Kui Euroopa ja USA kaupmehed kurtsid eelnevatel nädalatel madalat ostuhuvi ja lootsid jõulumüügi hoogustumist vahetult enne pühi, siis küsitletud Eesti kaupmehed on enamuses oma müügitulemustega rahul. Paljuski on siin kaasa aidanud ka uuenenud müügitrikid ja kliendikampaaniad ? seda eriti kaubamajade puhul.
Stockmanni juhi Maisa Romanaineni sõnul ületab detsembri müük selgelt eelmise aasta sama aja taset, põhjuseks ostjate panustamine margitoodetele ning püsiklientidele suunatud jõulusoodustused, muu hulgas järelmaksuvõimalus. Ta lisas, et hästi on läinud moekauba, jõulukorvide, delikatesstoidukaupade, kosmeetika, arvutimängude ja koduelektroonika müük: ?Võrreldes eelmise aastaga on kahekordistunud Stockmanni kinkekaartide müük.?
Tallinna Kaubamaja kontserni juht Raul Puusepp lausus, et detsembri müük kaubamajades on läinud paremini kui eelmisel aastal. Ta lisas, et positiivselt mõjus tavapärasest erinev muinasjutu-teemaline jõulukampaania. Samuti on Kaubamaja pakkunud ostjatele valmis kingi-ideid ja teinud oma kliendibaasi põhjal suunatud pakkumisi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
?Üheks populaarsemaks kingiostukohaks on Ilumaailm,? tõdes Puusepp, viidates olme- ja eksklusiivkosmeetika ostmisele. Ta lisas, et mehed ostavad kingituseks kalleid sukki, samuti on nõutud moe- ja hõbeehted. Meestekaubast on müügihitiks lipsud ja lipsunagid, ostetakse ka meeste eksklusiivpesu ja siidsokke. Lisaks on Puusepa sõnul populaarseteks kingitusteks raamatud ja kodumaine muusika ning filmid.
Samasse kontserni kuuluva Selveri juht Ain Taube lausus, et poeketi käive detsembri on küll suurem kui mullu samal ajal, kuid võrreldes detsembrit novembriga, jääb kasv natuke alla eelmisele aastale. ?Võiks arvata, et inimesed on natuke ettevaatlikumad jõulukulutuste osas või siis jäetakse ostud päris viimasele hetkele,? märkis ta. Taube nimetas edukamate müügiartiklitena mandariine, ?Vanad ja kobedad? videokassetti, samuti spinnerit.
?Jõulumüük on hetkel oodatust parem, Euroopa kaupmeeste arvamust ei jaga,? ütles Citymarketi juht Riho Maurer. Ta märkis, et müük on kasvanud eelkõige tööstuskauba osas, palju ostetakse kingiks mänguasju. Maureri sõnul müüakse praegu toidukaupadest enim puuvilju ja kulinaariatooteid. ?Isiklik arvamus on see, et Citymarketi kliendid on 2003 aastal jõukamad ja kulutavad jõuludeks rohkem raha, kui seda tehti aastal 2002.?
Keila TÜ juht Olev Mäll pidas jõulueelset müügitulemust ootuspäraseks, ühistu oli eelmise aasta tasemest selle nädala alguses detsembri müügi osas ligi 8% ees. ?Inimesed ostavad sellel aastal rahulikumalt,? ütles ta. ? Ajaliselt alustasid inimesed kinkide ostmist sellel aastal veidi varem kui viimasel minutil.? Mälli sõnul ostetakse rohkem koduelektroonikat, rõivaid, raamatuid, ehteid ja spetsiaalselt valmistatud kinkepakke.
Müügi kasvust raporteeris ka Rimi juht Karmo Kaas-Lutsberg, detsembri kolme esimese nädalaga on supermarketikett müünud 11% rohkem kui novembri kolme esimese nädalaga. ?Arvestades Rimi kaupluste formaati, kus sortiment koosneb 90% osas toidukaupadest, hindame 11% suurust müügi kasvu heaks,? ütles Kaas-Lutsberg, lisades, et tavapärane müügi kasv hüpermarketis võiks olla suurusjärgus 30%, millest 2/3 tuleb tööstuskauba müügi kasvu arvelt.
Eelmise aasta detsembri kolme esimese nädalaga võrreldes on Rimi müük kasvanud 25%. Kaubagruppidest on teistest rohkem kasvanud puu- ja juurviljade, maiustuste, kohvi-tee ja tööstuskaupade müük.