaid pruugitud autode müüjaga. Siis on juba ostja enda otsustada, kas ta riskib osta mõnisada kilomeetrit läbinud kasutatud auto ja võtta ootamatud remondikulud enda kanda või eelistab maksta rohkem ning saada kaasa kindla garantii. Kaubamaja autode garantii hakkab kehtima reeglina alles siis, kui kohalik esindus remondi eest tehasele garantiitaotluse esitab. Vastus võib tulla milline iganes.
    Sellest on hakanud ka Premium Motors aru saama ning eeskätt rõhutakse Hummeri müügile ja pruugitud autode vahendamisele. Üheks suuremaks sammuks oli võrguväljaande avamine, kus on müügis ca 10 000 peaaegu uut autot, mis asuvad Saksamaal. Ja kliente jätkub. Arvatakse, et uus auto, mis temaga ikka juhtub. Kui ei juhtu, on hästi, kui juhtub, tuleb süüdistada iseennast. Peamine, et mängureeglid paigas oleks.
    Mis saab autokaubamajast edasi? Vaatamata teiste müüjate veendumusele, et tegemist on ajutise kalapüügiga sogasest veest, jääb tandem Arge-Vester kindlaks, et nad peavad autokaubamaja veel vähemalt kümme aastat. ?Meie jaoks on Eesti turule uute automarkide leidmine ning soodsa hinna ja kvaliteedi suhtega autode kättesaamine ühtlasi nii hobi, eneseteostus kui ka elustiil, mitte pelgalt elatiseteenimise vahend. Seni, kuni me seda ise naudime, on mõtet ka Premium Motorsit pidada,? ütlevad nad ise.
    Ja vähe sellest, lisaks jaemüügi laiendamisele Eestis peavad mehed üheks oluliseks suunaks laieneda autode hulgimüügiga pärast tuleva aasta 1. maid ka Eestist väljapoole. ?Ma usun, et meist kuuleb veel nii mõndagi head ja huvitavat,? on Tiit Arge veendunud.
    Kuuldes, et nende äri on valitud Äripäeva aasta äriideeks, on ta imestunud pigem selle üle, et sellist tiitlit üldse välja antakse. Et see tiitel neile tuli, selle üle ta nii väga ei imestagi.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.